Citat:
Ursprungligen postat av
Realist50tal
Som SD-sympatisör får man mycket mera klart för sig hur osmakligt media motarbetar SD, och hur många fina människor det finns inom SD. Sen är det tyvärr också några som inte är OK, men det finns ju inom alla partier, senast t.ex. A.Borg med sina tafsningar på andra killars kön och fylla...Men att som H.W låta andra helt OK personer, både män och kvinnor, lida för sånt som några få andra män har och ev. har gjort mot henne är inte OK. Den politiska debatten måste rensas från allt som kan spåras till hämnd eller till att nyttja konflikter som bara berör några få och kombinera detta med hämnd mot hela partier eller grupper för tappade positioner och uppdrag. Detta är inte OK, och att som TV4 m.fl. nyttja detta till kampanj mot hela partier utan saklig grund för detta är inte OK. Även om H.W. har rätt i fråga om ofredandet, så är detta inte ett sakligt skäl att driva den kampanj som hon och TV4 gör, det finns faktiskt inga sakliga och faktiska bevis för att SD:s riksdagsgrupp skulle vara så hemsk miljö för kvinnor och barn som H.W. påstår, det saknas även bevis på att miljön inom SD skulle avvika från den i andra partier i negativ bemärkelse. Inom V var det t.ex. larm om mobbing och tillhörande sjukskrivningar för nåt år sen, vill minas det gällde partikansliet...Men media gjorde ingen story av det....
Mobbning på arbetsplatsen är inget nytt. Hon säger att det förekommer en sektliknande kultur kring Åkesson, vad tror du det gjorde under Palmes dagar i Socialdemokraterna? Det finns säkert jättefina männniskor i SD men att hon ignoreras av alla tills hon träder fram talar för en viss kultur inom partiet. Partiet är nytt och har mycket att lära. Media får ett köttben och följer upp, blir du kränkt? Välkommen till er nya verklighet. Klarar inte SD av detta så är de inte mogna att axla en större roll i svensk politik. Det är just dessa saker som för mig bevisar kanske allför väl hur tankegångarna går inom SD. Skydda männen och den innersta kretsen. Jag känner stor sympati för Åkesson, ingen för varken Matthias Karls eller Richard Jomshov, visar det sig att det är dessa herrar som tystar ner det hela så förlorar SD mitt stöd, så slak lina går SD på. Men SD inser allvaret och har polisanmält sig själva. Vad tyder det på?