2017-09-25, 23:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Tjejer med det där utseendet brukar vara riktiga bitches. Jag tror inte ett ord på vad hon säger, men många som tycker att hon är snygg verkar göra det.

Det handlar sannolikt om att ledningen beslutat att inte låta henne kandidera 2018. Och nu hämnas hon på det här sättet.

Hon verkar var högst sympatisk och allt för bra för SD skulle jag vilja påstå. En stor djurvän dessutom, och har pratat om problem i SD under många år. Dom låtsas utåt att dom löser sina interna problem. Men det gör dom bevisligen inte. Så för två år sedan skedde övergreppet, och det betyder att brottet inte är preskriberat.
Citera
2017-09-25, 23:58
Medlem
Riktigt märklig historia. Det mest logiska i sammanhanget är att Wigh nyligen fått reda på att hennes riksdagsplats ryker vid nästa val och nu vill ge SD en spark på smalbenet som hejdå. Blev hon invald 2010 första gången? Jag vill minnas att efter 12 år (3 mandatperioder) i riksdagen kan ledamöterna i princip dra sig tillbaka från yrkeslivet med pension livet ut?

Jag säger inte att hon fabricerar hela historien, men att vistas i samma korridorer, arbeta under samma tak som sin potentiella våldtäktsman...vad fan är det frågan om?

Jag vet inte speciellt mycket om Wigh, men hon har uppenbarligen varit inblandad i en del knepiga situationer. Att dessutom inte anmäla denna ytterst allvarliga anklagelse, ge ut information till media (men inte polisen) och som lök på laxen försöka verifiera sin trovärdighet med gamla sparkade kollegor. Det luktar illa.
Citera
2017-09-25, 23:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
En till som vill misstänkliggöra BO..... Varför skulle hon få pengar? Vad har du för skäl till antydningen av diagnos/uppmärksamhet?

Men viktigaste är: vem tror du våldtäktsmannen är? och varför denna person i SD som utför en sådan här extrem kränkning och motbjudande tydlig härskarteknik.

Jag tror inte att det finns någon "våldtäktsman" utan som sagt att hela storyn är fake news.

Att du väljer att tro det när det inte ens finns någon misstänkt gärningsman säger ganska mycket om dig.
Citera
2017-09-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Sverigedemokraterna polisanmäler sig själva. Så det ser ju bra ut eller hur? Ingen rök utan eld kan jag tänka mig.

http://helagotland.se/nyheter/efter-avhoppet-sd-polisanmaler-sig-sjalvt-ntm11976291.aspx

Så den lilla riksdagsledamoten ville hämnas för att HW anmälde ett brott, och efter detta så frös man ut henne. Herregud alla som gått har läckt som såll till media, och dom har inte lyckats sköta något snyggt.

https://www.skovdenyheter.se/article/toppolitikerns-uppmaning-till-hanna-wigh-polisanmal-och-lamna-din-plats/
Skrattar ihjäl mig. Lag och ordning?

Det övriga vet jag för lite om, men förskingringsgrejen skrev jag om på annan plats i denna tråd, och min kommentar kräver ingen detaljkunskap om just det aktuella fallet:
Förskingringen berodde ju i realiteten på H.W., hon var väl distriktsordförande då. Det går ju till så i de flesta föreningar, i alla fall i våra lokala distrikts- och lokalföreningar där jag bor, att kassören svarar för kassan, och borde inte ha "lånat" ut några pengar alls utan goda mycket goda, partinyttiga skäl, och då hade det ju inte blivit nån förskingring i det aktuella fallet. Sen ska ordförande attestera utbetalningen, dvs i H.W:s fall H.W. Även om kassören var densamma som den som fick pengarna utbetalade till sig, så borde H.W. ha haft så pass kontroll som ordförande att hon krävde pengarna omgående tillbaka och om så ej skedde sagt att hon skulle polisanmäla och även gjort så... Hon skulle ha kunnat hantera saken helt själv och inte behövt gå och besvära riks. Om hon dessutom hade attesterat så vore det ju en riktig skandal och helt hennes ansvar. Och om pengarna inte återbetalades sen borde givetvis kassören och ordföranden avgå. Om pengarna återbetalades borde kassören ändå avgå, och även ordföranden om ordföranden attesterat! Misskött förening med H.W som högsta ansvarig skulle jag kalla det!
Citera
2017-09-26, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Det finns tre scenarion:

1. HW har blivit sexuellt utnyttjad och blivit ombedd att inte anmäla etc. eftersom det skulle skada partiet. Hon kanske fick sin post i partiet p.g.a. detta som plåster på såren.

