2017-09-27, 17:31
  #3421
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Ja den kom ju fram nu efter flera års av tystande inom partiet. Skall man fortsätta och skydda honom och tappa 2-3 % röster<+

Han är dömd för våldsbrott och enligt SD mallen är man grovt kriminell.

Han är dömd för att han klamrat en tumme på en polis😁.. och du kallar det våldsbrott..

Kallar du också att Hanna Wigh drabbades av ett våldsbrott när hon blev nöpt av en politiker för några år sedan? Pajas!
Citera
2017-09-27, 17:32
  #3422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Han är inte oskyldig. Han är redan dömd i svensk domstol för våldsdbrott.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Bylund

Är det detta du menar som gör att du hänger ut en persons adress? Du är ju inte riktigt frisk!

Sommaren 2002 dömdes Bylund till villkorlig dom för våld mot tjänsteman efter att han förgripit sig med våld mot två polismän i Stockholm genom att fatta ett smärtsamt grepp om den ena polismannens tumme.
Citera
2017-09-27, 17:32
  #3423
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Han har dragit ner sig själv i skiten och han är inte oskyldig.

Han kommer snart tillbaka. Starkare än någonsin.. vet du vem som betalar Wighs advokatkostnader?😉 Nu när hon är politisk vilde😀
Citera
2017-09-27, 17:32
  #3424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det här kommer inte skada SD ett skit. Du har suttit hör och fabulerat nu i ett dygn med samma agenda.

Jag fabulera?

http://www.friatider.se/linus-bylund-sd-tar-timeout-efter-sexuppgifterna

inte enligt wikipedia och friatider

Tänk om Hanna har mera bevis som hon tänker släppa typ 3 månader innan valet 2018?

Tänk om flera kvinnor kommer ut och anklagar honom för fingerpullning utan samtycke?
Citera
2017-09-27, 17:33
  #3425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Om de sparkar ut honom nu kan jag inte se att det kommer drabba SD särskilt mycket men om de behåller honom inom partiet kommer det att skada SD mycket.

Han är redan dömd för våldsbrott och det här var inte första övergreppet på en kvinna. En man i hans ställning har gjort detta förr. SD har bara att välja skydda honom och förlora röster.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Bylund

Det var ju också ett oerhört allvarligt brott att greppa om en polismans tumme
och därmed ha förorsakat smärta på denne.
Citera
2017-09-27, 17:34
  #3426
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Vad grundar du dina påståenden om att HW:s version stämmer och att de utpekades
version är felaktig. Tittat i kristallkulan?

Vad grundar du på att hon skulle ljuga då? Man börjar med att lyssna på den utsatte, och sen går vidare utifrån det. Det är alltid så här med sexualbrott, bara en massa dudes som skriker hals över huvud i försvar för gärningsmän bara för att det är någon man gillar. Dessa dudes behöver inte ens ha läst mer än en tidningsrubrik innan man börjar skrika om lögner.

HW har alltid varit relativt omtyckt på Flashback i alla fall, ja tills nu då. Den här tråden gör ju allt för att sticka ner henne, och folk skriver "Jag har alltid tyckt hon verkat vara en lögnerska" som exempel.

Otroligt genomskinligt.
Citera
2017-09-27, 17:35
  #3427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Såå... Jimmie Åkesson fick reda på anklagelserna om en våldtäkt under Sommarfestivalen i slutet av Augusti.
Dagar efter slutar Linus Bylund att Twittra.

Det kan inte vara så att han faktiskt visste om det redan då, berättade för Linus att lugna sig på sociala medier då snart kommer avslöjandet fram. Sedan efter det har han bara ljugit sig fram att han inte visste något. Ironiskt nog precis det som han anklagar Stefan Löfven för att göra.

Bara en teori som jag tänkte på. Men det passar sig ju ganska bra, med tanke på att Jimmie var den ända förutom säkerhetsvakter som var på plats under intervjun med TV4 i Sölvesborg efter sommartalet. Han kan ju också berättat vad reportern sagt till någon annan och att det gått den vägen och sedan nått Linus Bylund som då valde själv att sluta Twittra då han visste att det var han utan att avslöja det för de andra i SD-toppen. Studio SD som han har tillsammans med Paula Bieler har ju inte heller släppt något avsnitt sedan dess.

Hade HW gett dom ett namn att driva en anmälan mot hade du haft en poäng.
Troligtvis gjorde hon kanske det för att inte dra på sig en förtalsanmälan.

