Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Jag har för mig att det är du som nämnt att det inte ser lika ljust ut bland era talanger som det gjort tidigare men jag kan ha drömt.
Badstuber lär väl avsluta karriären nu efter den senaste skadan.
För Bayerns del så skadade sig Alaba igår och fick utgå i den 31 minuten redan tidigare så är ju Bernat borta och hur det är med Boatengs skada vet man inte riktigt det var ju tänkt att han skulle göra comeback till helgen så backlinjen är ett orosmoment som Nagelsmann kanske kan utnyttja till helgen.
Det kan jag mycket väl ha sagt. Talang finns i ungdomsleden, det är dock inga spelare som sticker ut så mycket att tränaren är tvungen att ta upp de. Tittar man bland de tyska ungdomslandslagen så känns det även som att det är färre Vfb spelare i U17, U19 och U21 än det varit tidigare.
Ett liten svacka har det varit i talangfabriken, men gott om talang finns och det är på uppgång igen. Vfb II med Andreas Hinkel vid rodret ser mycket bättre ut än förra säsongen, så avancemang till dritte hade varit nyttigt för att vidare utveckla våra talanger.
Tråkigt med Badstuber, men det är en rejäl chans för Baumgartl att växa fram till den ledargestalten jag spår att han blir. Att han ens inte är starter i tyska U21 visar på den otroliga bredd tyskarna har, men jag är säker på att han en dag kommer att spela i det riktiga landslaget.