2017-09-26, 20:09
Medlem
Kommer Missing Peoples leta tills de hittar honom ,eller finns det en tidsgräns på hur länge de letar ?
Citera
2017-09-26, 20:38
Medlem
Att föräldrarna skulle på nåt vis tagit livet av sin pojke ser jag som uteslutet. Kan inte komma på nån anledning till det över huvud taget. Har följt tråden sen dag ett men måste erkänna att jag inte kan komma ihåg varifrån uppgifterna kommer att pappan kallas Hitler..... är det sedan den s k sektens tid eller var det från skolan eller vad??? Tänker att ungar har ganska lätt att sätta smeknamn på lärare. Minns själv några mindre smickrande vi döpte vissa lärare till 🙊

Ååååå vad jag önskade någon kunde komma med en liten ny pusselbit gällande P. Håller med den här innan som skrev att man vill ha en logisk förklaring. Faktum är att ingen bara kan försvinna helt enkelt. Ufon tror jag helt enkelt inte på. Hade han blivit psykotisk borde någon sett honom någonstans om han vimsat iväg. Blir liksom bara rundgång hur man än tänker. Höll han sig undan borde väl nån på nåt sätt bara kunna skicka ett pm till någon att han är ok. Kan inte riktigt förlika mig med att han skulle tagit sitt liv där o då. Det verkar så ovanligt att göra det på en plats utan koppling till o ville han inte bli hittad så varför skylta med väskorna så öppet. Helmysko från början till slut.
Citera
2017-09-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Att föräldrarna skulle på nåt vis tagit livet av sin pojke ser jag som uteslutet. Kan inte komma på nån anledning till det över huvud taget. Har följt tråden sen dag ett men måste erkänna att jag inte kan komma ihåg varifrån uppgifterna kommer att pappan kallas Hitler..... är det sedan den s k sektens tid eller var det från skolan eller vad??? Tänker att ungar har ganska lätt att sätta smeknamn på lärare. Minns själv några mindre smickrande vi döpte vissa lärare till 🙊

Ååååå vad jag önskade någon kunde komma med en liten ny pusselbit gällande P. Håller med den här innan som skrev att man vill ha en logisk förklaring. Faktum är att ingen bara kan försvinna helt enkelt. Ufon tror jag helt enkelt inte på. Hade han blivit psykotisk borde någon sett honom någonstans om han vimsat iväg. Blir liksom bara rundgång hur man än tänker. Höll han sig undan borde väl nån på nåt sätt bara kunna skicka ett pm till någon att han är ok. Kan inte riktigt förlika mig med att han skulle tagit sitt liv där o då. Det verkar så ovanligt att göra det på en plats utan koppling till o ville han inte bli hittad så varför skylta med väskorna så öppet. Helmysko från början till slut.

Jag tror inte man ska lägga någon större värdering i att pappan kallas "Hitler"..
Citera
2017-09-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Jag tror inte man ska lägga någon större värdering i att pappan kallas "Hitler"..

Jag har för mig att det var ett smeknamn som han fick utav sina ungdomar som han var idrottsledare till ,eftersom han drillade dem att prestera mycket .Men i så fall kan vi ju kalla alla idrottsledare för Hitler nr : 1 ,Hitler nr : 2 osv. Hamr*n i fotbollslandslaget kanske kallas Hitler nr :15....? Vad vet man ...hmm..

Så där har ni anledningen till det lite otrevliga smeknamnet .Det klart att när man tränar och en ledare säger : 10 armhävningar till innan duschen ,då är det lätt hänt att en eller annan ungdom vräker ur sig något sådant : -För tusan ,han är som Hitler !
Så något i den stilen var det , inget att lägga större vikt vid ,tror till och med Patrik själv skulle bli ledsen om han läste att vi anser hans pappa vara som H*tl*r .

Jag håller med Millior ,i det i det Millior skrev .Jag tror faktiskt inget illa om hans föräldrar på något sätt ,för om det vore så ,skulle det här gå till världshistorien som ett mycket speciellt fall .

Man får inte misstänka personer på detta sätt ,för det går över allt förnuft . Vi måste se till en "enklare" mera normal förklaring på försvinnandet .

Typ att han var så ledsen så att han fortsatte framåt och kanske gick iväg så illa , att han snubblade någonstans ,något åt det hållet .
Jag tycker de borde ha satt in hundar tidigt så att de kunde ha nosat sig fram till en kanske skadad P. som möjligen brytit sin fot eller något .Det är en mer "normal" händelse i den här hela historien ...

