Citat:
Det är väl klart att det går på den där tingesten, det beror ju på hur tokigt den är konstruerad,vad vet vi, han kanske inte lyckades blåsa bakre tanken helt och hållet? Och inte ens vet om det när han klättrar ut, det finns ju knappast några röda lampor som varnar. Det finns såklart inga säkerhetsattiraljer som gör saker omöjliga, det går säkerligen att få den stående vertikalt på havsbotten om man skulle vilja det. Det verkar som att ni tänker er någon grundläggande standard på den där båten, som den bara m
åste ha, och glömmer bort att det är ett hemmabygge ända från grunden vi talar om här. Det kanske blir så, med svenskar, tryggt omhändertagna från vaggan till graven, så till den milda grad indoktrinerade, att man inte ens kan föreställa sig vad ett hemmabygge är.
https://m.youtube.com/watch?v=85apuqUzWCo
åste ha, och glömmer bort att det är ett hemmabygge ända från grunden vi talar om här. Det kanske blir så, med svenskar, tryggt omhändertagna från vaggan till graven, så till den milda grad indoktrinerade, att man inte ens kan föreställa sig vad ett hemmabygge är.
https://m.youtube.com/watch?v=85apuqUzWCo
"Bry er inte om den där läckan."
"Kom fram och stå här så ni väger upp lutningen!"
Det känns så... tryggt och förtroendeingivande! Nä men det är som du säger: man kan inte ens tänka mig en svensk ingenjör utsätta ett TV-team för något sådant. Vi är så vana vid att allt ska vara certifierat och färdigt och inspekterat och tryggt och garanterat och säkert. Och det är ett lite farligt tänk när vi kommer utomlands, om så bara över sundet. Det är som sådana där olyckor som händer på hotell utomlands, när föräldrarna tar för givet att det ska vara barnsäkrat på ett familjehotell, och det inte är det.
Citat:
Nä, men M påstod ju att han gick upp och öppnade luckan medan den fortfarande lutade. Och det kan den kanske ha gjort i följe av incidenten som han berättade om på filmen. Även om N på filmen verkar ha lutat i sidled (slagsida) och M påstod att den lutat i fram-bak-riktning (vilket väl är feltrim på ubåtsspråk, tror jag mig ha plockat upp här).
Citat:
Med all respekt för ert enorma arbete/tid med luckan så skulle jag vilja påpeka en sak.
PM:s olycksscenario faller på att KW var styckad.
Det finns ju ingen anledning att kapa av KW:s huvud vid axlarna om det ej var för att dölja bevis.
Den stora delen var torson och den fick han ju upp. Så vad var anledningen till att kapa av huvudet längs med axlarna om det gått till som PM påstår?
Det är ju en helt annan sak om det bevisats att PM INTE styckat KW. Då hade det funnits fog för att utreda om hans olyckscenario med luckan vetenskapligt stämmer.
Så först måste det BEVISAS att PM "begravde" henne hel innan man kan tillskriva minsta tilltro till olycksscenariot med fallande lucka. Obs! Jag riktade mig till trngw men jag klantade mig och vågar inte redigera quote taggarna ifall jag ställer till det.
PM:s olycksscenario faller på att KW var styckad.
Det finns ju ingen anledning att kapa av KW:s huvud vid axlarna om det ej var för att dölja bevis.
Den stora delen var torson och den fick han ju upp. Så vad var anledningen till att kapa av huvudet längs med axlarna om det gått till som PM påstår?
Det är ju en helt annan sak om det bevisats att PM INTE styckat KW. Då hade det funnits fog för att utreda om hans olyckscenario med luckan vetenskapligt stämmer.
Så först måste det BEVISAS att PM "begravde" henne hel innan man kan tillskriva minsta tilltro till olycksscenariot med fallande lucka. Obs! Jag riktade mig till trngw men jag klantade mig och vågar inte redigera quote taggarna ifall jag ställer till det.
Nej då, styckning utesluter inte olycka. Jag förstår inte heller varför huvudet måste av för transporten, men M kan ha funnit att det gick lättare. Vi vet inte varför. Jag tror i alla fall inte att han sågade av huvudet för att dölja det specifikt (p.g.a. spår av strypning eller något), för det var ju inte meningen att torson skulle flyta upp heller. Han gjorde vad han kunde för att den inte skulle flyta upp, men räknade fel verkar det. Eller så har någon vikt lossnat.
Citat:
Nej det VET vi inte. Det har bara stått i EN dansk källa, det sas inget om det på omhäktningsförhandlingen.
Citat:
Låter väldigt fantasilöst det här med att luckan skulle dödat hon. Jag tror mera han blev förbannad. Drämde till hon och ups, hon blev betydligt mera skadad än han kunde föreställa sig.
Låter lite som folk som fått stryk i fängelset. Då säger den misstänkta, han ramlade i trappan... När personen i själva verket fått regelrätt med stryk och uppvisar blåmärken i ansiktet och på kroppen.
Låter lite som folk som fått stryk i fängelset. Då säger den misstänkta, han ramlade i trappan... När personen i själva verket fått regelrätt med stryk och uppvisar blåmärken i ansiktet och på kroppen.
Ja, men M är 46 år och har ingen som helst känd historia av att ha misshandlat folk. Varken kvinnor eller män. Du kan inte jämföra med vaneförbrytare.