2017-09-25, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Hej,

Anmälde trakasserier - nu träder hon fram
Hanna Wigh, 26, anmälde en högt uppsatt tjänsteman inom SD

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

Ovanstående artikel artikel publicerades Juli 2013, där säger hon:
"Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande."

Detta sätter hennes historia i en annan dager, skynda er å ta screenshot innan aftonbladet tar ner artikeln.

Den slår ju hål på Hannas egen berättelse.
Ja man får utan tvekan ett intryck av att nåt är fel, man undrar om hon använder sig av att ha blivit utsatt för sexuella trakasserier för att nå nån sorts mål, t.ex. att sätta åt nån, eller hämnas för en förlorad riksdagsplats eller nåt. Men genom att göra så här, dessutom före val, gör ju att hon inte går att ha i ett parti (eller på en arbetsplats heller), alla män (och kvinnor?) måste ju ha kameraövervakning för sin eget bästa så att de kan motbevisa alla anklagelser om sexuella trakasserier...
Citera
2017-09-25, 14:59
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Jag tror att polisen är relativt neutral eller de försöker vara det och de har resurser att utreda. Är de ett övergrepp så skall det utredas. Rättsstaten funkar fortfarande i en klar majoritet av fallen så det blir bra.

"Rättsstaten funkar fortfarande i en klar majoritet av fallen så det blir bra."

Ursäkta, men pfff, det kan jag inte hålla med dig om.

Det finns vissa vinster i försiktighet och god välvilja, men nånstans tror jag att vi har siktat för långt åt det hållet.

Jag håller faktiskt en ganska märklig företeelse som definitionsexempel, utan att nånsin ha fått veta hur det gott efteråt. En man står och hotar aggressivt på en buss om att "han lovar, han ska döda 10 svenskar" för att "här sitter ni och äter era köttbullar och potatis samtidigt som mina bröder och systrar dör". Om den mannen inte hanterades av polisen eller andra myndigheter, inte utvisades (vad nu det skulle hjälpa) eller liknande, då anser jag att vi har blivit för fega. Att vi inte har tillräckliga insatser på förebyggande arbete i samband med invandringspolitiken. Han hade levt här i 10 år tror jag... Om man fortvarande lever i den världen efter 10 år i Sverige, då har vi misslyckats med integreringen svårt. Nånstans måste vi kräva självutveckling och backande från aggression/våld av alla, oavsett var de kommer från för bakgrund. Sen fattar jag att det är svårt att vara del av de individer som organiserar det med vårt samhälles upplägg.
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Om du slutar att vantolka mina inlägg så kanske du förstår vad jag menar. SD är toppstyrt och håller medlemmarna på plats i högre grad än andra partier, både på gott och ont.

Statsvetaren Katarina Barrling har studerat partikulturen i Sverige och konstaterar att S, inte SD, är det parti som tydligast har en rätta in sig i ledet-kultur. Kan inte länka nu, men det var Det Goda Samhället som intervjuade.
Citera
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du är djupt okunnig tydligen.

En påstådd våldtäkt är en påstådd våldtäkt. En anmäld våldtäkt är en anmäld våldtäkt. En lagakraftvunnen dom är en faktisk våldtäkt.

Hannas "fall" har inte ens nått första steget i den trappan...

Du kallar dig Silbersky!

Och du "WordWarrior"
Ta reda på fakta för en gångs skull, SD har polisanmält händelsen.
Citera
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
De vet att det är lögn, och gör det enbart av mediala PR-skäl för att förekomma media.

Det är väl inget PR - skäl majoriteten av SDare tycker att våldtäkter är förjävliga och att de som utför dessa bör sitta i fängelse och sedan utvisas. De vill att polisen utreder så att sanningen kommer fram.
Citera
2017-09-25, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Varför polisanmälde hon det inte när hon polisanmält sånt förr då?

En hypotes är väl att hon fick det "lite" jobbigt med diverse trakasserier efter att hon gjorde anmälan. Lägg på att det nu tydligen handlar om en profil inom partiet och att det aldrig kommer finnas hårda bevis.

Alla sverigedemokrater är inte Guds bästa barn.
Citera
2017-09-25, 15:00
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn

Använd hjärnan själv och se mönstret med hennes utspel, bråk och beteende. Och kör inte mindgames a la smutsig vänster, PK-it.
Citera
2017-09-25, 15:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Och du "WordWarrior"
Ta reda på fakta för en gångs skull, SD har polisanmält händelsen.

Det finns ingen anmäld gärningsman. Dessutom går våldtäkt under allmänt åtal, och staten kunde själv göra en anmälan om de så önskade. Om inte Hanna anger en namngiven person så saknar hon givetvis trovärdighet.
Citera
2017-09-25, 15:02
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Varför polisanmälde hon det inte när hon polisanmält sånt förr då?

Jag kan ju inte egentligen svara på det. Men jag kan dra gissningar, om att det kan vara olika svårt att anmäla vid olika lägen. Eller eventuellt att det finns fler faktorer till saken som gjorde att det inte var lika lätt att anmäla den saken som den andra.

Att folk inte anmäler har jag dock generellt ganska god förståelse för, eftersom jag inte ännu sett hur det lyckas göra nån nytta, samtidigt som den personliga kostnaden ofta blir väldigt svår.
Citera
2017-09-25, 15:06
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
SD har nu polisanmält sig själva för den påstådda våldtäkten/sexuellaövergreppet, då får man väl ändå anse att de tagit någon form av ansvar i frågan?

Vad intressant. Äntligen får man höra nåt annat i tutan.
Citera
2017-09-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
En hypotes är väl att hon fick det "lite" jobbigt med diverse trakasserier efter att hon gjorde anmälan. Lägg på att det nu tydligen handlar om en profil inom partiet och att det aldrig kommer finnas hårda bevis.

Alla sverigedemokrater är inte Guds bästa barn.

Så låter det inte ifrån henne själv.

Citat:
Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande.
Citera
2017-09-25, 15:14
Medlem
Citat:
Nej, du försvarar ensidigt Hanna Wighs version. Det visar att du inte förmår tänka logiskt. Du passar kanske bättre hos sossarna eller MP?

Alltså, jag tycker att du är naiv, och bara utgår från din roll som kvinna. Sådant irriterar mig. Precis som kvinnor i USA som skulle rösta på Clinton för att "hon var kvinna". Politiken hade de fan ingen aning om...

Citera mitt inlägg där jag försvarar Wighs version då? Det är skitsnack.

Jag försvarar människans rätt till att bli tagen på allvar vid misstanke om brott. Min tes var att ingen ska svartmåla Hanna Wigh, och förminska våldtäkter, på grund utav sina egna spekulationer. Du är en lättkränkt man.
Senast redigerad av Roxyn 2017-09-25 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in