2017-09-28, 20:31
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Vilka bevis pratar för att SD är enda partiet som tar i oegentligheter? SD damerna i HW´s hemdistrikt? Klart som fanken de försvarar partiet, de kan ju på inget vis betraktas som någon form av sanningsvittnen, många exemplen berörde inte heller deras distrikt.

Sedan har du uppenbarligen missat totalt att i programmet att det var flera SD politiker och tidigare SD politiker som uttalade sig.

Varför är då HW ett sanningsvittne? Såg du TV4s långa intervju med Jomshof? reporterns enda ständigt återkommande argument var: "Hanna säger". Personer som media tidigare kritiserat som SDs f.d. säkerhetschef som stått för mycket av den partikultur de kritiserar, är nu deras "källa". Utslutna personer som media drevat mot är nu plötsligt de goda och sanningsvittnen. Expressen gick inte ut så hårt med nyheten för de hade exakt samma reportage från HW i sommar, det enda hon lagt till denna gång var det sexuella övergreppet i riksdagen. (Känns som hon var tvungen att ha något nytt till "avslöjandet" annars skulle allt bara vara en repris) Aftonbladet gick ut stort men tonade snabbt ned nyheten: D.v.s. AB och Expressen vet saker som gör att historien inte är helt trovärdig därför vill de inte slå på för stort.
Citera
2017-09-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du har aldrig tänkt på att detta faktiskt är fullt motiverat om man gör en ren sannolikhetsbedömning utifrån kriminalstatistik?

Folk döms givetvis inte efter kriminalstatistik, men Flashback är ingen domstol, det är ett diskussionsforum, och här gör vi rimlighetsbedömningar.
I så fall är är min bedömning att det är fullt rimligt att LB gjort precis det HW säger att han har gjort. HWs förklaringar varför hon inte polisanmälde LB är också rimliga. Att SD nu polisanmält är däremot inte rimligt med tanke på RJ i våras ansåg att det var HWs sak att polisanmäla.
Citera
2017-09-28, 20:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
I så fall är är min bedömning att det är fullt rimligt att LB gjort precis det HW säger att han har gjort. HWs förklaringar varför hon inte polisanmälde LB är också rimliga. Att SD nu polisanmält är däremot inte rimligt med tanke på RJ i våras ansåg att det var HWs sak att polisanmäla.

Att göra en 180 grader motsatt tolkning är betydligt mer rimligt. Som någon påpekade tidigare så kan ingen av oss veta vad som hände mellan HW och LB bakom stängda dörrar. Däremot vet vi vilka "sociala situationer" som HW varit inblandad i tidigare. Vi vet att de haft en långvarig sexuell relation.

Vi kan också avfärda hennes historia på samma sätt som förhörsledaren inom polisen kommer att göra. Berättelsen innehåller så många hål och motsägelser att den saknar bäring. Utsagorna är orimliga.

Du uppfattar detta som rimligt bara för att den tolkningen passar din ideologiska agenda. Du har inte ett dyft på fötterna i form av fakta. Faktum är att verkligheten och fakta visar på motsatsen. Jag kan tillägga att jag visserligen röstar SD, men jag ser det inte som det ideala partiet, bara det minst dåliga valet.

HW har grävt en grop åt sig själv.
Citera
2017-09-28, 21:04
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Är det Linus Bylund som hade Herpes eller var de en annan SD-personlighet?
Jag tolkar det som att det var någon Håkan Borg.
Citera
2017-09-28, 21:05
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
De två S politikerna anklagades för lindrigare saker, typ ofredande. Dessa hängdes ut i media. LB anklagas för våldtäkt och hängs inte ut. Det jag ursprungligen svarade på var svamlet att media var ute efter SD på något vis och hanterade SD hårdare.

Så fort SD granskas kommer offerkoftan på.
Vad då offerkoftan på? SD vinner ju varje gång de 'granskas' och vänsterstollar och annat PK slödder fattar inte varför och bara fortsätter att skjuta sig i foten. Bättre valarbetare för SD är nog svårt att finna....
Citera
2017-09-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Han var ju inte inblandad i denna historia. Dessutom motsägs det av att Jomshof rekommenderade Hanna att göra en polisanmälan.