2. HW har blivit sexuellt utnyttjad och har haft detta som hållhake på partiet i alla år för att få sin vilja igenom politiskt. Hon har medvetet undvikit att polisanmäla men hotat med detta i många år.

3. HW har inte blivit sexuellt utnyttjad men påstår det som hämnd för att partiet uteslutit henne.

Det finns omständigheter som talar emot HW:s påstående:

1. Ingen polisanmälan gjordes när brottet skulle ha begåtts. Dessutom skapar SD polisanmälan nu. Varför polisanmälde inte HW?
2. Varför träder hon fram nu när hon bränt varenda bro inom partiet? Allt talar för hämnd.
3. Varför vill hon inte berätta vem som skulle utsatt henne för sexuellt övergrepp? Det kommer ändå bli officiellt om polisanmälan leder till att det finns en utpekad GM.
4. Varför blir Kalla Fakta hennes megafon? Ett vänsterprogram på TV4? Allt verkar riggat.

Hela historian stinker...

Hon har säkert blivit sexuellt trackasserad. Det blir de flesta snygga tjejer oavsett var de befinner sig i samhället.

Hennes position lär hon ha fått för att hon är en ung snygg kvinna som kan tala för sig.
Citera
2017-09-26, 00:04
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, jag vet inte ens om det faktiskt finns någon GM, men det här är Flashback och här spekulerar vi så för att spinna vidare på vem det skulle kunna vara så kände jag åtminstone igen följande på andra nostalgibilder:

Kent Ekeroth, Josef Fransson, Stefan Jakobsson, Adam Marttinen, Oscar Sjöstedt, Johnny Skalin, Jonas Åkerlund, Per Ramhorn, Richard Jomshof, Mikael Jansson och Robert Stenkvist.

Som sagt så behöver inte det betyda något men det känns åtminstone i min värld lite märkligt att man skulle publicera fotografier på någon som man förmodligen avskyr.

Vidare tror jag att man även borde kunna räkna bort Söder, Karlsson och Åkesson. Eftersom den förre säkerhetschefen talar om att "partitoppen" borde ha känt till detta borde den absoluta partitoppen (där ovan nämnda ingår) kunna uteslutas som MGM.
Tackar för ett underbart informativt inlägg!!! detta har denna tråd inte besudlats med direkt...
Men satt inte HW i parti-styrelsen? så lite gulliga foton med iaf Söder borde väl finnas, M. Karlsson räknar jag bort med tanke på 2015 och hans tankar om henne....

Rolig soppa detta oavsett hur det slutar!
Citera
2017-09-26, 00:04
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Med ni avser alla som ifrågasätter Wigh med utgångspunkten att hon måste ljuga om hon inte framställer absoluta bevis.
Ja det händer hela tiden och det är inte bara SD som drabbas, Littorin för sexköp, Borg för att sexuellt ofredande, Bildt för folkrättsbrott, Bodström och Persson för att ha brutit mot mänskliga rättigheter.

Däremot är SD-sympatisörer oftast sällsynt ängsliga och oförmögna att idka självkritik.
Om du läser vad jag skrivit en gång till så ser du att jag inte sagt att det är en absolut lögn, men att sannolikheten i det hela kan ifrågasättas efter hennes agerande.
Nu har väl hon sen tidigare inte visat att hon har alla indianerna i kanoten, när hon anklagade en sosse för att nypas så ifrågasattes hon rejält trots att det fanns en video som såg ut att visa vad hon påstod.
Hennes slagsmål med en partikollega lyftes fram som en ny SD-skandal.
Alla partimedlemmar ifrågasätts och så även Hanna, fram tills nu då hon lyfts fram som offer och inte ifrågasätts alls...var inte alla sverigedemokrater lögnare?
Citera
2017-09-26, 00:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Det övriga vet jag för lite om, men förskingringsgrejen skrev jag om på annan plats i denna tråd, och min kommentar kräver ingen detaljkunskap om just det aktuella fallet:
Förskingringen berodde ju i realiteten på H.W., hon var väl distriktsordförande då. Det går ju till så i de flesta föreningar, i alla fall i våra lokala distrikts- och lokalföreningar där jag bor, att kassören svarar för kassan, och borde inte ha "lånat" ut några pengar alls utan goda mycket goda, partinyttiga skäl, och då hade det ju inte blivit nån förskingring i det aktuella fallet. Sen ska ordförande attestera utbetalningen, dvs i H.W:s fall H.W. Även om kassören var densamma som den som fick pengarna utbetalade till sig, så borde H.W. ha haft så pass kontroll som ordförande att hon krävde pengarna omgående tillbaka och om så ej skedde sagt att hon skulle polisanmäla och även gjort så... Hon skulle ha kunnat hantera saken helt själv och inte behövt gå och besvära riks. Om hon dessutom hade attesterat så vore det ju en riktig skandal och helt hennes ansvar. Och om pengarna inte återbetalades sen borde givetvis kassören och ordföranden avgå. Om pengarna återbetalades borde kassören ändå avgå, och även ordföranden om ordföranden attesterat! Misskött förening med H.W som högsta ansvarig skulle jag kalla det!

