2017-09-26, 22:49
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Jaså inte? Är det för att det är en partikollega som är våldtäktsman den här gången? Du känner till att han redan är dömd i rätten och därmed kriminell?
Hon känner alltså till att han är kriminell och dömd i rätten? Ändå väljer hon att befinna sig ensam med honom. Detta luktar gillrad honungsfälla lång väg.
(Honungsfälla, för den som inte vet = pussy-fälla)
Citera
2017-09-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vilka fler kvinnor har Linus Bylund horat runt med? han har ju aktivt umgåtts med (en av de sista SD kvinnorna) Paula B i pod casten! Hon har inte vad jag sett gått ut till hans försvar eller ens yppat ett ord om detta...

Det lär vi snart få veta. Hanna Wigh är inte den enda han tagit med våld. Brukar inte vara så men män med makt.
Citera
2017-09-26, 22:50
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siimonm
Vilken äckliga människa du är som tar in skämt i en sån här tråd och skyddar våldtäktsmannen..... Hur kan man skydda en våldtäksman Fyfan ?????? Smuts

Vilken våldtäktsman skyddar jag?
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
När du bestämde dig för att berätta offentligt, varför gick du till Kalla Fakta och inte polisen?
– Den frågan är återkommande bland nättrollen och jag förstår inte hur den kan vara relevant. Vem som helst borde begripa vilket dåligt bevisläge jag hade. När man drabbas av trauma handlar det om självbevarelsedrift.
Hanna Wigh säger att hon till slut ställde upp i Kalla Fakta i hopp om "att SD skulle göra upp med sin unkna kvinnosyn”.
Men det hoppet har grusats, säger hon.
– Jimmie Åkesson påstår att han inget visste. Men jag har ett sms från en medlem i vårt verkställande utskott som försöker urskuldra sig för att partiet inte har tagit tag i frågan.
Ett fåtal högt uppsatta SD:are har hört av sig och beklagat det som hänt henne.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6xn1o/wigh-ytterligare-ett-satt-for-partiet-att-smutskasta-mig

Så lite stöd har hon alltså fått medan Åkezzon har ljugit rakt ut om att han inte visste. Ändå urskuldar sig en medlem från utskottet att dom inte tog tag i problemet. Kanske inte så viktigt då det inte handlar om invandring?
Citera
Medlem
Saltkatts avatar
Om man läser den här tråden och folks reaktioner behöver man ju inte precis undra varför HW tvekade i det längsta med att gå ut med/anmäla den här händelsen. Hon visste vilket jävla drev av dreglande hundar som skulle hoppa fram och börja morra, och vräka hatkommentarer över henne. Oväntat? Näpp.
Om hon dessutom har haft den här relationen med GM i smyg vid sidan av ett fast förhållande har det knappast känts mer lockande att offentliggöra det, eftersom det riskerade att komma fram saker som hon inte ville skulle komma ut.
Citera
2017-09-26, 22:51
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vilka fler kvinnor har Linus Bylund horat runt med? han har ju aktivt umgåtts med (en av de sista SD kvinnorna) Paula B i pod casten! Hon har inte vad jag sett gått ut till hans försvar eller ens yppat ett ord om detta...
Linus B och alla andra har rätt att "hora runt" med precis vem de vill. Det ska bara handla om ömsesidighet, inte överfall.
Citera
2017-09-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Jag tyckte att Hanna Wigh för några år sedan var en mycket lovande politiker. Men sedan har något hänt, om hon frysts ut av SD-ledningen eller själv tagit ett steg tillbaka vet jag inte - men hon har blivit väldigt osynlig de sista åren jämfört med tidigare då hon var med i debatter på TV osv.

