2017-09-28, 21:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Min ideologiska agenda är ganska oväsentlig här. Jag för övrigt aldrig tyckt att HW varit den skarpaste kniven ens i SDs verktygslåda. Däremot förstår jag hennes agerande, att hon inte ville polisanmäla eftersom hon att hon inte hade bevis. Istället kontaktade hon RJ i förhoppningen att få stöd. Givetvis visste RJ och resten av SD inre krets vem hon menade hade våldtagit henne.

Så resonerar du sannolikt bara för att du råkar dela typ av könsorgan med HW. Känns inte det som en ganska simpel argumentation, som man knappast kan ta på allvar?

Polisanmäler gör man av principskäl om man blivit utsatt för brott. Att hon avstod från anmälan var ju knappast den enda underligheten som undergräver hennes trovärdighet i den här frågan.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Haha, du framkallar sannerligen underhållande bilder i huvudet på mig

- Vi är i ett "nästan folktomt" utrymme någonstans i riksdagen
- Vi har gått ut på en "rökpaus"
- Linus går fram till mig och håller fast mig med en handen "runt halsen"
- Och kör upp ett finger i avloppskröken, "som hämnd"

Jag hade nog gått raka vägen till SD's personalavdelning samt polisen.
Haha, du skall veta att jag suttit på en simläktare i två timmar och skrattat åt detta i omgångar så att folk till slut började undra.
Citera
Medlem
Citat:
Min ideologiska agenda är ganska oväsentlig här. Jag för övrigt aldrig tyckt att HW varit den skarpaste kniven ens i SDs verktygslåda. Däremot förstår jag hennes agerande, att hon inte ville polisanmäla eftersom hon att hon inte hade bevis. Istället kontaktade hon RJ i förhoppningen att få stöd. Givetvis visste RJ och resten av SD inre krets vem hon menade hade våldtagit henne.
Varför skulle RJ veta vem hon menade hade våldtagit henne, när hon inte ens berättade att hon blivit våldtagen? Jag vet att många kvinnor tror att män kan läsa tankar, men det kan vi faktiskt inte.
Citera
2017-09-28, 21:59
Medlem
Citat:

På Twitter har Julia Kronlid m.fl. (dock inte Bieler sist jag kollade) gått ut och berättat att hon inte känner igen bilden av den påstådda kulturen.

Julia Kronlids uttalande är intressant, hon listar en mängd män (och kvinnor) som gett henne stöd, men hon nämner inte Bylund. Det kan ju tolkas som att Bylund inte riktigt är den stödjande typen i sådana här frågor
Citera
2017-09-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Varför skulle RJ veta vem hon menade hade våldtagit henne, när hon inte ens berättade att hon blivit våldtagen? Jag vet att många kvinnor tror att män kan läsa tankar, men det kan vi faktiskt inte.

Så det är bara våldtäkter som ska anmälas? Sexuella trakasserier är OK?
Citera
2017-09-28, 22:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hon vägrar ju precisera när det ska ha skett. Risken är ju att hon drar till med ett datum när Linus Bylund inte ens var där. Polisen lär pressa henne på detta, men hon försöker vara luddig med detta så länge det går iallafall, precis som hon först inte ville säga vem det var.
Man får ju hoppas att HW verkligen tagit upp detta med personalavdelningen eller partisekreteraren i samband med när det skedde, och då borde det ju finnas möjlighet att RJ eller någon på HR kan hjälpa till med datum.

För ingen menar väl på fullt allvar att vad vi diskuterar är en händelse där 'målsäganden' inte vet när det hände och först inte ville avslöja vem som var gärningsman men sedan kritiserar partiet för att de inte agerade med kraft?
Citera
2017-09-28, 22:04
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Här på Flashback brukar man aldrig tro att en svensk kvinna oavsett ålder som påstår sig blivit våldtagen av en grupp mörkhyade män, exempelvis i svampskogen skulle ljuga. Trots bristen på bevis. Hanna Wigh har tidigare hyllats av samma användare som nu dömer ut henne som ett våldsamt psykfall.

Det handlar om trovärdighet. En kvinna som blivit sönderslagen är trovärdig när hon vittnar om våldtäkt. En kvinna som har blivit överfallen utomhus av en okänd är trovärdig. En kvinna som blivit drogad, nersupen eller hotad är trovärdig. En kvinna som blivit överfallen av flera negrer eller blattar i grupp är trovärdig. Etc. Men detta vet du ju egentligen om, du låtsas bara vara oförstående.

Det är ett väldigt fult knep du tar till. Dels försöker du utmåla SD som kriminella hycklare, men framförallt så försöker du förringa de våldtäkter som mörkermännen, framförallt negrer och blattar, utsätter svenska kvinnor för. De ljuger säkert, problemet är överdrivet. Det är helt lugnt att massimportera våldtäktsmän, och den som kritiserar är suspekt. Säkert hycklande våldtäktsman själv.

Du är ett vedervärdigt kryp.

Citat:
Exempelvis tyckte de flesta här att det var underbart när hon nöp en sossekvinna. Flesta SDare som skriver här är förvirrade personer, ständigt med en finger i luften för att försöka ķolla vartåt vinden blåser. Om den store ledaren eller hans talesperson skulle säga att han tror att HW talat sanning och att LB utesluts så skulle drevet mot LB starta även här.

Jo, apropå förvirrad så kan jag lova dig att ingen på flashback har hyllat Hanna Wigh för att hon skulle ha nypt en S-politiker. Det har nämligen inte skett. Däremot har Hanna Wigh anklagat en sossekvinna för att ha nypt henne.