Vi får hoppas att någon liten stugsittare /gumma har plåstrat om honom och inte vet hur en mobiltelefon fungerar ,och som har så ont i fötterna så den inte heller med hjälp utav sin rullator , kan ta sig ända till en Siba-affär för att laga P.s mobil. Så där sitter de i stugvärmen och undrar båda två över hur de skall kunna meddela sig till omvärlden omkring det hela .Säkert har hon både höns som värper ägg och kan baka bröd så de har nog rätt så bra ändå . När P.s fot ,eller vad det nu är som han brytit ,är läkt , så kan de höra av sig igen .

Detta är den spekulation jag önskar vore sann, på den här händelsen .Tack <3
Senast redigerad av evaveva 2017-09-26 kl. 22:10.
Citera
2017-09-26, 23:04
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Tror faktiskt inte någon spekulerat i att föräldrarna på något sätt tagit livet av P, nä usch det hoppas jag ingen tror.
Det vi många gånger spekulerat i är att om han försvunnit frivilligt så vet pappan mer än vad som framkommit eller en aning om varför han gick av i Hallsberg
Klart vi vill ha en förklaring och det finns säkerligen en logisk förklaring gäller bara att finna den
Precis som du säger en person kan helt enkelt inte bara försvinna. Ufon och slukhål kan vi utesluta.

Varför kan inte P eller någon som vet något ge oss en liten vink, vi vill så gärna att han hittas eller åtminstone få veta att han är okej men vill bli lämnad ifred.
Citera
2017-09-27, 07:21
Medlem
Snubban007s avatar
Fick man klarhet i mysteriet kring Spotify kontot?
Citera
2017-09-27, 11:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Fick man klarhet i mysteriet kring Spotify kontot?

Nej, det fick vi ju inte. Living som grävde i det här lämnade ju tyvärr tråden 22/9, med tänkvärd ord:

"Jag tänker lämna er här i tråden.

Kom ihåg, skriv om Patrik som det var er egen son! Respektera familjen som det var er egen familj. ❤️
Det dom går igenom kan ingen av oss förställa sig. De har nog på sina axlar att mantla ändå.

Får ni PM eller några tips-PM.a familjen då.

Kärlek och respekt ❤️
__________________"

https://www.flashback.org/sp61854169

Vet att Living hade kontakt med familjen i den här frågan. Från 18/9:

"Fick svar nu att dom skulle kolla upp det, så det låter mindre troligt att någon i familjen bara ändrat rakt av. Visst kan det vara en vän eller brodern men.."
https://www.flashback.org/sp61820762

Vet inte hur man ska tolka det hela, men att det sista vi hör från Living är ju att vi ska behandla familjen (och Patrik)med förståelse och på ett bra sätt.

Vill helst inte vara inne och tolka Livings farväl av oss, men den enda tanke och känsla jag får av detta är att det inte är ett mysterium, utan att Living har fått besked från familjen hur det ligger till, eller iaf något ditåt.

Kan det vara t ex att familjen förklarat att de vill vara ifred med sin sorg och oro, och att de gjort olika konton mm privata, endast för familj och vänner??

Nu har jag ändå gjort en gissning. Kan förstås finnas andra svar på detta, varför Living lämnade oss med de orden. Var vänliga och ta detta som min högst egna gissning och det är inget jag önskar direkt gå i en diskussion om.

Vill avsluta detta med att vi bör tänka på vad Living önskade av oss, och att ta med oss det i fortsättningen.
Citera
2017-09-27, 13:41
Medlem
Vad jag förstått av rykten så blir man hotad av någon om man kommer för nära ett uppklarande. Föräldrarna har blivit hotade och fått höra något om att sluta leta el likn. Det försvann 1-2 personer här inne som erkände sina riktiga namn i och med att de berättade vad de skrev i HP-gruppen, en kände den som hittade en väska och en var vän till P och nu försvann Living...
Citera
2017-09-27, 19:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det fick vi ju inte. Living som grävde i det här lämnade ju tyvärr tråden 22/9, med tänkvärd ord:

"Jag tänker lämna er här i tråden.

Kom ihåg, skriv om Patrik som det var er egen son! Respektera familjen som det var er egen familj. ❤️
Det dom går igenom kan ingen av oss förställa sig. De har nog på sina axlar att mantla ändå.

Får ni PM eller några tips-PM.a familjen då.

