2017-09-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Rentvås? Det handlar väl att bevisa om personen är skyldig eller inte. Inte om han är oskydlig eler inte.
Självklart. Men som det ser ut nu kommer personen dömas av allmänheten som skyldig oavsett om det går att avgöra i en domstol eller inte.
Citera
2017-09-26, 14:42
Medlem
fums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Titta på random TV-sändning från riksdagen. Nästan aldrig nån där. Däremot kommer det bli intressant vid omröstning om misstroende (vilket vi ju sett en del av på sistone), eller för den delen votering om budget. Då brukar man sluta upp.

Har man minsta insikt i hur riksdagsarbete går till inser man att det är en djävla skillnad på att alltid vara i plenum och att aktivt jobba med riksdagsfrågor.
Citera
2017-09-26, 14:44
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Som SD-sympatisör får man mycket mera klart för sig hur osmakligt media motarbetar SD, och hur många fina människor det finns inom SD. Sen är det tyvärr också några som inte är OK, men det finns ju inom alla partier, senast t.ex. A.Borg med sina tafsningar på andra killars kön och fylla...Men att som H.W låta andra helt OK personer, både män och kvinnor, lida för sånt som några få andra män har och ev. har gjort mot henne är inte OK. Den politiska debatten måste rensas från allt som kan spåras till hämnd eller till att nyttja konflikter som bara berör några få och kombinera detta med hämnd mot hela partier eller grupper för tappade positioner och uppdrag. Detta är inte OK, och att som TV4 m.fl. nyttja detta till kampanj mot hela partier utan saklig grund för detta är inte OK. Även om H.W. har rätt i fråga om ofredandet, så är detta inte ett sakligt skäl att driva den kampanj som hon och TV4 gör, det finns faktiskt inga sakliga och faktiska bevis för att SD:s riksdagsgrupp skulle vara så hemsk miljö för kvinnor och barn som H.W. påstår, det saknas även bevis på att miljön inom SD skulle avvika från den i andra partier i negativ bemärkelse. Inom V var det t.ex. larm om mobbing och tillhörande sjukskrivningar för nåt år sen, vill minas det gällde partikansliet...Men media gjorde ingen story av det....

Mobbning på arbetsplatsen är inget nytt. Hon säger att det förekommer en sektliknande kultur kring Åkesson, vad tror du det gjorde under Palmes dagar i Socialdemokraterna? Det finns säkert jättefina männniskor i SD men att hon ignoreras av alla tills hon träder fram talar för en viss kultur inom partiet. Partiet är nytt och har mycket att lära. Media får ett köttben och följer upp, blir du kränkt? Välkommen till er nya verklighet. Klarar inte SD av detta så är de inte mogna att axla en större roll i svensk politik. Det är just dessa saker som för mig bevisar kanske allför väl hur tankegångarna går inom SD. Skydda männen och den innersta kretsen. Jag känner stor sympati för Åkesson, ingen för varken Matthias Karls eller Richard Jomshov, visar det sig att det är dessa herrar som tystar ner det hela så förlorar SD mitt stöd, så slak lina går SD på. Men SD inser allvaret och har polisanmält sig själva. Vad tyder det på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag kan inte se Kalla Fakta (utlandsboende), men menar du att HW har försett Kalla Fakta med material som hon spelat in med dold kamera?

Ja. Men man fick bara se delar av filmen. Resten återgavs av reportern i programmet. Kändes väldigt ihopklippt. Det som visades tyckte jag personligen inte ger stöd åt HW:s påstående.

Hela inlägget kändes väldigt märkligt och oproffsigt för vara Kalla Fakta.
Citera
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Till en början så tyckte jag att det var hemskt det som hände och synd om henne, men med uttalanden som ovan så tappar hon allt mitt förtroende och är persona non grata från och med nu.

Exakt, jag kan personligen åka ner till Falköping och knäa den som våldtog henne i skrevet samt skalla vederbörande. Inga problem, med glädje. Små äckliga jävla våldtäktsmän ska inte knalla runt i något parti obehindrat.

Men som sagt, hon får sila snacket lite.
Citera
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det är möjligt att han har fått reda på att det skett en incident, men inte vem som var inblandad. Han uppmanade då att polisanmäla. Därför så är det möjligt att han inte visste vem det var.

I DN säger han att han pratade med Wigh om det i våras, och om någon påstår sig blivit våldtagen av en kollega så frågar man vem det är som gjort det annars är man bra empati störd

Han håller på att snärja sig i sina egna lögner, det är bättre att SD gör sig av med Jomshof, han är ett svagr kort.
Citera
2017-09-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Artisan
Är vi på riktigt?! 123 sidor och närmare 1500 inlägg in i tråden och Flashback har inte identifierat den utpekade SD-kollegan? Vilka har vi som har kända problem med alkohol, mångårig förankring i partitoppen och på andra sätt passar in i beskrivningen. Har jag missat identifieringen i tråden så radera mig ur tråden....
Håller med! Finns några andra signalement: rökare, i 40-årsåldern, varit med i många år, står den absoluta toppen väldigt nära och har därför immunitet. Allt det stämmer överens på Linus Bylund som dessutom verkar ha "time-out" från Twitter. Men jag har inga källor på att det är han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
"Hanna Wigh: Skulle hellre sätta min dotter i koranskola än i SD"

Vad fan har det tagit åt den jävla människan?

Hon måste ju ha varit en mullvad helt från början.

Vilka anklagelser hon än far runt med mot sina partimedlemmar så förlorar hon ju all trovärdighet när hon uttalar sig på det här viset. Är hon dum på riktigt eller?

Jag misstänker hon lider av olika personligheter.
Citera
Medlem
HW är väl ett av de halmstrå PK-media och PK-sfären griper efter, för att slå upp stort, i hopp om att sabba för SD.
Ironiskt nog blir väl den avsedda effekten motsatt som vanligt, SD ökar ytterliggare när folk genomskådar PK-medias agenda.
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Nyheter idag som brukar vara snabba med att hänga ut misstänkta verkar inte så angelägna i denna händelse ...

Kanske därför att det bara finns ord mot ord änsålänge och inga bevis eller vittnen? En seriös tidningen skulle aldrig hänga ut en "misstänkt" på sådan basis.
Citera
Medlem
Namnet på den utpekade är väl ute innan kvällen ändå. Nu är det så pass många som känner till det, så det är klart att någon kommer skvallra. Hur lojal är riksdagsgruppen med den utpekade? Alla journalister som nu lär erbjuda en summa för namnet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Nyheter idag som brukar vara snabba med att hänga ut misstänkta verkar inte så angelägna i denna händelse ...
Beror nog på att de inte har snappat upp nåt som är trovärdigt än. De har sällan fel, de är bara inte så PK...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in