Jomshofs roll skulle ju kunna diskuteras mer. Varför informerade han inte Åkesson? Partigruppen är ju så liten, det är ju få personer inblandade. Verkar ju helt osannolikt att Jomshof inte skulle ta upp det med partiledaren.

Varför gjorde Jomshof inte en polisanmälan när han fick information? Jag har svårt att förstå hur somliga kan argumentera för att det var rätt att göra en polisanmälan efter Kalla faktas sändning, men samtidigt inte ifrågasätta varför inte det gjordes en polisanmälan långt tidigare.
Citera
2017-09-28, 21:16
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Men snälla du, IT skandalen? 2 ministrar slutade, en byrådirektör och de två ledande på transportstyrelsen. Dessutom har det ju sedan visat sig att den borgerliga regeringen var en betydande kock i den soppan.

vad har sopats under mattan där?

Löfven sitter ju kvar.
Citera
2017-09-28, 21:25
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xet1987
Jomshofs roll skulle ju kunna diskuteras mer. Varför informerade han inte Åkesson? Partigruppen är ju så liten, det är ju få personer inblandade. Verkar ju helt osannolikt att Jomshof inte skulle ta upp det med partiledaren.

Varför gjorde Jomshof inte en polisanmälan när han fick information? Jag har svårt att förstå hur somliga kan argumentera för att det var rätt att göra en polisanmälan efter Kalla faktas sändning, men samtidigt inte ifrågasätta varför inte det gjordes en polisanmälan långt tidigare.

Därför att hon inte sa vad som hänt endast att hon var trakasserad. Det var först i TV4 hon berättade om struptag och finger i underlivet. Hon ville ju vara allmän för att kritisera hela partiet, inte enskilda personer men p.g.a. den historien så tvingades hon namnge gärningsmannen och så blev hela fokus flyttat till den händelsen. Hon säger själv att hon haft förtroende för Bylund men sedan blev hon rädd för honom.
Citera
2017-09-28, 21:28
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:

Jag misstänker att Hanna varit lite luddig och bara nämnt det i förbifarten liksom. Jomshof måste ju även ha undrat varför hon väntat ett helt år med att avslöja detta, och inte heller gav hon honom något namn tydligen.
Sen i samma veva berättade hon ju för honom att mystiska män genomsökt hennes hus. Jag kan förstå att man vill att just proffs (polis) tar itu med ärenden kring en person som råkar ut för lite väl mycket. I den buggade intervjun ger han ett reko intryck som inte försökt att trycka ner henne på något sätt.
Senast redigerad av KeithRichards 2017-09-28 kl. 21:31.
Citera
2017-09-28, 21:32
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:

SD har 49 riksdagsmän och de har alla tjänstemän så gruppen är inte så liten.
Citera
2017-09-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
SD har 49 riksdagsmän och de har alla tjänstemän så gruppen är inte så liten.

Sant. Alla inblandade parter har ju dock suttit i partistyrelsen och det är en mindre grupp.
Citera
2017-09-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att göra en 180 grader motsatt tolkning är betydligt mer rimligt. Som någon påpekade tidigare så kan ingen av oss veta vad som hände mellan HW och LB bakom stängda dörrar. Däremot vet vi vilka "sociala situationer" som HW varit inblandad i tidigare. Vi vet att de haft en långvarig sexuell relation.

Vi kan också avfärda hennes historia på samma sätt som förhörsledaren inom polisen kommer att göra. Berättelsen innehåller så många hål och motsägelser att den saknar bäring. Utsagorna är orimliga.

Du uppfattar detta som rimligt bara för att den tolkningen passar din ideologiska agenda. Du har inte ett dyft på fötterna i form av fakta. Faktum är att verkligheten och fakta visar på motsatsen. Jag kan tillägga att jag visserligen röstar SD, men jag ser det inte som det ideala partiet, bara det minst dåliga valet.

HW har grävt en grop åt sig själv.
Min ideologiska agenda är ganska oväsentlig här. Jag för övrigt aldrig tyckt att HW varit den skarpaste kniven ens i SDs verktygslåda. Däremot förstår jag hennes agerande, att hon inte ville polisanmäla eftersom hon att hon inte hade bevis. Istället kontaktade hon RJ i förhoppningen att få stöd. Givetvis visste RJ och resten av SD inre krets vem hon menade hade våldtagit henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in