2017-09-26, 15:38
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jag håller med men vill också berätta att många fler än man tror reagerar starkt. Jag har brutit med SD efter denna skandal trots flera års lojalitet, se min historik här på FB hur jag försvarat partiet tidigare. Oavsett Wighs historia är hanteringen av detta skrämmande och oförlåtligt. Svartmålningen och avfärdandet utav Wigh utan vidare eftertanke gör mig illamående.

Vänta du till efter polisutredningen såväl som det interna granskningen.
Citera
2017-09-26, 15:38
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Stor skandal naturligtvis att partisekreteraren i SD bara skiter i saken när han fick höra talas om vad som skett i våras.

Som sagt, detta är garanterat partiets största kris hittills.
Citera
2017-09-26, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Passar iaf personligheten och persbrandt stilen. säger inte att det är så, men om det vore så, så bör man fortfarande vara väldigt försiktig med köpa alla detaljer.. Att han i ren Gunvald stil säger åt henne på skarpen att sluta läcka som ett såll till media kan jag definitivt föreställa mig, men att allt det andra skulle ha hänt.. det finns som alltid 2 sidor av historien, varvid en sida här är väldigt mån om att skada partiet just nu, man får ha det i åtanken.

Förre säkerhetschefen Bengt Malmberg hotade Hannah Wigh när hon tog upp det här med förskingringen. Detta var vid samma tidpunkt. Sedan fick han sparken för någon miljonnota. I februari 2017 blev han vald till ordförande i SD i Lund. Efterträdde Ted Ekeroth.

Det måste vara någon som står Bengt Malmberg nära. Kent Ekeroth??
Citera
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Från ABs intevju med den misstänkte

"Hur kommenterar du Wighs påståenden om att hon anmält övergreppet men att partiet har struntat i det?

– Jag känner partisekreteraren Richard Jomshof väldigt väl. Aldrig att han skulle tagit emot information om att en utpekad person begått ett så grovt övergrepp och inte åtminstone kontaktat den utpekade personen."

Fy fan vilken dålig hantering, Jomshof har nu själv sagt att han visste om detta sen i våras- Det hänger inte ihop. Nu börjar man misstänka att detta bara är toppen på ett isberg
Gäller ju att hålla reda på både sina egna lögner och andras om det ska verka som en trovärdig historia. Fail från start.

SD har ju en jääääättelång historia - som i en skandal i veckan - av att låta misogyna, våldsverkare, antisemiter, rasister och kriminella komma undan med vad som helst så länge det är någon som är värdefull för partiet (en man). Även när folk fått avgå pga en-flera av ovanstående anledningar har de allt som oftast fått fortsätta som konsulter.

Inga nyheter således, det enda märkliga är varför de som så himla gärna vill ha den sortens representanter inte vågar stå för det? Vad är ni för små lortar egentligen, det är ju det här ni vill ha?
Citera
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Stor skandal naturligtvis att partisekreteraren i SD bara skiter i saken när han fick höra talas om vad som skett i våras.

Det är det absolut och är det fakta så kan dom göra sig av med partisekreteraren också. Anmäl han för undanfallenhet om det kan bevisas.
Citera
2017-09-26, 15:40
Medlem
Nu finns ju FU, när får vi namnet?
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:

Igen, vad han hört och vad HW berättar nu kan vara helt olika saker..
I videoinspelningen så berättar hon om att nån har gjort intrång i hennes hus.. och han ber henne anmäla det uppåt.. säger inget om trakasserier, dock klippte tv4 det så man kunde blanda ihop allt.
Citera
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Varför är det intressant med etnisk tillhörighet helt plötsligt? Tror du inte på "allas lika värde"?
Helt overkligt om det skulle vara en vit svensk som begått brott inom SD.
Citera
2017-09-26, 15:41
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:

Endast om det handlar om mörkläggning. Annars är det bara en kris för den utpekade och kanske R.J för att inte agerat.

K.E´s festande är nog ett större problem.
Citera
2017-09-26, 15:41
Bannlyst
Citat:

Nej, det kommer att blåsas undan. Polisutredningen kommer inte att visa någonting och Hanna Wigh kommer att anses vara ett psykiskt vrak.. likt Petzäll..
Citera
2017-09-26, 15:42
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Förre säkerhetschefen Bengt Malmberg hotade Hannah Wigh när hon tog upp det här med förskingringen. Detta var vid samma tidpunkt. Sedan fick han sparken för någon miljonnota. I februari 2017 blev han vald till ordförande i SD i Lund. Efterträdde Ted Ekeroth.

Det måste vara någon som står Bengt Malmberg nära. Kent Ekeroth??

Man hör ju tydligt på Aftonbladets intervju att det är en stockholmare med omnejd. Kent Ekeroth är det inte.
Citera
2017-09-26, 15:42
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Nej, det kommer att blåsas undan. Polisutredningen kommer inte att visa någonting och Hanna Wigh kommer att anses vara ett psykiskt vrak.. likt Petzäll..

Petzäll var ju en dokumenterad knarkare såvitt jag vet?

Påverkad av alla psykopater som han mötte i maktens korridorer för att citera honom själv.

Han blev ju psykiskt knäckt tillslut.

Det är inte bara bara att omge sig av sådana.

Det finns en dokumentär med honom som du kan se. Googla lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in