2017-09-26, 22:46
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hanna Wigh kom in 2014.. den sexuella relationen har varit i 5 år.. så den påbörjades långt innan hon kom in i riksdagen..

Så även privat har de hållt på, intressant. Man får vibbarna att man ska akta sig för SD kvinnor. Diagnoser...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Ja Jimmy Åkesson kan glömma Linus nu. Kriminella kan man ju inte ha med i SD det går ju inte

Linus lär vara kvar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av net4me
Ja tacka vet jag alla muppar i mp.....det folk med skills det....
Förstår inte vad du menar men om det är att du tolkar det som att jag tycker att det skulle vara positivt att sd skulle kopiera mps politik så är svaret nej jag sa det bara för att bevisa att greta hatar sd så mycket så att även om man bytte politiken i partiet så det blev gretas pollitk så skulle greta hata sd ändå.
Citera
2017-09-26, 22:47
Medlem
HW är en drama queen...vill ta hämnd för att hon inte får som hon vill..vet att MSM frotterar sig..end of story
i övrigt resonerar jag som pettersson
https://petterssonsblogg.se/2017/09/25/en-hund-begraven/
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Jo, det var ett fint sätt att se på brottsmisstänkta förr i världen innan s.k. Sverigevänner ansåg det överflödigt främst på diverse internetforum och senare även på sociala medier.

Så du menar på fullaste allvar att inga kommunister, F!are, liberaler, centerpartister, moderater, miljöpartister, AFAiter och/eller kristdemokrater hänger ut någon på nätet - seså, gå nu och borsta tänderna, det är läggdags...
Citera
Medlem
0rganets avatar
Vilka fler kvinnor har Linus Bylund horat runt med? han har ju aktivt umgåtts med (en av de sista SD kvinnorna) Paula B i pod casten! Hon har inte vad jag sett gått ut till hans försvar eller ens yppat ett ord om detta...
Citera
2017-09-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Linus lär vara kvar..

Som järnrörsmannen då eller?
Citera
Medlem
Nosemonkeys avatar
Jag tyckte att Hanna Wigh för några år sedan var en mycket lovande politiker. Men sedan har något hänt, om hon frysts ut av SD-ledningen eller själv tagit ett steg tillbaka vet jag inte - men hon har blivit väldigt osynlig de sista åren jämfört med tidigare då hon var med i debatter på TV osv.

Hela den här historien har något konstigt över sig:
- Övergreppet polisanmäls inte. Kan ha en naturlig förklaring som chock, rädsla osv.
- Enligt Hanna "vet alla" vem mannen som ständigt kladdar på kvinnor är, men inte ens andra kvinnor i riksdagen säger sig veta eller hört om detta.
- När SD nu gör polisanmälan, vilket är det enda rätta de kan göra, blir Hanna arg och påstår att det är spel för gallerierna.
- Hon vill inte kommentera den misstänktes berättelse om att de två haft en sexuell relation sedan 2012.
- Hon säger nu att polisanmälan kommer att läggas ned eftersom det är ord mot ord - men om det stämmer att mannen förgripit sig på fler kvinnor lär detta väl komma fram i polisutredningen? Ju fler som vittnar desto mindre risk att han går fri, men Hanna verkar inte alls tro på detta.
- Hannas egen historia är märklig, det är alltifrån anklagelser om att politiska motståndare bokstavligen nypt henne när de passerat varandra på väg till och från talarstolen i kommunfullmäktige till det senaste där Hanna själv misstänks för misshandel.

Luktar inte detta lite rättshaverist? Att hon förutom anklagelsen mot anonym person dessutom vitt och brett talar om SD's oduglighet att regerar, att allt är lögner inom SD osv verkar mycket märkligt. Detta borde väl vara något mellan henne och den person hon anklagar för övergrepp? Istället verkar det vara någon sorts hämnd mot SD och eventuellt mot den person som hon (kanske) haft en relation med.

Något verkar inte stämma i denna historia, och jag är den första att beklaga det. Om Hanna verkligen utsatts för övergrepp hoppas jag att den skyldige straffas hårt, men det verkar vara många frågetecken. Om allt är en lögn för att få hämnd på partiet/en eller flera personer är det bara så tragiskt för personerna som är inblandade och det är synd och skam eftersom Hanna var en verkligt lovande politiker för några år sedan.
Citera
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skriv gärna jag betvivlar och inte talat för dom flesta för det indikerar bara på att den hala isen har brustit då det handlar om konkret fakta. Visserligen är det skvaller, men egentligen finns det en brottsmisstanke och tråden borde fått ett bättre öde där diskussionsunderlagets fokus vore mer seriöst.
Att sitta och säga till andra som inte delar din speciella uppfattning om fallet att dom inte har insyn är en brist så stor att man faktisk anser att du är pinsam. Åklagaren begår ett misstag antar jag och alla dom som utsatts för den här mannen vet inte vad som sker internt? Hahahaha..hahah.
Du har ju ingen konkret fakta.
Däremot vet jag att Hanna sagt detta tidigare (innan denna historia):
Citat:
Slutade du på grund av kollegans trakasserier?

– Inte enbart på grund av det, men han snabbade självklart på processen.

Hur har du behandlats efter det som hänt?

– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande.

Känner du att partiet tar anklagelserna på stort allvar?

– Det är en trygghet att partiet lyssnar till kvinnor, det finns en sorts sexism bland många, men i partiet finns det en trygghet i att man som kvinna blir hörd.

Tror du att det här kan hända i framtiden?

– Jag har väldigt svårt att se att nåt sådant skulle hända igen, men det handlar om enskilda människor.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab
Senast redigerad av KeithRichards 2017-09-26 kl. 22:52.
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
"I intervjun berättar mannen om att han och Wigh haft relation som pågått av och till från 2012.
– Jag tänker inte kommentera den biten då jag anser det vara ovärdigt och ett aktivt försök att skifta fokus, säger hon till Aftonbladet."

"Hon fick även stöd från S-ministern Annika Strandhäll som skrev på Twitter "Ingen ska behöva utsättas för det Hanna Wigh utsatts för i SD.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/6xn1o/wigh-ytterligare-ett-satt-for-partiet-att-smutskasta-mig

Vem är Strandhäll?

"Annika Strandhäll [har] på skämt ifrågasatt mäns rösträtt i USA."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23933665.ab

L O L...
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
HW är en drama queen...vill ta hämnd för att hon inte får som hon vill..vet att MSM frotterar sig..end of story
i övrigt resonerar jag som pettersson
https://petterssonsblogg.se/2017/09/25/en-hund-begraven/

Mycket bra artikel men håller inte med om att det är en hund begraven.. det är en hel kenelgård begraven...
Citera
2017-09-26, 22:49
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siimonm
Vilken äckliga människa du är som tar in skämt i en sån här tråd och skyddar våldtäktsmannen..... Hur kan man skydda en våldtäksman Fyfan ?????? Smuts

Han är inte dömd, och ingen förutom Hanna och MGM vet om detta har hänt ,så varför kallar du honom våldtäktsman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in