Hela den här historien har något konstigt över sig:
- Övergreppet polisanmäls inte. Kan ha en naturlig förklaring som chock, rädsla osv.
- Enligt Hanna "vet alla" vem mannen som ständigt kladdar på kvinnor är, men inte ens andra kvinnor i riksdagen säger sig veta eller hört om detta.
- När SD nu gör polisanmälan, vilket är det enda rätta de kan göra, blir Hanna arg och påstår att det är spel för gallerierna.
- Hon vill inte kommentera den misstänktes berättelse om att de två haft en sexuell relation sedan 2012.
- Hon säger nu att polisanmälan kommer att läggas ned eftersom det är ord mot ord - men om det stämmer att mannen förgripit sig på fler kvinnor lär detta väl komma fram i polisutredningen? Ju fler som vittnar desto mindre risk att han går fri, men Hanna verkar inte alls tro på detta.
- Hannas egen historia är märklig, det är alltifrån anklagelser om att politiska motståndare bokstavligen nypt henne när de passerat varandra på väg till och från talarstolen i kommunfullmäktige till det senaste där Hanna själv misstänks för misshandel.

Luktar inte detta lite rättshaverist? Att hon förutom anklagelsen mot anonym person dessutom vitt och brett talar om SD's oduglighet att regerar, att allt är lögner inom SD osv verkar mycket märkligt. Detta borde väl vara något mellan henne och den person hon anklagar för övergrepp? Istället verkar det vara någon sorts hämnd mot SD och eventuellt mot den person som hon (kanske) haft en relation med.

Något verkar inte stämma i denna historia, och jag är den första att beklaga det. Om Hanna verkligen utsatts för övergrepp hoppas jag att den skyldige straffas hårt, men det verkar vara många frågetecken. Om allt är en lögn för att få hämnd på partiet/en eller flera personer är det bara så tragiskt för personerna som är inblandade och det är synd och skam eftersom Hanna var en verkligt lovande politiker för några år sedan.

Kolla in Roland.G inlägg i egen tråd skapad 2011. Redan då lade några med mycket flashback vana upp en strategi att smutskasta henne.

(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)

Vilka kan det vara?
Citera
2017-09-26, 22:52
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
"I intervjun berättar mannen om att han och Wigh haft relation som pågått av och till från 2012.
– Jag tänker inte kommentera den biten då jag anser det vara ovärdigt och ett aktivt försök att skifta fokus, säger hon till Aftonbladet."

"Hon fick även stöd från S-ministern Annika Strandhäll som skrev på Twitter "Ingen ska behöva utsättas för det Hanna Wigh utsatts för i SD.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/6xn1o/wigh-ytterligare-ett-satt-for-partiet-att-smutskasta-mig

Vem är Strandhäll?

"Annika Strandhäll [har] på skämt ifrågasatt mäns rösträtt i USA."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23933665.ab

L O L...

Jo du vet kvinnor och logik... Hon bekräftar svart på vitt att hon legat med GM sedans 2012 genom att skifta fokus och inte svara.
Citera
2017-09-26, 22:52
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så du menar på fullaste allvar att inga kommunister, F!are, liberaler, centerpartister, moderater, miljöpartister, AFAiter och/eller kristdemokrater hänger ut någon på nätet - seså, gå nu och borsta tänderna, det är läggdags...

Nu behöver inte nationalism vara enbart förknippat med SD.
Jag har lagt tänderna i glaset redan och är gammal nog att bestämma tidpunkt för sänggående alldeles själv.
Citera
2017-09-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Linus B och alla andra har rätt att "hora runt" med precis vem de vill. Det ska bara handla om ömsesidighet, inte överfall.

Sant men tack vare att namnet nu kommit fram kan (eventuella) övriga kvinnor som han förgripigt sig på träda fram.

Detta ville inte SD trollen skulle ske
Citera
2017-09-26, 22:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6xn1o/wigh-ytterligare-ett-satt-for-partiet-att-smutskasta-mig

Så var det alltså att det är ren smutskastning enligt HW. Ett spel för galleriet om SD egen anmälan.
Tänkte väl det.

Men, lägg ner ditt djävla avskräde! Vänta tills någon blir dömd istället, men då ingen kommer bli det så duger väl inte detta för dig, din pissluffare! Jag vet inte vad som hänt, ej heller du - men du litar blint på någon du ej ens känner - bra där!
Citera
2017-09-26, 22:54
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Det lär vi snart få veta. Hanna Wigh är inte den enda han tagit med våld. Brukar inte vara så men män med makt.
Nää och dessutom var det ett kryptiskt tweet i tråden från någon tidigare SD:are som nu är mer "brun" som hintade om detta.
Detta kan hålla i sig till julafton!

Just love it!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in