Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-29, 18:24
  #1
Medlem
Mackan52s avatar
Vi har fått ett nytt snabbmatsställe i Malmö som ett svar på allt amerikanskt skräp vi har borta vid Lockarp, där 7eleven, Subway, KFC, Pizza Hut, Donken och BK finns dyker etta upp som en liten vietcong i betongvegetationen.

Bakgrund:
https://www.sydsvenskan.se/2017-01-0...oppnar-i-malmo

http://www.enterprisemagazine.se/nyh...-asian-express

Mycket god mat, snabb service men lyckokakorna suger. "Du är en ansvarstagande person." Det är ingen spådom, det är ett påstående.

Mer info om Chop Chop, känns lite som en svensk gubben i lådan
Citera
2017-09-29, 18:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Vi har fått ett nytt snabbmatsställe i Malmö som ett svar på allt amerikanskt skräp vi har borta vid Lockarp, där 7eleven, Subway, KFC, Pizza Hut, Donken och BK finns dyker etta upp som en liten vietcong i betongvegetationen.

Bakgrund:
https://www.sydsvenskan.se/2017-01-0...oppnar-i-malmo

http://www.enterprisemagazine.se/nyh...-asian-express

Mycket god mat, snabb service men lyckokakorna suger. "Du är en ansvarstagande person." Det är ingen spådom, det är ett påstående.

Mer info om Chop Chop, känns lite som en svensk gubben i lådan

Hur är priset jämfört med de andra du räknade upp?
Citera
2017-09-29, 18:34
  #3
Medlem
lyktstolpes avatar
Har väl funnits ett bra tag i sthlm, tror det kan vara en smart affärsidé, finns inte tråd redan?
Citera
2017-09-29, 18:42
  #4
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hur är priset jämfört med de andra du räknade upp?

Enligt hemsidan: 88 kr - 124 kr. Det är tänkt att man väljer en bas och sedan 1-3 rätter. Det är antalet rätter som påverkar priset. Dricka ingår endast fram till kl. 15 på vardagar, så man får betala för dryck övriga tider. Barnmeny 49 kr.
Citera
2017-09-29, 18:59
  #5
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hur är priset jämfört med de andra du räknade upp?

Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Enligt hemsidan: 88 kr - 124 kr. Det är tänkt att man väljer en bas och sedan 1-3 rätter. Det är antalet rätter som påverkar priset. Dricka ingår endast fram till kl. 15 på vardagar, så man får betala för dryck övriga tider. Barnmeny 49 kr.

Som Spyrran säger.
Prisvärt enl min mening nån gång då och då om man har vägarna förbi men inte som våra kinakrogar i stan. Äter inte så mycket på snabbmatsställen men det här är ju klart bättre än jävla hamburgare och Pizza Hut kvalar inte ens in nånstans. Pizza Hut är dyrt och har värdelösa pizzor.

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Har väl funnits ett bra tag i sthlm, tror det kan vara en smart affärsidé, finns inte tråd redan?

Har sökt men inte hittat nån.
Citera
2017-09-29, 20:35
  #6
Moderator
rotadents avatar
Det såg gott ut på hemsidan, rätt smidigt koncept också med olika priser beroende på hur hungrig man är. Jag brukar sällan tycka att man får för mycket mat annars, men på asiatiska hak kan man verkligen få ett berg med mat ibland. Då såg det där rätt trevligt ut.

Förstår dock varför jag aldrig sett till dem. Arninge, Rotebro och Handen är inga ställen jag brukar vara på.
Citera
2017-09-29, 20:38
  #7
Medlem
Crashs avatar
finns i norrtälje också, helt ok snabbmat.
rediga portioner så man blir riktigt mätt
Citera
2017-09-29, 20:47
  #8
Medlem
fjolla666s avatar
Finns 2 stycken chop chop i staden där jag bor. Helt och mat där. Brukar köpa en large meny och det räcker till 2 vuxna.
Citera
2017-09-30, 07:37
  #9
Medlem
Har testat det en gång, och det var den enda gången.
Blev inte imponerad, både sämre kvalité och smak och högre pris jämfört med thai-take-away restauranger i min närhet.
Citera
2017-10-01, 20:13
  #10
Medlem
Lyckokakor är amerikansk skit och har inget å göra på asiatiska restauranger.
Citera
2017-10-01, 20:56
  #11
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Mycket god mat, snabb service men lyckokakorna suger.

Jag kan absolut inte hålla med om att de har "mycket god mat".
Mitt omdöme är snarast att deras mat är högst medioker. Varmhållen och dåligt kryddad wok där ingredienserna är vattenpumpad kyckling, fryst wokmix och färdiga kryddblandningar.

Ett högst mediokert snabbmatställe som absolut inte serverar mycket god mat. De serverar på sin höjd mat som är OK.
Citera
2017-10-01, 21:10
  #12
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callmare
Lyckokakor är amerikansk skit och har inget å göra på asiatiska restauranger.

Håller med till 100%

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag kan absolut inte hålla med om att de har "mycket god mat".
Mitt omdöme är snarast att deras mat är högst medioker. Varmhållen och dåligt kryddad wok där ingredienserna är vattenpumpad kyckling, fryst wokmix och färdiga kryddblandningar.

Ett högst mediokert snabbmatställe som absolut inte serverar mycket god mat. De serverar på sin höjd mat som är OK.

Vilket är väldigt bra enl min mening för ett snabbmatshak
Allt är relativt, men vill man ha god mat generellt så är det ju bara att besöka lokala kinahaket (speciellt om de har buffe).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback