2017-10-25, 00:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Jag har ju tidigare i tråden bekräftat att han tagit en hel del benzo. Men jag gör det nu igen för din skull.
Tack, så bra då!
Eller kanske inte, beroende på hur man ser det
Citera
2017-10-25, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tack, så bra då!
Eller kanske inte, beroende på hur man ser det

Ska bli intressant och se om han får vård eller fängelse.

Det är ju vad det är, använder inte Benzo själv men man kan väl snea rätt hårt på det. Det i kombination med en lite speciell personlighet sedan innan kan ju inte bli bra ....
Citera
2017-10-25, 00:58
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ska bli intressant och se om han får vård eller fängelse.

Det är ju vad det är, använder inte Benzo själv men man kan väl snea rätt hårt på det. Det i kombination med en lite speciell personlighet sedan innan kan ju inte bli bra ....

Det är ju väldigt många som använder benzo, med eller utan recept, utan att ställa till något överhuvudtaget.
Känns fortfarande som en stor pusselbit fattas, länken - pusselbiten, till att eventuellt "snea hårt" en massa mil hemifrån.
Citera
2017-10-25, 01:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Han är EGs sambos systers sambo och verkar ha umgåtts en del med EG. Jobbar på Arla Foods. Känns allmänt mysko och jag har därför tagit upp honom vid ett antal tillfällen som förslag till kumpan. Ingen har sagt något för att bekräfta eller dementera, någon borde känna till honom och veta om det är ett intressant spår eller kan förkastas.

Han i sin tur hade några lite potentiellt läbbiga typer som friends tror jag.

FB är inte "för alla"

– och då menar jag som råd, inte som fördömelse.
Citera
2017-10-25, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns ju en bil och en bankomat också om man vill "utvidga".
GM har förmodligen rört sig inne i huset- gått i olika rum- kanske varit i garaget-
lämnar spår efter sig -inte bara på tejpen - GW hade en bred rulle silvertejp och smal svart tejp-
det måste ha fastnat massor med dna - pröva med kirurg-handskar på ,och samtidigt hantera tejp-fungerar dåligt.
- Men frågan kvarstår hur kom han dit?
Och vad sökte GM- hos Lekanders?
Trodde veckans brott skulle ge svar.GW Persson gav beröm till den utmärkta polisutredningen-
så då är väl omständigheterna klara för Polisen, då.
Ytterligare ett vansinnesdåd-till synes utan mening eller tanke.
GM får nog placering hos någon av sina likasinnade exemplar, de som deltog i Långhyttan mordet.
Citera
2017-10-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Det har redan långt långt tidigare av åklagare sagts att ”svanens” DNA återfunnits ”på ställen där hans DNA inte borde återfunnits” och det på självaste brottsplatsen!
Hade han varit där och typ ”lånat/skitit i toan” så kan man utesluta att ett sådant avsatt DNA för ”låna toa” är definitivt långt ifrån att ”avsätta DNA på ställen dom inte borde funnits på”.
Hänger du med?
Om vattenledningen kanske var avstängd när Gärningsmannen besökte toaletten
så det gick inte att spola bort dessa spårlämningar,
heller.
Citera
2017-10-25, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Det är ju väldigt många som använder benzo, med eller utan recept, utan att ställa till något överhuvudtaget.
Känns fortfarande som en stor pusselbit fattas, länken - pusselbiten, till att eventuellt "snea hårt" en massa mil hemifrån.

Jo, fast EG medicinerade ju inte bara med Benzo utan tog det även i drogsyfte i ansenliga mängder.
Citera
2017-10-25, 02:19
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Jo, fast EG medicinerade ju inte bara med Benzo utan tog det även i drogsyfte i ansenliga mängder.

Konstigt att ingen reagerat, tänker på att där fanns/finns små barn i hemmet.
Är inte den som ringer och lämnar orosanmälan till Soc för att någon röker en joint då och då, men är det som du skriver borde någon ha sett bakom fasaden. Och fortfarande märkligt/ovanligt att spåra ur på detta viset och så långt hemifrån.
Citera
2017-10-25, 02:33
Medlem
Citat:
Konstigt att ingen reagerat, tänker på att där fanns/finns små barn i hemmet.
Är inte den som ringer och lämnar orosanmälan till Soc för att någon röker en joint då och då, men är det som du skriver borde någon ha sett bakom fasaden. Och fortfarande märkligt/ovanligt att spåra ur på detta viset och så långt hemifrån.

Håller helt och hållet med dig, är dåligt insatt i deras familjesituation och vet inte vem hans sambo är faktiskt.

Tycker extremt mycket är väldigt märkligt, framförallt när man är uppväxt med människan dock på ganska bra avstånd. Ska bli oerhört intressant att läsa fupen.
Citera
2017-10-25, 08:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Frågan är, för mig, om själva inköpet av tejpen räcker. Känns som det måste vara något mer bindande.
Bilspåret verkar ha svalnat, och vad jag vet har inte mgm någon sådan bil.
Det räcker inte men polisen har väl hittat dna från mgm på tejpen som offren bundits med
Citera
2017-10-25, 08:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
GW: "Jag känner flera av utredarna."

Och de är så dumma att de berättar för den
där glappkäften som gör vad som helst för att vara
på löpet varje dag?
Om MGM fattar att han inte kan gå fri kanske han blir mer benägen att namnge en eventuell kumpan.
Polisen och GW är antagligen helt överens om vad GW får (och ska) förmedla till allmänheten.
Citera
2017-10-25, 08:51
Medlem
hollyvanarxs avatar
Jag tror att EG bara har varit med i periferin i det här fallet! Kanske som chaufför mot löfte att han skulle få en del cash eller för att han varit skyldig pengar.Han kan varit med och kanske bundit dem och så vidare. Min personliga uppfattning är att han blev skickad såpass långt bort medans de 2 andra gm:s utförde morden under tiden han var borta och att han sedan kommit tillbaka och hämtat dem utan att kanske mer gå in i lägenheten.Och jaa jag tror det var ett par som utförde morden.Det är där polisen ska leta efter kopplingen mellan BO och GM. Personligen tror jag det låg något annat bakom än bara rån.
Varför annars ställa till med så mycket oreda och brutalt mörda BO??? Det finns ingen logik i detta brott alls.Jag tror som anförts förut här i tråden att det varit tunga droger inblandade.

Men bara mina egna tankar och ingen trådsanning. P:S Att GW pratar om dna i en vidare mening kan betyda att han inte vill precisera VAR någonstans dna är funnit för att inte förstöra en pågående utredning och informera andra GM;s

Holly
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in