2017-09-25, 23:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Gärningen är ju polisanmäld av SD. Vidare har SD försökt få ut gärningsmannens namn
av såväl TV 4 som Hanna Wigh dock utan resultat. Blir ett Kafka liknande scenario om
man inte vet gärningsmannens namn och vet vad man skall beskyllas för.

Sådana här händelser skall faktiskt avgöras i domstol om det är ett civilt samhälle
och inte genom ryktesspridningar och hörsägen.

Ja hon har skäl till att undvika en anmälan och det kan man förstå eftersom det inte är särskilt rumsrent i SD. Det visar ju bland annat alla läckor och alla brottsdömda.
Och HW säger att hon sätter hellre sina barn i koranskola än engagemang i SDU eftersom hon skulle bli mer respekterad som kvinna. Hahahhaha...hahhaha.
Citera
2017-09-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vi kommer aldrig att få veta mer eftersom Hanna Wigh inte tänker polisanmäla eller avslöja namnet.

Det lutar åt ännu ett sensationellt avslöjande om SD som slutar med pyspunka.
Hanna är en riktigt bra person, hon försöker på alla sätt peka på felen som finns.HOn var visselblåsaren för flera år sedan.
Hon ser och upplever hur "de" beter sig och försöker ta upp problemen som råder. J.M verkar ha skygglappar på-han ser inte övertrampen hans närmaste medarbetare begår.
Hanna är en riktigt rejäl person. Det är bra att hon berättar, men vem är skräpet som förgått sig mot henne ? J.M får ta ansvaret-och gå ut med informationen.
Citera
2017-09-25, 23:39
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Håller med om att man nog inte lägger upp bilder med MGM... Linus känns som en återvändsgränd.

Ja, jag vet inte ens om det faktiskt finns någon GM, men det här är Flashback och här spekulerar vi så för att spinna vidare på vem det skulle kunna vara så kände jag åtminstone igen följande på andra nostalgibilder:

Kent Ekeroth, Josef Fransson, Stefan Jakobsson, Adam Marttinen, Oscar Sjöstedt, Johnny Skalin, Jonas Åkerlund, Per Ramhorn, Richard Jomshof, Mikael Jansson och Robert Stenkvist.

Som sagt så behöver inte det betyda något men det känns åtminstone i min värld lite märkligt att man skulle publicera fotografier på någon som man förmodligen avskyr.

Vidare tror jag att man även borde kunna räkna bort Söder, Karlsson och Åkesson. Eftersom den förre säkerhetschefen talar om att "partitoppen" borde ha känt till detta borde den absoluta partitoppen (där ovan nämnda ingår) kunna uteslutas som MGM.
Citera
2017-09-25, 23:42
Medlem
Mooskys avatar
Woaw grooming inom partiet och unga tjejer. SD har känt till det här tidigare och flera kvinnor har utsatts av en och samma man. Vad sysslar SD med?

Citat:
”De låter märkligt att de inte ska ha känt till” - Nyheterna (TV4)
https://www.youtube.com/watch?v=YOOAQme7l4I
Citera
2017-09-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Såna "historier" brukar SD-hatande media "avslöja" närmast valet. Men nu var de tvungna att ta upp detta redan nu. Varför? .

Givetvis för att skapa osäkerhet inför framtagningen av riksdagslistan.

- Vad vet media som inte vi vet? Vet de något mer? Hur ska vi nu kunna ta fram en lista när någon av de nuvarande ledamöterna kanske är en våldtäktsman? Vågar vi riskera att bara köra på för att precis när listan kommer ut från tryckeriet så framkommer det nya graverade uppgifter.

Det är en lite otäck sits minst sagt. Ledningen måste vädja att om det nu finns en GM så måste han träda fram självmant annars kan skadan bli mycket stor för partiet.
Citera
2017-09-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hanna är en riktigt bra person, hon försöker på alla sätt peka på felen som finns.HOn var visselblåsaren för flera år sedan.
Hon ser och upplever hur "de" beter sig och försöker ta upp problemen som råder. J.M verkar ha skygglappar på-han ser inte övertrampen hans närmaste medarbetare begår.
Hanna är en riktigt rejäl person. Det är bra att hon berättar, men vem är skräpet som förgått sig mot henne ? J.M får ta ansvaret-och gå ut med informationen.

Känner du henne??
Eller är dina beröm grundat på hennes fördelaktiga utseende?
Jag har också gillat Hanna men hennes agerande NU har gjort att hon har ramlat ned från piedestalen.
Inte att/om hon har blivit pillad på men hur hon har hanterat det hela. Hon verkar försöka göra allt hon kan för att skada SD.
Citera
Medlem
Tycker det är riktigt uselt att slänga ur sig grova anklagelser som dessa utan att peka ut gärningsmannen.
Jag tvivlar inte för en sekund att det kan gå till så här i SD, ett parti vars främsta syfte handlar om att grabbarna i toppen skall bita sig kvar vid köttgrytorna och lyfta riksdagslön så länge som möjligt.

Toppstyrt så in i helvete...

MEN.

Har man blivit utsatt för ett fruktansvärt övergrepp som detta måste man givetvis polisanmäla det direkt, och berätta vem personen är.
Ska man gå ut i PK-pressen så måste man ha mer på fötterna än bara ord mot ord.

