2017-09-26, 18:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Har polisen avfärdst filmen i media?

Har människan varit på månen?

Denna video eller bilder är inskickade till polisen för länge sedan. Finner det otroligt att det bara är en man som sitter åtalad, som blev topsad som nummer 200-någonting.

Men denna hästkvinna inte ens är eftersökt eller nämnd av polisen i media.

Man gick ut med tejpinformationen samt amerikanaren ganska snabbt när man inte hade något att gå på.
Citera
2017-09-26, 18:15
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonballe
Ett par har mördats och en okänd kvinna syns i ett stall på söndagen som ingen känner igen. Skulle inte tro att det är avfärdat.

Källa på att ingen känner igen henne? Denna kvinna var "helt täckt i blod" först i denna tråd.

Detta är veckor sedan.
Citera
2017-09-26, 18:21
Medlem
Torneros avatar
Nej det där är fan inga ridkläder. Vem fan rider i pyjamaskläder?

Varför skulle polisen gå ut med bilden? Källa tack på att det skulle vara avfärdat!

Kan ju rimligtvis vara så att man vet vem kvinnan är, men att man inte funnit hennes DNA på mordplatsen och därför är man tyst om detta, fram tills att man knyta henne till brottet. Är ju också ett märkligt sammanträffande att GW tror en kvinna är inblandad. Han brukar inte gissa utan att ha på fötterna. Och ni som försöker hänvisa till att det är avfärdat, var har ni fått det ifrån? Tror snarare ni försöker sopa saker under mattan. Säkert anhöriga till dessa som nämns.

Dessa två kvinnor i svanens närhet är högintressanta. Den sistnämnda från boxholm är ett mysterium...
Citera
2017-09-26, 18:28
Medlem
Aftonballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Källa på att ingen känner igen henne? Denna kvinna var "helt täckt i blod" först i denna tråd.

Detta är veckor sedan.
Källa på att det är avfärdat!?
Citera
2017-09-26, 18:28
Medlem
linkebodabos avatar
Vill man kolla bilar så har vi ju fortfarande inte kollat följande spår ordentligt..

(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

https://www.pixeltopic.com/image/hnhaztsxxixzsnw/
Citera
2017-09-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koengkraegg
Nej, bara wannabe-ridtjejer gör sina stallsysslor i ridstövlar. Riktiga hästmänniskor har bekväma och oömma kläder, med muckers eller stallkängor på fötterna.

Det är inte ovanligt att idiotiska människor går in i främmande stall för att prata med hästarna eller t o m olovligen tjuvrida på dem. Inte heller är det okänt att östeuropeiska skåpbilar stannar utanför stall för att länsa dem på sadlar och andra tillbehör (10-20' värde per häst). Därför är det vanligt att hästägare har övervakningskameror i stallet.

Jag tippar att denna människa är ointressant för utredningen.
Skrev tidigare om vikten av övervaknings kameror. jag är inte kvinna så jag kollade innan jag skrev-hur tjejer är klädda i stallet. Jag själv har stövlar högskaftade, offrar inte bootsen.
Märkligt att denna tjej tar sig in i stallet och går runt till vattenkranarna -men vattnet är avstängt.
Så att bekanta sig med några hästar verkade inte vara orsak till flickans stallbesök..
VI får hoppas att denna stallflicka bara råkar dyka upp på mord-dagen- men att hennes skäl att gå in i ett främmande stall då berott på annat- om hon är avförd så borde stallägaren fått den informationen..
Citera
2017-09-26, 18:46
Medlem
Det finns inget stall inom en radie av 400 meter från BO:s hus. Jag ser det som osannolikt att någon, inblandad i brottet, skulle gå in i en närliggande byggnad bara timmen efter bankomatuttagen.
Citera
2017-09-26, 18:56
Medlem
alfamisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonballe
Bara jag som tycker att det ser ut som en till person vid dörröppningen!? Måste finnas fler bilder eller?

Jo, det ser fan ut som en person står i dörröppningen. Har typ jacka med en ljus revär som löper längs hela den böjda armen. Men varning! - man kan oriktigt se mycket i en otydlig bild.
Citera
2017-09-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Det finns inget stall inom en radie av 400 meter från BO:s hus. Jag ser det som osannolikt att någon, inblandad i brottet, skulle gå in i en närliggande byggnad bara timmen efter bankomatuttagen.
Antar att stallflickan då gett sig till känna och förklarat sitt besök i stallet.
Det är kanske sannolikt? att denna flicka kontaktat polisen, själv. Någon som vet?
Som jag förstått så var det ett privat ägt stall inte ridhus, så enligt dig ligger närmsta stallet400m från brottsplatsen-det kanske finns flera stall lite längre bort också?
Citera
2017-09-26, 19:05
Medlem
alfamisos avatar
https://gyazo.com/963abc27bcde8289ca51462f3783ab8d

Tror kvinnan på bilden har kort hår (det är väl en kvinna?), och det som ser ut som något hästsvansliknande är skugga på plankväggen i bakgrunden. Den väggskuggan börjar redan framför hennes ansikte.
Citera
2017-09-26, 19:06
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Just det är väl inte så osannolikt om BO fortfarande levde medan MGM1 (EG) var i Borensberg och hon är GM som var kvar och vaktade, men flippade ur..
Det mest osannolika är ju tidpunkten på dygnet.
Senast redigerad av linkebodabo 2017-09-26 kl. 19:12.
Citera
2017-09-26, 19:08
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfamiso
Jo, det ser fan ut som en person står i dörröppningen. Har typ jacka med en ljus revär som löper längs hela den böjda armen. Men varning! - man kan oriktigt se mycket i en otydlig bild.

Jag kollar på en förstorad bild i datorn och det ser absolut inte ut som det står någon i dörröppningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in