2017-09-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Ja han har agerat kasst ljugit sig blå och blivit påkommen under dagen. Jomsthof är inte kompetent nog och är ett större hot mot ett bra valresultat än Wigh. Bort med honom.

Hur tänker du?
Citera
2017-09-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Varför SD går så hårt ut och kan även bero på att de vet att denne man är notorisk och kommer hans namn ut kan fler kvinnor slå sina kloka huvuden ihop och anmäla honom tillsammans. Det blir enklare att tysta ner om hans namn inte kommer ut. Jämför med Trump

Vart tog alla de fallen vägen ? Gick något vidare till domstol ? Varför dök allt upp precis innan valet ? Har du hört mycket om dessa fall efter valet....
Citera
2017-09-26, 19:57
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har svarat på den frågan i inlägget du citerat.
Så om någon kommer till dig och berättar i förtroende att hon blivit utsatt för att sexuellt övergrepp men inte vill anmäla det så känner du att det bästa du kan göra är att polisanmäla det? Du vet att Wigh är en offentlig person och att såna här domar inklusive FUP hamnar på nätet?
Citera
2017-09-26, 19:59
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Hon lär sitta på hur mycket skit som helst efter så många år i toppen av partiet. Såvitt jag har läst så har hon inte spridit några partihemligheter. Det är klart att hon kan ha gjort det, men inte vad som kommit ut. SD har skött detta otroligt dåligt, det känns som att hon är enormt bitter och att det inte hade behövt bli såhär. Pajasparti.

Då är det helt perfekt att SD tar tag i detta och anmäler - detta kommer sätta HW i rampljuset och smutskastningen (sanningen) kan börja - för hur stor tillit hyser gemene man senare till ett redan slaget och överbevisat luder, när hon sedan går ut med diverse skitsnack om SD och dess partimedlemmar.
Citera
2017-09-26, 20:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Vem skulle han polisanmäla?

Henrik Vinge polisanmälde ju händelsen innan den påstådda förövarens namn blivit känt för SD-ledningen, Jomshof kunde ha gjort samma sak.
Citera
Medlem
Har denne SD-politikern som är misstänkt, gjort polisanmälan om falskt tillvitelse mot Hanna ?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Av vilken anledning skulle det vara intressant ?

Hora, hämndbegär, storhetsvansinne, hunken, påstådd sexuell relation. Du visar solklart på den kvinnosyn som råder bland SD-slöddren. Du ska ha stort tack för din enfald

Så du menar att det skall vara OK att någon kommer med fullständigt felaktiga anklagelser bara för att någon inte fått som hon velat?? Akta dig att fingerpulla din kk/flickvän för om 2 år kan du bli anklagad för våldtäkt.. tom du inser hur absurt det låter..
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
JÖSSSES. Hon berättade för Jomshof om det inträffade inklusive vem det var men han var inte intresserad att lyssna. SUCK

Han sa till WIgh att direkt gå och anmäla händelsen och att hon hade deras fulla stöd. Vad mer krävs, hon som ska ta initiativet.
Citera
2017-09-26, 20:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Så om någon kommer till dig och berättar i förtroende att hon blivit utsatt för att sexuellt övergrepp men inte vill anmäla det så känner du att det bästa du kan göra är att polisanmäla det? Du vet att Wigh är en offentlig person och att såna här domar inklusive FUP hamnar på nätet?

Ja, jag hade anmält i Jomshofs position.
Citera
2017-09-26, 20:02
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliwe
Hur tänker du?

Jag missade att få med det jag citerade sorry , Jomshof är skadlig för partiet, han blev tillsatt genom att man utmanövrerade Söder och MK ville ha någon i den rollen som han kunde styra. Om denna affär hanterats bättre från start hade den snabbt dött. Som det är nu uppdagas mer halvsanningar och lögner från partiet vilket ger Wigh trovärdighet hon inte förtjänar. Med en kompetent person som partisekreterare hade inte detta behövt ske. Sparka Jomshof
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Jo visst känns det lite långsökt, inte minst p.g.a hans ålder. Men han är sekreterare åt partiet och hade en central roll i konflikten som fick Hanna sparkad ur utskottet. Återstår att se antar jag, men absolut ett namn jag kommer behålla i minnet för nu......
Men det är ju en riksdagsman som tagit timeout?
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Henrik Vinge polisanmälde ju händelsen innan den påstådda förövarens namn blivit känt för SD-ledningen, Jomshof kunde ha gjort samma sak.

Han polisanmälde SD inte mannen då de inte ens visste vem han var eller om han fanns överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in