Citat:
Ursprungligen postat av
NuLugnarDuNerDig
Jo men SA skulle knappast säga det samma på 20 talet.
"Kom om du vill och kan..."
Och på den tiden så hade nazister och kommunisterdemostranter ihjäl varandra på löpande band så uppenbarligen var dom sanna arierna beredda att offra sig på ett annat sätt än Anders och Benny från Munkfors.
Nej, och vi har det alldeles för bra ställt även om det iaf. enligt mig finns många illavarslande tecken. I nuläget har dom flesta som ser behovet att gå längre än SD barn och lån. Tanken på att riskera detta samt stigmat är avskräckande vilket onekligen media har använt sig av dom senaste dagarna.
Tiderna när SA växte sig starka var väl betydligt mer bistrare och då kan man säkerligen locka till sig personer utan något ideologiskt tänk men med ett stort våldskapital. Det är väl kanske där vi kommer hamna framöver även om jag gärna undviker det om möjligt. Sätt lite tryck på människan och dennes brutala sidor kommer fram förbluffande fort, tro mig.
Man kan sitta och göra sig lustig och tro att det rådande tillståndet i världen kommer vara konstant, problemet är bara att man framstår som en fåntratt.
Jag tror att väldigt få, givet att detta är ens politiska övertygelse, skulle våga gå på en sån här sak.