Citat:
Ursprungligen postat av
dödskniven
Hur strukturerat körde du innan ditt uppehåll, och vad hade du för tider då/nu? Två år är ju inte så länge ändå, jag har haft betydligt längre uppehåll än så och nästan var på samma nivå som innan. Då körde iofs jag rätt mycket samma upplägg som du, samma milrunda vecka efter vecka. Jag ändrade sen på upplägg och sänkte miltiderna betydligt med lite mer inslag av intervaller/fartlek. Jag borde nog köra det ännu mer. Tipsar annars alltid om backintervaller, jag tycker att de är lättare att genomföra än vanliga intervaller och är grymt effektivt för att vänja sig vid att pressa sig hårt. Gärna långa backar. Fast det är mest för att det är så jävla mycket backar här, går liksom inte att undvika. Det är alltid lika kul att avsluta sitt tempopass med 1 km uppför, periodvis väldigt brant

Jo jag måste ändå säga att jag är förvånad, på mindre än 2 månader har jag fått ner tiden till under 45 i snitt på milen (terräng) det var i stort sett det jag snittade på innan med, jag körde mera uppblandat före mitt uppehåll, olika distanser samt en del backträning intervall (men kom igen backträning är ju djävulens påfund saknar det ej) NU däremot kör jag säkert dubbelt så många pass i veckan i stället (4-6) svårt att klämma in flera då jag parallellt kör annan träning också. Dock är det inte lika uppdelat som förr men mera träning får jag ju.
Jag är ju killen som gillar samma monotona sträckor men mitt mål är under 40 så då kanske intervall kommer att bli nödvändigt?!
Har faktiskt sprungit mitt första halvmara också det slöt på 1:42:00 lite drygt så super nöjd