2017-09-26, 15:22
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De som kom in var Heikki Klaavunemi, Oscar Sjöstedt, Aron Emilsson, Anders Feymark och Stefan Jacobsson. Det kan vara någon hämnd från Hannas sida att hon blev petad från partistyrelsen 2015.
I denna skara tror jag Jacobsson. Han ryktas även vara sexköpare.
Citera
2017-09-26, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
När det avser extrema våldtäkter, mord, misshandel osh så vidare är det individen man tittar på men är det någon individ som ens sneglat åt SD-hållet då dras hela partiet och samtliga partimedlemmar in i samma kam och kammas

Det är inte händelsen och individen i sig det handlar om främst. Det är partiets reaktion och likgiltighet kring anklagelsen. bla. hänvisar de till att det är en polisiär sak, vilket det givetvis är men man måste ju som parti oxå ta avstånd ifrån och utreda saker internt själva. Det är inte bara polisens uppgift att granska ett parti utan de ska väl de göra själva.

Det finns uppgifter om att JÅ länge vetat om anklagelsen men han väljer i intervju att visa sig helt ovetande.

Dessutom är detta politik så det är klart att all typ av brottslighet kastar en skugga på partiet den brottsliga individen tillhör.
Citera
2017-09-26, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Varför går hon inte ut med namn för? Har man sagt A får man väl säga B.

Vem är säkerhetschef i SD??
Citera
2017-09-26, 15:24
Medlem
I Aftonbladet säger den anklagade att han haft en sexuell relation med Wigh i flera år:

Citat:
Hur vill du beskriva din och Hanna Wighs relation?
– Vi har haft en sexuell relation som har pågått av och till från 2012. Det har skett på hennes initiativ, på mitt initiativ. Många gånger.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation
Citera
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Sa hon verkligen detta? Någon som kan bekräfta?

I sådana fall så kan det väl inte bli mer uppenbart att hon var en mullvad från början?

Hon sa ordagrant : Jag hoppas att få möta Sverigedemokrater i debatt i talarstolen
Citera
Medlem
Citat:
Eller så har hon varit en mullvad från början.

Hon har liksom gift sig med en invandrare.

Kan du förklara hur hon kan vara mullvad i så många år varav en del i partitoppen och sen komma fram till att hon ska hitta på att hon är våldtagen?

Kanske Hannah inte är så begåvad men hon kan ju uppenbarligen prata och är skrivkunnig. Borde hon inte komma fram med något bättre om hon mullvadat i flera år om hennes mål var att skada partiet?

Kan du utveckla hur du tänker här för det här låter mycket intressant. Hur menar du?
Citera
2017-09-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Edit: på Bylunds twitter står det "Pausar/rebootar/omorganiserar/whatever. I'll be back. "

Verkar rätt kyligt med andra ord, i så fall. Är Bylund den mest sannolika kandidaten?

Jag får upprepa mitt tidigare inlägg:

Hanna Wigh skrev om att hon blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp på sin blogg redan förra året och informerat personer i partiledningen om detta.

Björn Söder ringde och stöttade henne och det var "framförallt två partikamrater till som jag vill framhålla, Jonas Åkerlund och Linus Bylund som båda klev fram och var ett stort stöd under den här perioden".

Att någon av dem skulle vara den utpekade gärningsmannen kan således avfärdas.

https://hannawigh.wordpress.com/2016/03/11/att-sta-upp/
Citera
2017-09-26, 15:26
Medlem
Linus Bylunds timeout har han haft i flera månader på sin twitterprofil, så det behöver inte betyda ett skit i sammanhanget
Citera
2017-09-26, 15:27
Medlem
Vem den misstänkta är kommer utan tvekan läcka ut. Det är busenkelt för folk med bara lite insyn i riksdagen att ta reda på detta. Kommer inte gå att dölja länge till.
Citera
2017-09-26, 15:27
Medlem
Citat:
Sa hon verkligen detta? Någon som kan bekräfta?

I sådana fall så kan det väl inte bli mer uppenbart att hon var en mullvad från början?

Vore det inte mer troligt att en mullvad skulle typ ha spelat in saker och ting som är känsliga och lägga ut det när man vill krascha SD?

Kan du utveckla varför det här är ett genialiskt steg enligt dig att göra när man mullvadat i tio års tid?
Citera
2017-09-26, 15:28
Medlem
Vem som helst kan ju påstå vad som helst, sen ska ju saker bevisas också.
Fast om något är negativt för SD, så tar givetvis PK-hycklarna tillfället i akt.
Citera
2017-09-26, 15:28
Medlem
Är LB släkt med den där korta komikern från norrland med samma efternamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in