2017-09-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikotinella000
Källan är säker. Däremot tror jag inte att den här obsen är utredd, så om det var Patrik eller inte vet vi inte.

Okii,du menar alltså att det var 100%säkert att det var en fest i byn,och där dök en ljushårig kille upp och partade,men! ingen vet vem det var.?
Det kan möjligtvis varit Patrik.......?

Är det så den där källan uttalats sig?
Citera
2017-09-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Okii,du menar alltså att det var 100%säkert att det var en fest i byn,och där dök en ljushårig kille upp och partade,men! ingen vet vem det var.?

Ja.
Citera
2017-09-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ja.

Aha,men då undrar man ju för sig själv om alla på festen kände varandra och P. råkade komma insläntrandes av misstag där,eller?
Jag menar att fester brukar väl inte ta in massa random folk.?

Brukar de inte ibland ha fest precis bredvid station,typ Folkets hus,eller något.?
Tänkte om det kan ha varit där,då kanske P.tyckte att det var så tråkigt att sitta på station och vänta på tåg,och hörde musik med rytm i och drogs ditåt,bara en undran och spekulation.
Finns det ingen som vet var festen var.?
Senast redigerad av evaveva 2017-09-22 kl. 23:52.
Citera
2017-09-22, 23:49
Medlem
Citat:
Men hur ofta har man fest en måndag?

Helt otroligt är det ju inte i - nästan - slutet av maj. Ännu mindre om det var studenter.
Citera
2017-09-22, 23:52
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Källan är säker. Däremot tror jag inte att den här obsen är utredd, så om det var Patrik eller inte vet vi inte.
Citat:

Citat:
Ja.

Okej, då kan man säga med 100% säkerhet att det var fest i byn. Huruvida Patrik var där eller inte har man ingen aning om. Att det var fest hos någon är egentligen inte intressant eftersom man inte vet om Patrik var där.

Han kan ha varit där, men det blir bara en icke underbyggd gissning.
Citera
2017-09-22, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Helt otroligt är det ju inte i - nästan - slutet av maj. Ännu mindre om det var studenter.

Jo det klart,då är ju hela livet en fest hela veckan lång,det har du rätt i.!
Citera
2017-09-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Okej, då kan man säga med 100% säkerhet att det var fest i byn. Huruvida Patrik var där eller inte har man ingen aning om. Att det var fest hos någon är egentligen inte intressant eftersom man inte vet om Patrik var där.

Han kan ha varit där, men det blir bara en icke underbyggd gissning.

Det som jag kommer att tänka på är då det jag skrev, om att de som var på festen kände varandra och när då (om det var så att han dök upp av någon anledning),de såg en person de aldrig sett förut,kanske de minns att de under några minuter tisslade och tasslade om vem det var,något i den stilen.
Om han sen fick för sig att typ köra ett trumsolo eller något,då klart de minns en smal,ljushårig kille med bra taktkänsla.
En sådan spekulation slänger jag in här!

Kommentar på det Urtavlan eller Pajosv.?
Citera
2017-09-23, 00:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Läs mitt inlägg. Den obsen om festen gäller samma kväll som Patrik försvann, och kom in i ett tidigt stadium. Min fråga var, är det någon av er som vet var det var fest i Hallsberg den kvällen?

Men din säkra källa, vet inte den personen var festen var?
Citera
2017-09-23, 00:19
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Det som jag kommer att tänka på är då det jag skrev, om att de som var på festen kände varandra och när då (om det var så att han dök upp av någon anledning),de såg en person de aldrig sett förut,kanske de minns att de under några minuter tisslade och tasslade om vem det var,något i den stilen.
Om han sen fick för sig att typ köra ett trumsolo eller något,då klart de minns en smal,ljushårig kille med bra taktkänsla.
En sådan spekulation slänger jag in här!

Kommentar på det Urtavlan eller Pajosv.?

Ja, men åter igen är det tyvärr bara en vild gissning. Det finns absolut ingenting som pekar på att han varit där på festen, och inget heller som pekar på att han inte varit där.

Jag tycker allmänt att det är konstigt att folk har sett honom i nära i tid för försvinnandet, kranföraren, kvinnan som såg någon efter en väg, de två flickorna, festen hos någon okänd m.m.

Men efter att försvinnandet skett så har ingen sett honom med säkerhet. Då torde ju hans foto synts lite här och där, åtminstone på sociala medier. Men de påstådda observationerna har ju inte lett någonstans.

Men att han skulle ha gjort trumsolo hemma hos någon tvivlar jag starkt på. Hade han med sig trummsetet, eller trummade han på vardagsrumsbordet?
Senast redigerad av Pajosv 2017-09-23 kl. 00:21.
Citera
2017-09-23, 00:19
Medlem
Citat:
Det finns en obs på att Patrik skulle befunnit sig på en fest i Hallsberg samma kväll han försvann. Den observationen fästes nog ingen hänsyn till då. Är det någon av er som vet VAR i hallsberg den festen var?
För att förtydliga. Någon tror sig ha sett Patrik på denna fest.
Citera
2017-09-23, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej tyvärr.
Citera
2017-09-23, 00:25
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Citat:
För att förtydliga. Någon tror sig ha sett Patrik på denna fest.
Citat:
Nej tyvärr.

Okej! Då får man tyvärr räkna bort även denna eventuella och mycket osäkra observation.

Givetvis kan det finnas någon sanning i detta, men det är trots allt egentligen inte något tips som man kan sätta ett större värde i. Tyvärr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in