Ingen gör ett förbannat dugg själv i det partiet utan att gå till högsta ort. Dom toppstyr meningar, åsikter och begär tystnad. Påpekande kan inledningsvis verka som att dom tar till sig, men sen visar det sig att det är en kultur dom har helt enkelt och inte tänkt förändra ett förbannat dugg.

Nu behöver vi inte älta allt om förskingringen utan hon tog ansvar, och fick betala ett jävla högt pris.
Dessutom tror jag på vartenda ord hon säger eftersom jag på nära håll stilstuderat SD interna skräpkultur.
Citera
2017-09-26, 00:06
Medlem
Det handlar inte om Jomshof, då Hanna flera gånger idag sagt att hon talat med partisekreteraren om händelsen.
Citera
2017-09-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Riktigt märklig historia. Det mest logiska i sammanhanget är att Wigh nyligen fått reda på att hennes riksdagsplats ryker vid nästa val och nu vill ge SD en spark på smalbenet som hejdå. Blev hon invald 2010 första gången? Jag vill minnas att efter 12 år (3 mandatperioder) i riksdagen kan ledamöterna i princip dra sig tillbaka från yrkeslivet med pension livet ut?

Jag säger inte att hon fabricerar hela historien, men att vistas i samma korridorer, arbeta under samma tak som sin potentiella våldtäktsman...vad fan är det frågan om?

Jag vet inte speciellt mycket om Wigh, men hon har uppenbarligen varit inblandad i en del knepiga situationer. Att dessutom inte anmäla denna ytterst allvarliga anklagelse, ge ut information till media (men inte polisen) och som lök på laxen försöka verifiera sin trovärdighet med gamla sparkade kollegor. Det luktar illa.

Hanna Wigh har aldrig låtit arvoden och positioner styra hennes kritik långt innan detta. Just för att hon inte varit rädd att tala för sig åkte hon ur.
Citera
2017-09-26, 00:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
HW sitter på triumfkortet gällande sitt uttalande om att inte anmäla. För dom flesta normalt begåvade personerna innebär det att så länge hon inte nämner hans namn så får hon vara i lugn och ro. Inga hot mot vare sig själv eller sin familj. En försäkring för HW. Det är otroligt groteskt att SD ser till så människor måste agera på det viset att inte anmäla för att få lugn och ro. Dom som är så stora i korken gällande just kriminalpolitik. Men dom har också krav bland sina medlemmar att inte lufta åsikter som går emot partiet. Ett toppstyrt parti ända ut till sista lilla medlemmen. Deras mest trogna går på order och håller ihop. Även då det gäller övergrepp på kvinnor inom partiet. Fy fan!

Men då är det ju bara tomma ord.
Citera
2017-09-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ingen gör ett förbannat dugg själv i det partiet utan att gå till högsta ort. Dom toppstyr meningar, åsikter och begär tystnad. Påpekande kan inledningsvis verka som att dom tar till sig, men sen visar det sig att det är en kultur dom har helt enkelt och inte tänkt förändra ett förbannat dugg.

Nu behöver vi inte älta allt om förskingringen utan hon tog ansvar, och fick betala ett jävla högt pris.
Dessutom tror jag på vartenda ord hon säger eftersom jag på nära håll stilstuderat SD interna skräpkultur.

Jag tror ärligt talat inte det går att få ett parti som SD med så många udda företrädare att fungera om det inte vore toppstyrt. De lokala företrädarna är helt enkelt inte tillräckligt kompetenta för att tala fritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in