Nu måste väl LB driva detta mot henne så långt det går, för att skingra alla tvivel, efter att de lagt ner utredningen.
Citera
2017-09-27, 17:36
  #3428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Jomshof visste om att de hade en sexuell relation. Sedan visste Jomshof att man inte kunde lita på Hanna Wigh. Jomshof är ingen förmyndare åt Wigh utan kan bara rekommendera saker och ting. Ansvaret var hos Wigh. Jonshof vill inte dra igång någonting då han vet att Hannah troligtvis ljuger. Nu var Vinge tvungen att agera för att rentvå Bylund och partiet. SD har gjort allting rätt . Från början till slut. Du behöver inte oroa dig.. sanningen kommer att komma fram nu..

Du vet det går till och med att våldta sin fru i Sverige. Vi har inte medeltidslagar längre.

Jag förstår faktiskt inte hur du kan tycka att man skött allting rätt när det du säger är att han gått på sin magkänsla istället för att faktiskt försöka ta reda på vad som hänt.
Citera
2017-09-27, 17:37
  #3429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Men sen dök det upp en till kvinna, triangeldramat var ett faktum och det bedragna emotionella kvinnliga ursinnet rinner nu ut i media inför öppen ridå, vilket leder till märkligheter som att hon nu är kritiskt till att partiet inte agerat, trots att partiet erbjudit henne inhyrd experthjälp samt att partiet bett henna polisanmäla, vilket hon inte velat göra, vilket hon först förklarade med att hon inte ville riskera bli utsatt för hat, i ett framträdande i Kalla fakta, för att dagen efter påstå att hon inte ville uppta polisens begränsade resurser osv

Tack. Alla vet ju att våldtäkt är definitionsmässigt omöjligt om kvinnan i fråga haft sex med "gm" frivilligt förr. Då har hon sanktionerat sig som tillgänglig i mannens kvinnopool, därmed är det lov för denna att komma och ta henne, hon är som en åker för honom och det är lov för honom att komma och beträda sin åker närhelst han önskar.
Citera
2017-09-27, 17:39
  #3430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunnysideup
Hade HW gett dom ett namn att driva en anmälan mot hade du haft en poäng.
Troligtvis gjorde hon kanske det för att inte dra på sig en förtalsanmälan.
HW gav namnet till Jomshof för att de skulle hantera det internt.

Citat:
Ursprungligen postat av sunnysideup
Nu måste väl LB driva detta mot henne så långt det går, för att skingra alla tvivel, efter att de lagt ner utredningen.

LB kommer inte att driva någonting. Han gömmer sig just nu. "timeout/paus" kallas det även för för dem som inte klarar av att tala klarspråk.
Citera
2017-09-27, 17:40
  #3431
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det här kommer inte skada SD ett skit. Du har suttit hör och fabulerat nu i ett dygn med samma agenda.

Ha ha jo det är lite märkligt hur många som är tvärsäkra i skuldfrågan. Har läst en del i tråden nu och det är uppenbart att den är full av en massa människor som säkert tror sig veta exakt vad som har hänt. Full insyn verkar det som.

Att det sedan endast är deras eget gråtrunkande över vad dom hoppas har hänt för att dom hatar
SD är en helt annan sak.

Som i allt övrigt får man väl låta polisutredningen ha sin gång. När det gäller HW och några andra,
(sparkade) kvinnor i SD, så litar jag inte en sekund på dom. Det kan mycket väl vara så att HW
blivit utsatt på detta osmakliga sätt, men det kan likaväl vara en hämnd för att hon inte fått som
hon ville. DET har tidigare hänt inom SD.

Men det är väldigt underhållande med alla dessa tomtar som sitter på "sanningen"

Och nej, jag röstade inte på SD och kommer inte att göra det 2018 heller. Det är väl bäst
att man skriver det på en gång innan vänster- och antirasisttrollen löper amok över mitt
inlägg
Citera
2017-09-27, 17:40
  #3432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Vad grundar du på att hon skulle ljuga då? Man börjar med att lyssna på den utsatte, och sen går vidare utifrån det. Det är alltid så här med sexualbrott, bara en massa dudes som skriker hals över huvud i försvar för gärningsmän bara för att det är någon man gillar. Dessa dudes behöver inte ens ha läst mer än en tidningsrubrik innan man börjar skrika om lögner.

HW har alltid varit relativt omtyckt på Flashback i alla fall, ja tills nu då. Den här tråden gör ju allt för att sticka ner henne, och folk skriver "Jag har alltid tyckt hon verkat vara en lögnerska" som exempel.

Otroligt genomskinligt.
Är det inte i svensk domstol sådana här saker skall avgöras eller skall vi döma människor
på rykten och hörsägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in