2017-09-26, 15:33
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vore det inte mer troligt att en mullvad skulle typ ha spelat in saker och ting som är känsliga och lägga ut det när man vill krascha SD?

Kan du utveckla varför det här är ett genialiskt steg enligt dig att göra när man mullvadat i tio års tid?

Det kanske helt enkelt inte finns så jävla många "felsteg" att dokumentera?

Partiet har ju säkerligen skapat sig fiender igenom åren, såväl externt som internt. Allt som dom gör fel granskas ju och hängs ut, nödvändigtsvis inte i den ordningen.
Senast redigerad av Pretorian1 2017-09-26 kl. 15:35.
Citera
2017-09-26, 15:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Känns bara som en tidsfråga innan hon går med i V, Mp eller Fi

Hon är bara en nyttig idiot inte välkommen någon annan stans. Så fort hon mjölkats på alla information hamnar hon på avskrädeshögen. Hon kommer att bli en större bitterfitta än hon någonsin varit.
Senast redigerad av Returpapper 2017-09-26 kl. 15:41.
Citera
2017-09-26, 15:34
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Då är det väl ganska troligt att det är Linus B som han syftar på? Dulny har varit med ända till c:a 2015 och var pol.sek samtidigt som Linus B var pol.sek.

Passar iaf personligheten och persbrandt stilen. säger inte att det är så, men om det vore så, så bör man fortfarande vara väldigt försiktig med köpa alla detaljer.. Att han i ren Gunvald stil säger åt henne på skarpen att sluta läcka som ett såll till media kan jag definitivt föreställa mig, men att allt det andra skulle ha hänt.. det finns som alltid 2 sidor av historien, varvid en sida här är väldigt mån om att skada partiet just nu, man får ha det i åtanken.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Från ABs intevju med den misstänkte

"Hur kommenterar du Wighs påståenden om att hon anmält övergreppet men att partiet har struntat i det?

– Jag känner partisekreteraren Richard Jomshof väldigt väl. Aldrig att han skulle tagit emot information om att en utpekad person begått ett så grovt övergrepp och inte åtminstone kontaktat den utpekade personen."

Fy fan vilken dålig hantering, Jomshof har nu själv sagt att han visste om detta sen i våras- Det hänger inte ihop. Nu börjar man misstänka att detta bara är toppen på ett isberg
Min gissning är att HW pratat med RJ men inte namngivit personen utan velat att partiet skulle agera för att de "borde" veta vem det gällde.
Citera
Medlem
Mycket konstigt att hon inte säger namnet... Och polisanmäler direkt vid händelsen??? Ingen är skyldig till brott innan man är dömd, gäller såväl kommunister, nazister Och Sverige vänner! Är den icke utpekade personen skyldig skall han dömas! Tyvärr blir väl straffet allför lågt, Sverige i ett nötskal, gulla med förövarna...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Vart är tugget om att det är säkert en invandrare som gjort detta? Jag är förvirrad.

Vi vet ju inte ens om någon har gjort något, allt vi har är anklagelser. Sen finns det inte speciellt många invandrare i SD heller. Bara för att invandrare är extremt överrepresenterade i våldtäkter betyder ju inte det att det alltid är en invandrare som är skyldig. Det finns vita män och vita kvinnor som våldtar också.
Citera
Medlem
Intressant att PK-media sätter sån stor tillit till någon från SD.
Citera
2017-09-26, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`
Linus Bylunds timeout har han haft i flera månader på sin twitterprofil, så det behöver inte betyda ett skit i sammanhanget

Nu var det ju dock precis samma dag som Jimmie Åkesson konfronterades med uppgifterna vid sitt sommartal som Bylund försvann ifrån twitter. Bortsett ifrån enstaka tweets mot innan då han spammade dagligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Tack, det finns någon vettig person i tråden.

Svartmålningen av Hanna är helt absurd.
Att folk kan vara så här hjärntvättade är skrämmande.
Samtidigt visar det vilken kvinnosyn som finns i partiet.

Jag håller med men vill också berätta att många fler än man tror reagerar starkt. Jag har brutit med SD efter denna skandal trots flera års lojalitet, se min historik här på FB hur jag försvarat partiet tidigare. Oavsett Wighs historia är hanteringen av detta skrämmande och oförlåtligt. Svartmålningen och avfärdandet utav Wigh utan vidare eftertanke gör mig illamående.
Citera
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Vart är tugget om att det är säkert en invandrare som gjort detta? Jag är förvirrad.

Varför är det intressant med etnisk tillhörighet helt plötsligt? Tror du inte på "allas lika värde"?
Citera
Medlem
Stor skandal naturligtvis att partisekreteraren i SD bara skiter i saken när han fick höra talas om vad som skett i våras.
Citera
2017-09-26, 15:37
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ursäkta men ett finger i fittan är inte våldtäkt, det är ett sexuellt övergrepp. JAg HATAR den här urvattningen av begreppet våldtäkt, det är ett jävla hån mot de som verkligen blir våldtagna.

Våldtäkt enligt dagens definition, tror jag.

https://lagen.nu/dom/rh/2010:6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in