Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 21:18
  #13
Medlem
CygneRouges avatar
Har funnits ett par Chop Chop i Uppsala runt ett år. Om ni tror att detta är en omväxling till amerikanst skit så blir ni besvikna. Detta är "asiatisk" mat på amerikanska.

Fungerande föda, inget speciellt alls.
Citera
2017-10-02, 19:33
  #14
Medlem
Big Bosss avatar
Ser ut som en svensk kopia på Panda Express?

https://www.pandaexpress.com/menu
__________________
Senast redigerad av Big Boss 2017-10-02 kl. 19:35.
Citera
2017-10-06, 19:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Enligt hemsidan: 88 kr - 124 kr. Det är tänkt att man väljer en bas och sedan 1-3 rätter. Det är antalet rätter som påverkar priset. Dricka ingår endast fram till kl. 15 på vardagar, så man får betala för dryck övriga tider. Barnmeny 49 kr.

Kollade inte innan på deras hemsida men har gjort det nu och det ser gott ut till ett bra pris.
Synd det inte finns någon där man bor, men när man har möjlighet så kommer det att bli ett besök.
Citera
2017-10-06, 19:54
  #16
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Har funnits ett par Chop Chop i Uppsala runt ett år. Om ni tror att detta är en omväxling till amerikanst skit så blir ni besvikna. Detta är "asiatisk" mat på amerikanska.

Fungerande föda, inget speciellt alls.

Asiatisk mat på amerikanska på svenskt vis

Ett snabbmatsvärldens raggare
Citera
2017-10-07, 12:09
  #17
Medlem
Provocative2.0s avatar
Då vi inte har detta i vår närhet så brukar jag passa på när jag är ute på reande fot.
Maten i sig är rimtigt bra om jag jämför med andra snabbmatshak o då även kinakrogar.
Det som irriterar mig är plastbestick samt papptallrickarna.

Den dagen de introduceras i Linköping lär min ekonomi bli en aning försämrad😄
Citera
2018-01-04, 13:18
  #18
Medlem
Föredrar riktiga asiatiska restauranger rent smakmässigt, men konceptet är en riktigt bra idé och det går fort👍🏽
Citera
2018-01-06, 02:10
  #19
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Då vi inte har detta i vår närhet så brukar jag passa på när jag är ute på reande fot.
Maten i sig är rimtigt bra om jag jämför med andra snabbmatshak o då även kinakrogar.
Det som irriterar mig är plastbestick samt papptallrickarna.

Den dagen de introduceras i Linköping lär min ekonomi bli en aning försämrad😄

Jo det finns mycket att önska när det gäller serveringen. Det finns ju ett billigare asiathak på Jägersro som dessutom serverar på riktiga tallrikar men chopchop har bättre valmöjligheter. Det borde ju inte vara några problem alls att ha tallrikar som man bara ställer in med brickan i nåt ställ. Jag kan förstå fyrkantigheten om det rör sig om en jänkefranchise men chopchop är ju svenskt

Citat:
Ursprungligen postat av deklarationuf
Föredrar riktiga asiatiska restauranger rent smakmässigt, men konceptet är en riktigt bra idé och det går fort👍🏽

Våra egna asiathak är ju bäst på alla nivåer, men chopchop ligger vid motorvägen så det är så lätt att ta sig dit plus att det finns gott om parkeringar. De normala asiathaken ligger annars mitt i stan
Citera
2018-01-07, 16:50
  #20
Medlem
Calendirs avatar
Maten på chopchop kan bäst summeras med ett enormt MEH. Finns typ en rätt som är snäppet vassare än övriga, men annars rätt värdelöst till det pris de tar.

Lyckligtvis finns det gott om bättre ställen i Västerås.
Citera
2018-01-13, 19:43
  #21
Medlem
clevercashews avatar
Har ätit på Chop Chop i Eskilstuna vid ett par tillfällen. Även om jag kan tycka att vanlig thai/asiatisk mat ofta är alldeles för flottdrypande så har rätterna jag ätit på Chop Chop känts aningen torra. Annars gott och mättande, prisvärt. (Man kan ju tex hälla på extra soja som jag gjorde så är det inte så torrt längre :P )
Citera
2018-01-13, 21:17
  #22
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calendir
Maten på chopchop kan bäst summeras med ett enormt MEH. Finns typ en rätt som är snäppet vassare än övriga, men annars rätt värdelöst till det pris de tar.

Lyckligtvis finns det gott om bättre ställen i Västerås.

Det är ju snabbmat. Du går väl inte till BK för att få en riktigt fin hamburgare?

Citat:
Ursprungligen postat av clevercashew
Har ätit på Chop Chop i Eskilstuna vid ett par tillfällen. Även om jag kan tycka att vanlig thai/asiatisk mat ofta är alldeles för flottdrypande så har rätterna jag ätit på Chop Chop känts aningen torra. Annars gott och mättande, prisvärt. (Man kan ju tex hälla på extra soja som jag gjorde så är det inte så torrt längre :P )

Åt där idag, lökbiffröran (glömt vad den heter), vårrullar och lime kyckling med nudlar.

Torrt är det men som du sa, dutta bara i soja så blir det bra. Dunkar även i sweet chili och sambal så allt bara blir en hög på papptallriken. Blir lite ledsen varje gång jag äter där dock för vi har ju många fina asiathak i stan och man kan även få bättre mat till billigare pris på China Box. Men läget är ju helt perfekt i Lockarp och det är lätt att bara ta bilen till.

Edit:
De har även bättrat på sina ätpinnar, inga fler träflisor i munnen, det gillar jag. Men två gånger i rad har jag nu fått lyckokakor med spådomen "Du kommer ärva en stor summa pengar", det gillar jag inte för jag har ett par åldriga anhöriga, det är en otrevlig påminnelse

Situationen får mig att tänka på "Rockos Modern Life" på Nickelodeon när sköldpaddan Filburt får spådomen om och om igen att "Olyckor och många missöden kommer hemsöka ditt patetiska liv för all evighet."
https://www.youtube.com/watch?v=QOrMtmu95II



Jag vill inte att mina anhöriga ska dö!
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2018-01-13 kl. 21:26.
Citera
2018-01-13, 23:26
  #23
Medlem
Andersdamaans avatar
Har testat den i Norrtälje och jag tycker att det var helt ok. Bra priser, snabb service och helt ok smak. Snabbmat i kinaformat.
Citera
2018-02-08, 21:05
  #24
Medlem
fjolla666s avatar
Dom har tagit bort Large menyn. Finns bara small och medium nu. Vill man ha large som man brukar köpa så måste man köpa till en maträtt.
Blir 20 kr dyrare jämfört med förr.
Riktigt dåligt. Har nog handlat dör för sista gången.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback