Citat:
Ursprungligen postat av
MadBalt
Jag tror att polisen är relativt neutral eller de försöker vara det och de har resurser att utreda. Är de ett övergrepp så skall det utredas. Rättsstaten funkar fortfarande i en klar majoritet av fallen så det blir bra.
"Rättsstaten funkar fortfarande i en klar majoritet av fallen så det blir bra."
Ursäkta, men pfff, det kan jag inte hålla med dig om.
Det finns vissa vinster i försiktighet och god välvilja, men nånstans tror jag att vi har siktat för långt åt det hållet.
Jag håller faktiskt en ganska märklig företeelse som definitionsexempel, utan att nånsin ha fått veta hur det gott efteråt. En man står och hotar aggressivt på en buss om att "han lovar, han ska döda 10 svenskar" för att "här sitter ni och äter era köttbullar och potatis samtidigt som mina bröder och systrar dör". Om den mannen inte hanterades av polisen eller andra myndigheter, inte utvisades (vad nu det skulle hjälpa) eller liknande, då anser jag att vi har blivit för fega. Att vi inte har tillräckliga insatser på förebyggande arbete i samband med invandringspolitiken. Han hade levt här i 10 år tror jag... Om man fortvarande lever i den världen efter 10 år i Sverige, då har vi misslyckats med integreringen svårt. Nånstans måste vi kräva självutveckling och backande från aggression/våld av alla, oavsett var de kommer från för bakgrund. Sen fattar jag att det är svårt att vara del av de individer som organiserar det med vårt samhälles upplägg.