2017-09-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lattebarnet
Håller med! Finns några andra signalement: rökare, i 40-årsåldern, varit med i många år, står den absoluta toppen väldigt nära och har därför immunitet. Allt det stämmer överens på Linus Bylund som dessutom verkar ha "time-out" från Twitter. Men jag har inga källor på att det är han.

Vad har du för källor på att personen ska vara rökare och i 40-årsåldern?
Citera
2017-09-26, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
I DN säger han att han pratade med Wigh om det i våras, och om någon påstår sig blivit våldtagen av en kollega så frågar man vem det är som gjort det annars är man bra empati störd

Han håller på att snärja sig i sina egna lögner, det är bättre att SD gör sig av med Jomshof, han är ett svagr kort.

Ja det är så uppenbart att han far med osanning och efterhanskonstruerar. Skrämmande.
Citera
Medlem
Playams avatar
Hennes senare uttalandet, bl.a det om koranskola, får en minst sagt att fundera på om hon antingen varit en mullvad i partiet eller om hon gör detta som hämnd mot antingen han som hon anklagar eller hela partiledningen. Hämnd för vad? Jag vet ej.

Var till en början helt neutral i detta, vilket man måste vara då man inte vet om det är sant eller ej. Man väntar tills vad utredningen säger - men i detta fall finns ingen polisanmälan och bara en person som kan säga vad hon vill och få rubriker av det. Ett mäktigt verktyg.

Bra att partiet polisanmält det hela så det kan utredas.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
En sak kan man i alla fall säga om Hanna W och det är att hon pendlar väldigt angående synen på SD. Var bara ett tag sedan som hon sa att SD var det bästa som fanns och idag säger hon att hon hellre skulle sätta dottern i en koranskola. Det här att pendla i synen på saker och att se allt helt svart eller helt vitt....men nu skulle vi ju inte diskutera eventuella diagnoser på henne.

Fast hennes psykiska hälsa är a och o i denna historia.. hon verkar mer psykopatisk än frisk..
Citera
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Namnet på den utpekade är väl ute innan kvällen ändå. Nu är det så pass många som känner till det, så det är klart att någon kommer skvallra. Hur lojal är riksdagsgruppen med den utpekade? Alla journalister som nu lär erbjuda en summa för namnet?

Tror du Nyheter idag vet vem det är och håller inne med det?
Citera
2017-09-26, 14:48
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
"Hanna Wigh: Skulle hellre sätta min dotter i koranskola än i SD"

Vad fan har det tagit åt den jävla människan?

Hon måste ju ha varit en mullvad helt från början.

Vilka anklagelser hon än far runt med mot sina partimedlemmar så förlorar hon ju all trovärdighet när hon uttalar sig på det här viset. Är hon dum på riktigt eller?

Har hon seriöst sagt det? Isåfall är hennes agenda hur tydlig som helst och hennes diagnos den med då hon greppar det hon annars arbetade mot och aavskydde för att sparka på någon hon inte gillar.

Faller dessutom in perfekt med en barndomsväns beskrivning av Widgh.

Citat:
Ursprungligen postat av Roland.G
Jag tvivlar på att mitt svar kommer göra dig eller andra nöjda men jag skall försöka ge min bild av hur jag och andra har upplevt Hanna under åren..

Låt oss säga att du skulle ha en människa i din omgivning och uppväxt som var elak och som visade illavarslande signaler på brist till känsla för folk i sin omgivning. En som agerar elakt mot svagare människor och är högst manipulativ mot sin omgivning. Så var hon hela vägen ifrån barnsben upp tills vuxen ålder. Ponera sen att denna människan senare i livet skulle ta sig till positioner inom politiken? En sådan människa vill jag verkligen inte ha över mitt huvud.
Hanna har under åren sabbat många relationer med människor runt sig men jag hoppas faktiskt helhjärtat att hon fått mer erfarenhet under livets gång och insett hur hon har varit och bättrat på sig.

Som barn var hon alltid (när jag träffande henne) intresserad att dominera och styra gruppen och hon utnyttjade gärna sin position som kvinna för att få den kontrollen. I samma veva så njöt hon av att trycka ner svaga människor och mobba folk om hon fick chansen. När jag ser tillbaka på händelser så får man vibbar att hon var som en katt som leker med sitt offer, inte för att det alls var nödvändigt utan enbart för att få plåga den (socialt och verbalt). Om en vuxen blev inblandade så spelade hon alltid "oskyldig och söt flicka" och försökte mygla sig ur problemen hon själv skapat.