Och om du inte har koll på något sådant grundläggande när det nu har återaktualiserats så kan man ju verkligen ifrågasätta din inblick i SD och Hanna Wighs förehavanden.

Citat:
I så fall är är min bedömning att det är fullt rimligt att LB gjort precis det HW säger att han har gjort. HWs förklaringar varför hon inte polisanmälde LB är också rimliga. Att SD nu polisanmält är däremot inte rimligt med tanke på RJ i våras ansåg att det var HWs sak att polisanmäla.

Jaha. Min bedömning är att det är fullt rimligt att du är en bajsätande pedofil våldtäktsman. Jag har lika mycket som talar för den tesen som du har för din.
Citera
2017-09-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xet1987
Så det är bara våldtäkter som ska anmälas? Sexuella trakasserier är OK?
Nu svarade jag på ett påstående om att RJ m fl borde förstått vem som våldtagit henne, vilket är lite svårt när hon inte ens nämner att hon blivit våldtagen. Borde de förstått vem som utsatt henne för sexuella trakasserier också, trots att hon vägrar uppge ett namn? Hon blev uppmanad att polisanmäla. Är hon omyndigförklarad och måste ha en god man som gör det åt henne?
Citera
2017-09-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Man får ju hoppas att HW verkligen tagit upp detta med personalavdelningen eller partisekreteraren i samband med när det skedde, och då borde det ju finnas möjlighet att RJ eller någon på HR kan hjälpa till med datum.

För ingen menar väl på fullt allvar att vad vi diskuterar är en händelse där 'målsäganden' inte vet när det hände och först inte ville avslöja vem som var gärningsman men sedan kritiserar partiet för att de inte agerade med kraft?

Vi får ju också hoppas att Jomshof ställde frågor om det under samtalet med Wigh. Även om nu Jomshof hade svårt att ta in information, borde han ju rimligen ha försökt ringa in när det hände. Och sen agerat med kraft.
Citera
2017-09-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det handlar om trovärdighet. En kvinna som blivit sönderslagen är trovärdig när hon vittnar om våldtäkt. En kvinna som har blivit överfallen utomhus av en okänd är trovärdig. En kvinna som blivit drogad, nersupen eller hotad är trovärdig. En kvinna som blivit överfallen av flera negrer eller blattar i grupp är trovärdig. Etc. Men detta vet du ju egentligen om, du låtsas bara vara oförstående.

Det är ett väldigt fult knep du tar till. Dels försöker du utmåla SD som kriminella hycklare, men framförallt så försöker du förringa de våldtäkter som mörkermännen, framförallt negrer och blattar, utsätter svenska kvinnor för. De ljuger säkert, problemet är överdrivet. Det är helt lugnt att massimportera våldtäktsmän, och den som kritiserar är suspekt. Säkert hycklande våldtäktsman själv.

Du är ett vedervärdigt kryp.

Jo, apropå förvirrad så kan jag lova dig att ingen på flashback har hyllat Hanna Wigh för att hon skulle ha nypt en S-politiker. Det har nämligen inte skett. Däremot har Hanna Wigh anklagat en sossekvinna för att ha nypt henne.

Och om du inte har koll på något sådant grundläggande när det nu har återaktualiserats så kan man ju verkligen ifrågasätta din inblick i SD och Hanna Wighs förehavanden.

Jaha. Min bedömning är att det är fullt rimligt att du är en bajsätande pedofil våldtäktsman. Jag har lika mycket som talar för den tesen som du har för din.
Jag bryr mig inte om vad tycker om mig. Om du vill veta vad ni på Flasback tyckte om HW när hon nöp sossekvinnan så kan du på ett enkelt sätt ta reda på det. Det finns en tråd om det också, på Flasback.
Citera
2017-09-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nu svarade jag på ett påstående om att RJ m fl borde förstått vem som våldtagit henne, vilket är lite svårt när hon inte ens nämner att hon blivit våldtagen. Borde de förstått vem som utsatt henne för sexuella trakasserier också, trots att hon vägrar uppge ett namn? Hon blev uppmanad att polisanmäla. Är hon omyndigförklarad och måste ha en god man som gör det åt henne?

Vad som sas mellan Wigh och Jomshof kommer väl aldrig att bli klarlagt, men han tycks ju ha medgivit att hon informerade honom om att hon blivit utsatt för sexuellt ofredande. Hans agerande efter det kan knappast betecknas som kraftfullt.

Sen vet jag inte om behovet av att veta namnet var så stort. SD gjorde ju en polisanmälan i måndags utan att ha ett namn. Så det går uppenbarligen att göra en anmälan utan att ha namnet.

Min poäng är väl att SD valde att göra en polisanmälan när det började blåsa, inte när SD /Jomshof fick informationen
Citera
2017-09-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xet1987
Vi får ju också hoppas att Jomshof ställde frågor om det under samtalet med Wigh. Även om nu Jomshof hade svårt att ta in information, borde han ju rimligen ha försökt ringa in när det hände. Och sen agerat med kraft.
HW pratade ju inte bara om trakasserier på kansliet. Det var ju mystiskt inbrott i hemmet (utan att något blivit stulet) som skrämt upp barnen (men inte väckt hunden). Hotfullt klotter på husväggen och gud vet vad. Om jag hade varit i Jomshofs position så hade jag ringt psyket och påpekat att HW tydligen slarvar med sin medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in