Kärlek och respekt ❤️
__________________"

https://www.flashback.org/sp61854169

Vet att Living hade kontakt med familjen i den här frågan. Från 18/9:

"Fick svar nu att dom skulle kolla upp det, så det låter mindre troligt att någon i familjen bara ändrat rakt av. Visst kan det vara en vän eller brodern men.."
https://www.flashback.org/sp61820762

Vet inte hur man ska tolka det hela, men att det sista vi hör från Living är ju att vi ska behandla familjen (och Patrik)med förståelse och på ett bra sätt.

Vill helst inte vara inne och tolka Livings farväl av oss, men den enda tanke och känsla jag får av detta är att det inte är ett mysterium, utan att Living har fått besked från familjen hur det ligger till, eller iaf något ditåt.

Kan det vara t ex att familjen förklarat att de vill vara ifred med sin sorg och oro, och att de gjort olika konton mm privata, endast för familj och vänner??

Nu har jag ändå gjort en gissning. Kan förstås finnas andra svar på detta, varför Living lämnade oss med de orden. Var vänliga och ta detta som min högst egna gissning och det är inget jag önskar direkt gå i en diskussion om.

Vill avsluta detta med att vi bör tänka på vad Living önskade av oss, och att ta med oss det i fortsättningen.

Väldigt fint inlägg av dig
Självklart skall vi respektera familjen och Patrik.
Patrik tycker jag vi alla har visat stor respekt för och att vi faktiskt bryr oss om killen väldigt mycket.
Vi har kanske ibland spekulerat lite hårt betr. pappan men utan spekulationer blir det ingen tråd och vi vill ju faktiskt att detta mysterium får ett slut, framför allt för hans familj.
Om jag talar för mig själv så har alla mina spekulationer varit för Patriks bästa och om jag sårat någon ber jag om ursäkt
Senast redigerad av 57Emma 2017-09-27 kl. 19:33.
Citera
2017-09-27, 19:16
Medlem
Om någon av de som lämnat tråden blivit hotade så borde de väl ha meddelat någon av er som jobbat så hårt för att hitta svar på detta stora mysterium. Ni verkar ju både kloka o seriösa så tänker att ingen skulle lämna ut vem som skickat pm. Däremot om hot förekommer borde det ju lyftas fram likväl som polisen informeras ( vilket ju i o f s kan vara gjort) Kan verkligen inte begripa vilken typ av kriminella som skulle hota ett föräldrapar för att de letar efter sin son o kan inte förstå av vilken anledning......Någon som har nån ide kring detta??
Citera
2017-09-27, 19:30
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Om någon av de som lämnat tråden blivit hotade så borde de väl ha meddelat någon av er som jobbat så hårt för att hitta svar på detta stora mysterium. Ni verkar ju både kloka o seriösa så tänker att ingen skulle lämna ut vem som skickat pm. Däremot om hot förekommer borde det ju lyftas fram likväl som polisen informeras ( vilket ju i o f s kan vara gjort) Kan verkligen inte begripa vilken typ av kriminella som skulle hota ett föräldrapar för att de letar efter sin son o kan inte förstå av vilken anledning......Någon som har nån ide kring detta??

Vill minnas att vi diskuterade många saker en period samtidigt som det var stor turbulens i sekten. Även här tystnade tråden en period. Skall se om jag finner det igen.
Vet att när det gäller pm och helt sjuka vidriga kommentarer i MPS så är de polisanmälda. Sedan om polisen har tid att prioritera det är en annan femma.

Det fetade är det sanning eller en trådsanning?
Om det skulle vara sant så ligger nog svaret där
Citera
2017-09-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vill minnas att vi diskuterade många saker en period samtidigt som det var stor turbulens i sekten. Även här tystnade tråden en period. Skall se om jag finner det igen.
Vet att när det gäller pm och helt sjuka vidriga kommentarer i MPS så är de polisanmälda. Sedan om polisen har tid att prioritera det är en annan femma.

Det fetade är det sanning eller en trådsanning?
Om det skulle vara sant så ligger nog svaret där

Det är precis det jag undrar också???? Håller helt med dig att OM det nu är på det viset, då borde lösningen att finna P kunna börja där eller åtminstone få visshet om han är i livet/håller sig gömd. Tror jag skulle bli galen om det var nåt av mina barn som bara "gick upp i rök". Fy vad jag lider med hans nära o kära. Inte ens ha en plats att gå till o sörja utan kastas mellan hopp o förtvivlan. Se någon på håll som liknar.....få post som är adresserad till P.....höra musik på radion han gillade. 😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in