Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
En nödlögn, hade han haft lite mer sinnesnärvaro så hade han gått in till kaj, sett till att han blev sedd och placerat hennes telefon på land.
Sen gått ut igen och kört charaden, då hade han haft stöd för sin bluff att han satt henne i land.
Ja hittills så har ju PM kört med fyra bluffar enligt min åsikt. Vi har ilandsättningsbluffen, ubåtsänkningsbluffen, styckningsbluffen och luckbluffen. De två första bluffarna blev PM tvungen att erkänna när han såg på tv i sin cell att snuten hade beslutat att ubåten skulle bärgas.
Sen när det gäller styckningen så påstår PM att han dumpade kroppen i Köge Bugt hel. Rörbitarna som fanns virade runt torson påstår han ser ut som de han använde som tyngder men remmen från Biltema är inte hans. Kroppen är dumpad mitt i natten vilket då betyder att på några få timmar så har en annan båt fiskat upp kroppen från botten, styckat den och sen dumpat den i bitar. Polis, kustbevakning, sjöräddning och militär har ju patrullerat området dygnet runt så att någon annan skulle ha styckat kroppen efter första natten är helt uteslutet. Detta verkar ju som ett jäkligt osannolikt scenario. Och sen har vi då frågan om PM klarar av att få ut kroppen ur ubåten i ett stycke? Och slutligen så måste det ju finnas rätt stora chanser för krimtek att kunna bevisa att styckningen har skett nere i ubåten. Sammantaget så kommer styckningsbluffen inte heller att hålla.
Angående luckbluffen så hävdar PM först att han halkar och tappar luckan i skallen på KW. Detta scenario ser jäkligt osannolikt ut när man tittar på bilder från tornet. På senaste häktningsförhandlingen, och i förhör som man kan klura ut, så försöker PM tona ner halkningen och bara köra med att han inte vet hur luckan slog igen. Jag tolkar detta som att halkningen kommer inte att hålla vid en närmare granskning. Och att bara säga att han inte vet lär nog bli svårt det också för då får man ju testa luckan om den kan slå igen av sig själv vilket verkar helt uteslutet. Han försöker med att ett fartyg passerade just då och drog upp vågor men luckan är ju monterad på ett sätt så att den inte påverkas av att ubåten guppar sidledes. Faller luckbluffen också så blir det till att skaka galler ett bra tag för PM. Att bli kryssad i RPU kan han fetglömma även om jag skulle kunna tänka mig att han försöker att bli det för att slippa fängelse och få kortare tid inlåst.