2017-09-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
HW pratade ju inte bara om trakasserier på kansliet. Det var ju mystiskt inbrott i hemmet (utan att något blivit stulet) som skrämt upp barnen (men inte väckt hunden). Hotfullt klotter på husväggen och gud vet vad. Om jag hade varit i Jomshofs position så hade jag ringt psyket och påpekat att HW tydligen slarvar med sin medicin.

Och kanske stämt av med Åkesson?
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag bryr mig inte om vad tycker om mig. Om du vill veta vad ni på Flasback tyckte om HW när hon nöp sossekvinnan så kan du på ett enkelt sätt ta reda på det. Det finns en tråd om det också, på Flasback.

Lik förbannat devalverar du begreppet våldtäkt när du stödjer kvinnor som agerar som HW.
Citera
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om vad tycker om mig. Om du vill veta vad ni på Flasback tyckte om HW när hon nöp sossekvinnan så kan du på ett enkelt sätt ta reda på det. Det finns en tråd om det också, på Flasback.

Länka, tack. Länka till en tråd, eller bara en nyhetsartikel, som handlar om hur Hanna Wigh nöp en sossekvinna. Jag behöver ett gott skratt, och tillfället när du inser hur bortgjord du är duger gott.
Citera
2017-09-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xet1987
Vad som sas mellan Wigh och Jomshof kommer väl aldrig att bli klarlagt, men han tycks ju ha medgivit att hon informerade honom om att hon blivit utsatt för sexuellt ofredande. Hans agerande efter det kan knappast betecknas som kraftfullt.

Sen vet jag inte om behovet av att veta namnet var så stort. SD gjorde ju en polisanmälan i måndags utan att ha ett namn. Så det går uppenbarligen att göra en anmälan utan att ha namnet.

Min poäng är väl att SD valde att göra en polisanmälan när det började blåsa, inte när SD /Jomshof fick informationen
Att SD inte gjorde en polisanmälan tidigare beror på att det bedömdes vara något som HW själv klarade av att göra, inte för att hon vägrade uppge ett namn. Hon står inte under förmyndarskap. Att SD nu gjort polisanmälan beror endast på att HW via medierna angriper SD. Då kontrar SD med polisanmälan för att tvinga fram korten på bordet. Inget konstigt på något vis.
Citera
2017-09-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xet1987
Och kanske stämt av med Åkesson?
Varför? Den politiska karriären för HW dog 2015. Hon hade förlorat först sin utskottsplats och därefter blivit petad ur partistyrelsen. Det fanns ingen chans att hon skulle stå på valbar plats 2018. Det handlade bara om att vänta ut hennes mandatperiod.
Citera
2017-09-28, 22:25
Medlem
Citat:

När nöp Hanna Wigh en "sossekvinna"?
Citera
2017-09-28, 22:26
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
...
Exempelvis tyckte de flesta här att det var underbart när hon nöp en sossekvinna. Flesta SDare som skriver här är förvirrade personer, ständigt med en finger i luften för att försöka ķolla vartåt vinden blåser. Om den store ledaren eller hans talesperson skulle säga att han tror att HW talat sanning och att LB utesluts så skulle drevet mot LB starta även här.
Snacka om att vara förvirrad och att ha noll koll. Det var ett roligt självmål.
Citera
2017-09-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Varför? Den politiska karriären för HW dog 2015. Hon hade förlorat först sin utskottsplats och därefter blivit petad ur partistyrelsen. Det fanns ingen chans att hon skulle stå på valbar plats 2018. Det handlade bara om att vänta ut hennes mandatperiod.

Ah, tänker att det kanske kunde vara bra om Åkesson fick lite koll på läget, ifall det hela skulle explodera i media lite senare. Fast Åkessons "Jag vet inte..."-linje brukar ju funka, så det kanske var taktiskt riktigt att inte informera honom. Eller inte informera honom officiellt i varje fall.
Citera
2017-09-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Länka, tack. Länka till en tråd, eller bara en nyhetsartikel, som handlar om hur Hanna Wigh nöp en sossekvinna. Jag behöver ett gott skratt, och tillfället när du inser hur bortgjord du är duger gott.
HW gav henne ett så hårt nyp, att hon själv fick ett blåmärke på armen! Så mycket tog hon i!
Citera
2017-09-28, 22:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein

Det är ett väldigt fult knep du tar till. Dels försöker du utmåla SD som kriminella hycklare, men framförallt så försöker du förringa de våldtäkter som mörkermännen, framförallt negrer och blattar, utsätter svenska kvinnor för. De ljuger säkert, problemet är överdrivet. Det är helt lugnt att massimportera våldtäktsmän, och den som kritiserar är suspekt. Säkert hycklande våldtäktsman själv.

Det behövs inga försök utan det framgår att partiet klarar det på egen hand. Ja, hycklare av rang kan vi tillägga. En lekstuga med diverse dömda individer som sitter i Sveriges Riksdag. Det säger ju allt egentligen. Det är nog så att SD som grupp har större procent kriminella än någon invandrad grupp.
Sluta med massimportssnacket för det räcker att gå till SD och regeringskansliet.
Citera
2017-09-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
När nöp Hanna Wigh en "sossekvinna"?
Det var faktisk tvärtom, jag hade fel. Sossekvinnan nöp henne, enligt hennes utsaga. Och då tycke alla på Flasback att hon var ett offer som talade sanning. Men nu hår hon har hamnat i ett annat läge. Nu tror ni inte längre på henne.
Senast redigerad av nantale 2017-09-28 kl. 22:38.
Citera
2017-09-28, 22:36
Medlem
Dinkuss avatar
Citat:
Det var faktisk tvärtom. Sossekvinnan nöp henne. Och då tycke alla på Flasback att hon var ett offer.

Det är fullt möjligt att vara offer i en situation och förövare i en annan. Vill dock poängtera att vi ännu inte vet vad som hände och bör vänta på utfall av anmälan (till skillnad från Kalla "Fakta" som hängde ut SD direkt, utan att veta vad som faktiskt hänt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in