2015-04-29, 13:36
Medlem
Flor-Idas avatar
I dagens AB kan man läsa ett mail som Mattias K skickat till Hanna Wigh (hur de nu kommit över detta?). Där antyder han att hon skulle ha problem med tablettmissbruk, och att även andra skulle ha reagerat på det. Han nämner även likheter med William Petzäll som ju avled pga sitt missbruk.
Mattias skriver också om att han känner till Hannahs problem med sin psykiska hälsa och att hon skulle ha privata och/eller familjära problem.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20706237.ab

Någon här som vet hur det förhåller sig med Hannas psykiska hälsa och henne bruk av diverse medikament?
2015-04-29, 13:43
Bannlyst
Säg någon som inte går på tabletter idag?
2015-04-29, 13:53
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Varför ska man ta AB på allvar?

Om Wigh nån gång tagit lugnande tabletter betyder inte att hon är missbrukare. Men vem vet...
2015-04-29, 14:07
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
I dagens AB kan man läsa ett mail som Mattias K skickat till Hanna Wigh (hur de nu kommit över detta?). Där antyder han att hon skulle ha problem med tablettmissbruk, och att även andra skulle ha reagerat på det. Han nämner även likheter med William Petzäll som ju avled pga sitt missbruk.
Mattias skriver också om att han känner till Hannahs problem med sin psykiska hälsa och att hon skulle ha privata och/eller familjära problem.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20706237.ab

Någon här som vet hur det förhåller sig med Hannas psykiska hälsa och henne bruk av diverse medikament?

Karlsson har förmodligen läckt för att Wigh var den enda som inte röstade för uteslutningen av Hanhe. Karlsson mår inte bra.
Senast redigerad av IngmarBergman 2015-04-29 kl. 14:09.
2015-04-29, 14:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Karlsson har förmodligen läckt för att Wigh var den enda som inte röstade för uteslutningen av Hanhe. Karlsson mår inte bra.

Ja, det vore verkligen intressant att veta hur AB kommit över dessa uppgifter. Rimligen borde det vara någon av de två inblandade som läckt. Och då ligger MK närmast till hands. Hannah har hela tiden utåt försvarat ledningen. Vi får väl se om hon gör det även framgent.

Om Mattias läckt detta är det synnerligen allvarligt.
2015-04-29, 14:30
Medlem
Menveds avatar
Alla förstår att det är Karlsson som läckt, och det är precis detta han vill åstadkomma. Han visar att han har makten att förgöra precis vem som helst. Nu har det redan satt sig att Hanna Wigh är den nya Petzäll. Om det ligger någon sanning bakom eller bara är något som strategen Karlsson på fyllan bestämt sig för att sprida därför att det gynnar honom, kommer vi aldrig att få veta. Men det är väl knappast ägnat att befrämja hennes hälsa att läcka det här mejlet till Aftonbladet.
2015-04-29, 14:46
Medlem
När hon var med i Debatt för 2-3 veckor sedan såg hon ganska "tilltufsad" ut. Har jag för mig iallafall. Om det berodde på tablettmissbruk eller inte låter jag vara osagt.

http://www.svtplay.se/video/2816631/debatt/debatt-sasong-14-debatt-10
2015-04-29, 16:06
Medlem
Jag tror detta är början på slutet för Hanna Wigh. Hon har psykiska problem sen länge som tar sig uttryck i en maktfullkomlighet som saknar gräns. Bra att Mattias Karlsson rensar ut henne, vi har för många WT i partiet.
2015-04-29, 16:12
Medlem
I en artikel på SR Skaraborgs hemsida lyder avslutningen:

När det gäller framtiden, säger hon att hon fortsätter uppdraget som riksdagsledamot.
– Jag är vald fram till 2018, och känner jag att nu kan fortsätta driva mina frågor, kanske med en större frihet.

Antyder Hanna Wigh här att hon är på väg att uteslutas och bli politisk vilde? Eller menar hon att hon utan utskottsplats kan anta en friare roll?
2015-04-29, 16:17
Medlem
I Västgötatidningar står det:

Hanna Wigh berättar att hon varit öppen med sina mediciner, narkotikaklassade smärtmedicinen Citodon.

- Den har en snabb tillvänjningsprocess, konstaterar hon men har inte upplevt att hon vid något tillfälle uppfattats som drogad.

- Jag är lantlolla, och steget till Stockholm har varit stort. På kvällarna har det hänt att jag har känt nedstämdhet, av hemlängtan helt enkelt.

2015-04-29, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefan71
I en artikel på SR Skaraborgs hemsida lyder avslutningen:

När det gäller framtiden, säger hon att hon fortsätter uppdraget som riksdagsledamot.
– Jag är vald fram till 2018, och känner jag att nu kan fortsätta driva mina frågor, kanske med en större frihet.

Antyder Hanna Wigh här att hon är på väg att uteslutas och bli politisk vilde? Eller menar hon att hon utan utskottsplats kan anta en friare roll?
Länk?
Citat:
Ursprungligen postat av espia2
I Västgötatidningar står det:

Hanna Wigh berättar att hon varit öppen med sina mediciner, narkotikaklassade smärtmedicinen Citodon.

- Den har en snabb tillvänjningsprocess, konstaterar hon men har inte upplevt att hon vid något tillfälle uppfattats som drogad.

- Jag är lantlolla, och steget till Stockholm har varit stort. På kvällarna har det hänt att jag har känt nedstämdhet, av hemlängtan helt enkelt.

Länk?
2015-04-29, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Länk?

http://www.vastgotabladet.se/artikel/315500/hanna-wigh-sd-petas
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto