Citat:
Ursprungligen postat av
Koengkraegg
Nej, bara wannabe-ridtjejer gör sina stallsysslor i ridstövlar. Riktiga hästmänniskor har bekväma och oömma kläder, med muckers eller stallkängor på fötterna.
Det är inte ovanligt att idiotiska människor går in i främmande stall för att prata med hästarna eller t o m olovligen tjuvrida på dem. Inte heller är det okänt att östeuropeiska skåpbilar stannar utanför stall för att länsa dem på sadlar och andra tillbehör (10-20' värde per häst). Därför är det vanligt att hästägare har övervakningskameror i stallet.
Jag tippar att denna människa är ointressant för utredningen.
Skrev tidigare om vikten av övervaknings kameror. jag är inte kvinna så jag kollade innan jag skrev-hur tjejer är klädda i stallet. Jag själv har stövlar högskaftade, offrar inte bootsen.
Märkligt att denna tjej tar sig in i stallet och går runt till vattenkranarna -men vattnet är avstängt.
Så att bekanta sig med några hästar verkade inte vara orsak till flickans stallbesök..
VI får hoppas att denna stallflicka bara råkar dyka upp på mord-dagen- men att hennes skäl att gå in i ett främmande stall då berott på annat- om hon är avförd så borde stallägaren fått den informationen..