Peka ut svinet och förklara vad som hänt. Vad är hon rädd för, hon har ju redan visat sin hand?
Nu känns det väldigt skakigt, och skulle kunna vara en ren hämndaktion.

Har ingenting emot att Wigh går ut med detta för att exponera att partiet mörkat detta och skyddat angriparen.
I och med att hon vägrar nämna vem det är blir det dock....problematiskt.
Ännu en vilde som sitter och lyfter riksdagslön. Grattis Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, jag vet inte ens om det faktiskt finns någon GM, men det här är Flashback och här spekulerar vi så för att spinna vidare på vem det skulle kunna vara så kände jag åtminstone igen följande på andra nostalgibilder:

Kent Ekeroth, Josef Fransson, Stefan Jakobsson, Adam Marttinen, Oscar Sjöstedt, Johnny Skalin, Jonas Åkerlund, Per Ramhorn, Richard Jomshof, Mikael Jansson och Robert Stenkvist.

Som sagt så behöver inte det betyda något men det känns åtminstone i min värld lite märkligt att man skulle publicera fotografier på någon som man förmodligen avskyr.

Vidare tror jag att man även borde kunna räkna bort Söder, Karlsson och Åkesson. Eftersom den förre säkerhetschefen talar om att "partitoppen" borde ha känt till detta borde den absoluta partitoppen (där ovan nämnda ingår) kunna uteslutas som MGM.

Du verkar insatt i partiet, vilka lämnar det kvar som kan tänkas ta strypgrepp på kvinnan?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Helt uppenbart att några beskriver henne som konfliktsökande och t o m psykopat. Jag har ingen aning, har inte följt henne. Men SD behöver tjejer. Som det är nu lockar de bara män. Det är mest hos kvinnor de kan öka. Om nu Wigh inte är en tillgång borde de hanterat det annorlunda.

Och ja, hon är snygg. Jag bedömer folk efter utseende. De som påstår att de inte gör det är nog inte alltid ärliga. Men partiet borde hantera detta sakligt även om ingen annan gör det.

Absolut! Om det nu är så att de "mindre angenäma" beskrivningarna av HW stämmer så borde hon ha avlägsnats från partiet för länge sedan, men å andra sidan kanske det du påpekar är vad som räddade henne. Om det är så att man vill värva kvinnor till varje pris kanske smärttröskeln också är högre när det gäller dessa medlemmar.

Med det sagt har inte jag heller någon aning om hur HW är som person.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Har också fått det intrycket, hon har ju tidigare prisats här på Flashback, men när hon nu blir obekvämt jobbig för de kåta näthatarna kastar de ut henne och stenar henne, jag menar ifrågasätter..

För att idolerna i det populistiska partiet kanske inte är så goa grabbar som man önskar är för mycket att hålla i huvudet.

Ingen sund person går ut i media med sådana här anklagelser, och nej att sitta på sin kammare och sätta diagnoser räknas inte som ett bevis på att personen är psykopat och därför kan bete sig så här utan skam.

Däremot har jag källor på att de flesta kvinnor i partiet är ganska så okej men att de däremot får utstå en del från de "fina grabbarna". HW har jag aldrig hört något illa om.
Senast redigerad av TajtKnullaren 2017-09-25 kl. 23:46.
Citera
2017-09-25, 23:48
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Nu kanske det är så att du är ganska lätt att övertyga när det gäller skandaler runt SD men hade varit mer ifrågasättande om det gällt folk från något annat parti...
Hade du svalt hela historien lika lätt om det varit ett annat parti?

Om du med "ni" menar sverigedemokrater så tillhör jag inte "ni", jag röstar M, men jag försöker se saker med mer kritiska ögon och vill gärna se fakta och om man vill spekulera så är det mest sannolika oftast mest sannolikt...
Jag säger inte att det är omöjligt att det H säger är sant, men hennes agerande gör att sannolikheten kan ifrågasättas.

Med ni avser alla som ifrågasätter Wigh med utgångspunkten att hon måste ljuga om hon inte framställer absoluta bevis.
Ja det händer hela tiden och det är inte bara SD som drabbas, Littorin för sexköp, Borg för att sexuellt ofredande, Bildt för folkrättsbrott, Bodström och Persson för att ha brutit mot mänskliga rättigheter.

Däremot är SD-sympatisörer oftast sällsynt ängsliga och oförmögna att idka självkritik.
Senast redigerad av jc90 2017-09-25 kl. 23:53.
Citera
2017-09-25, 23:50
Medlem
Kalla Fakta försöker alltid koka soppa på en spik. Ett mer vinklat och enkelspårigt program är svårt att hitta, det är aktivism för hela slanten och man har alltid redan på förhand bestämt sig för vad utgången ska bli. Sen vinklar man åt alla håll för att tittaren ska bli påverkad.

Jag säger inte att det inte kan finnas problem med vissa individer inom SD och att partiledningen kan hantera detta på ett ibland dåligt sätt. Men att det skulle vara så som programmet försöker få det att verka köper jag inte.

En stor del av deras underlag bygger på uteslutna medlemmars ord, som inte kan kontrolleras ifall det stämmer. Det är väl klart att uteslutna medlemmar är bittra och gärna tar sin hämnd på partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in