Minns specifikt en gång där hon fysiskt skadade en person med sina naglar och hur det sken en intensiv lycka in hennes ögon när hon gjorde det. Det var ingen allvarlig skada (även om det blödde) men just det beteende syns oftast hos barn som har en problematik med empatin för andra. Man såg hur hon njöt att skada och det var helt klart ett wake up call för mig då det var riktigt obehagligt. Många jag känner som varit bekanta med henne har berättat liknande saker för mig, om hur hon ofta varit falsk och manipulativ både vuxen som ung.

Senare när vi alla blev vuxna så har jag också sett hennes sadistiska beteende fortsätta, tråkigt nog. Jag har varit närvarande flera gånger när hon verbalt skada svagare i individer grupper enbart för att höja sig själv och känna sig stor (förmodligen) och en del av dessa individer har varit snälla och mjuka personer som inte förtjänat elakheterna som kommentarer hur de ser ut. Hon har i dessa stunder återigen bevisat för mig att hon som vuxen erhöll kapaciteten och intresset att vara elak mot folk som inte förtjänat det. Hon har njutit av att skada andra helt enkelt. En del av oss växer ifrån sådant medans andra förblir som så livet ut. Trist. När vi blev unga vuxna så började hon också hänga runt folk som var farliga men också en del alkoholister och en del knarkare, vilket kanske säger en del. Trasiga människor drar sig ofta till varandra.

Med allt detta i bagaget så kan jag bara gissa hur hon betett sig i sitt fortsatta vuxna liv och i politiken.

(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)

(FB) Slagsmål mellan Hanna Wigh och en annan kvinna på SD-möte, Falköping 2017-09-12

(FB) Är HANNA WIGH tablettmissbrukare?
Citera
2017-09-26, 14:49
Medlem
Foo666s avatar
Antagligen har Ekeroth filmat allting och läggs upp på youtube innan dagens slut 😁
Citera
2017-09-26, 14:51
Medlem
longbow4ys avatar
Har Aftonbladets Virtanen kommenterat händelsen ännu?
Det vore väldigt intressant att höra hans principiella åsikt i frågan.
Citera
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hade rätt 2006, 2010 samt 2014 och kommer att ha rätt 2018.. SD kommer att få mellan 25-30 % i nästa års val. Sentio ligger också däruppe med dessa siffror.. De brukar också ha koll..
Det innebär inte att du vet, det är fortfarande bara sannolikt.
Citera
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Kanske därför att det bara finns ord mot ord änsålänge och inga bevis eller vittnen? En seriös tidningen skulle aldrig hänga ut en "misstänkt" på sådan basis.

Okej, så tv4 är alltså seriösa som inte hängt ut någon än?
Citera
2017-09-26, 14:52
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Ja, hennes illojalitet mot Daniel Rondslätt 2012 säger väl allt. Hon har problem med sin psykiska hälsa. Det står helt klart. Stora aggressionsproblem.
J.Å har också problem med sin psykiska ohälsa, både utmattningsdepression och spelmissbruk. Sånt botas inte i en handvändning utan är symptom på något.Han verkar dessutom vara passivt aggressiv.

Även om H.W skulle ha varit psykotisk eller ha sjutton personligheter, är det flera som vittnat om oegentligheter med "timeoutaren", de som fifflar med pengar med mycket annat bland kamraterna. Det måste väl vara bättre att reda ut skit. Om man inte vill göra det offentligt är förståeligt, men att inte låtsas om att folk springer med järnrör och allt vad sina riksdagsledamöter gör är liknar ett sektbeteende. "De äldste" som i Livets ord, Mormonerna och till exempel Jehovas Vittnen får bara ta itu med saker (eller sopa det under mattan).

SD är verkligen som en sekt där ingen får säga något illa om partiet för då åker de ut. Och det där hejadet och tjoandet så fort Åsnesson visar sig är ju stört, som om han vore en rockstjärna eller rent av Messias.
Senast redigerad av SecretQ 2017-09-26 kl. 14:59. Anledning: Felstavat
Citera
2017-09-26, 14:53
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Har hon seriöst sagt det? Isåfall är hennes agenda hur tydlig som helst och hennes diagnos den med då hon greppar det hon annars arbetade mot och aavskydde för att sparka på någon hon inte gillar.

Enligt Friatider har hon sagt detta under en intervju med TV4.

http://www.friatider.se/hanna-wigh-skulle-hellre-s-tta-min-dotter-i-koranskola-n-i-sd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in