2017-09-25, 23:51
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Många som skriver här verkar inte tänka på att själva programmet spelades in för minst en månad sen, och tar upp dagsaktuella händelser kring personen i fråga.
Jag blev väldigt arg och ledsen när jag såg programet! Hoppas att detta följs upp snart så vi får veta exakt vad som hänt. Tror att detta kommer skada partiet betydligt mer än vad "järnrörsskandalen" gjorde då SD fått en helt ny typ av väljarskara sedan dess
Citera
2017-09-25, 23:51
Medlem
Minns ni vänsterpartisten som blev våldtagen i somras - men gick ut i media nu?

Och så Hanna Wigh nu.

Kan det vara att båda två kan ha en gemensam sak?

Uppmärksamhet?

Vänsterpartisten för att händelsen ska synas i media och att en man nu våldtagits.

Och nu Hanna Wigh för att hon vill smutskasta SD?
Citera
2017-09-25, 23:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Har också fått det intrycket, hon har ju tidigare prisats här på Flashback, men när hon nu blir obekvämt jobbig för de kåta näthatarna kastar de ut henne och stenar henne, jag menar ifrågasätter..

För att idolerna i det populistiska partiet kanske inte är så goa grabbar som man önskar är för mycket att hålla i huvudet.

Ingen sund person går ut i media med sådana här anklagelser, och nej att sitta på sin kammare och sätta diagnoser räknas inte som ett bevis på att personen är psykopat och därför kan bete sig så här utan skam.

Däremot har jag källor på att de flesta kvinnor i partiet är ganska så okej men att de däremot får utstå en del från de "fina grabbarna". HW har jag aldrig hört något illa om.

Tjejer med det där utseendet brukar vara riktiga bitches. Jag tror inte ett ord på vad hon säger, men många som tycker att hon är snygg verkar göra det.

Det handlar sannolikt om att ledningen beslutat att inte låta henne kandidera 2018. Och nu hämnas hon på det här sättet.
Citera
2017-09-25, 23:52
Medlem
Mooskys avatar
HW sitter på triumfkortet gällande sitt uttalande om att inte anmäla. För dom flesta normalt begåvade personerna innebär det att så länge hon inte nämner hans namn så får hon vara i lugn och ro. Inga hot mot vare sig själv eller sin familj. En försäkring för HW. Det är otroligt groteskt att SD ser till så människor måste agera på det viset att inte anmäla för att få lugn och ro. Dom som är så stora i korken gällande just kriminalpolitik. Men dom har också krav bland sina medlemmar att inte lufta åsikter som går emot partiet. Ett toppstyrt parti ända ut till sista lilla medlemmen. Deras mest trogna går på order och håller ihop. Även då det gäller övergrepp på kvinnor inom partiet. Fy fan!
Senast redigerad av Moosky 2017-09-25 kl. 23:54.
Citera
2017-09-25, 23:53
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Om SVT har svalt dessa anklagelser utan rejält med kött på benen, och de visar sig vara falska, så kommer SD att få ett rejält uppsving i opinionen.
Skyll inte SVT för detta på minsta sätt. Detta är ett knäck hos den "lättare", kommersiella, grannkanalen TV4.
Citera
2017-09-25, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Tjejer med det där utseendet brukar vara riktiga bitches. Jag tror inte ett ord på vad hon säger, men många som tycker att hon är snygg verkar göra det.

Det handlar sannolikt om att ledningen beslutat att inte låta henne kandidera 2018. Och nu hämnas hon på det här sättet.

Jag delar dina feels kring att hon har en väldigt död blick och jag är mycket ofta helt korrekt om människor så att hon faktiskt är psykopat låter jag vara osagt.
Men nu håller vi oss till verkligheten och kör med logiskt tänkande.

Inget slår dock gemene näthatarsdröstare i logiska felslut och känslotänk, vill jag inflika.
Citera
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hela historien låter påhittad. Jag skulle inte bli förvånad om Hanna har fått en summa pengar för detta "scoop". Eller så lider hon av någon diagnos och vill ha uppmärksamhet.

Mer fake news än så här blir det inte.
En till som vill misstänkliggöra BO..... Varför skulle hon få pengar? Vad har du för skäl till antydningen av diagnos/uppmärksamhet?

Men viktigaste är: vem tror du våldtäktsmannen är? och varför denna person i SD som utför en sådan här extrem kränkning och motbjudande tydlig härskarteknik.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freetch
Du verkar insatt i partiet, vilka lämnar det kvar som kan tänkas ta strypgrepp på kvinnan?

Speciellt insatt är jag inte men jag känner igen en del av dem och har väl utbytt någon mening med en eller annan någon gång. Däremot har jag ingen som helst aning om hur de är som personer eller vad som händer inom partiet.

Kvarvarande manliga riksdagsledamöter från 2014 - 2018 är hur som helst följande:

Jeff Ahl, Dennis Dioukarev, Aron Emilsson, Mikael Eskilandersson, Runar Filper, Olle Felten, Anders Forsberg, Pavel Gamov, Roger Hedlund, Mattias Bäckström Johansson, Patrik Jönsson, Martin Kinnunen, Per Klarberg, David Lång, Jonas Millard, Johan Nissinen, Magnus Persson, Roger Richtoff, Jimmy Ståhl, Sven-Olof Sällström, Markus Wiechel och Tony Wiklander.

Jag har däremot ingen som helst aning om någon av dessa skulle vara en mer trolig GM än någon annan, förutom möjligtvis Tony Wiklander. En 78-åring som beter sig på det sättet skulle nog vara aningen unikt.
Citera
2017-09-25, 23:56
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
HW sitter på triumfkortet gällande sitt uttalande om att inte anmäla. För dom flesta normalt begåvade personerna innebär det att så länge hon inte nämner hans namn så får hon vara i lugn och ro. Inga hot mot vare sig själv eller sin familj. En försäkring för HW. Det är otroligt groteskt att SD ser till så människor måste agera på det viset att inte anmäla för att få lugn och ro.

När det blivit såpass stort i media som nu så tror jag inte detta är fallet.
Det att någon rotat igenom hennes hus var nästan det mest skrämmande i programmet. Något sådant kan omöjligen hända igen utan att det blir världens löpsedlar
Citera
Medlem
Vad kan det vara för monster som dom utsatta kvinnorna inte vågar anmäla?
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hanna är en riktigt rejäl person. Det är bra att hon berättar, men vem är skräpet som förgått sig mot henne ? J.M får ta ansvaret-och gå ut med informationen.

Hon berättar inget med substans. Inget det hon säger går att kontrollera eftersom hon vägrar att nämna några namn eller polisanmäla.
Hon påstår att det finns en viss kultur inom SD, och de enda som "styrker" detta är två som tidigare fått sparken. Trovärdigt??

Vem menar du med J.M?
Citera
2017-09-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hanna är en riktigt bra person, hon försöker på alla sätt peka på felen som finns.HOn var visselblåsaren för flera år sedan.
Hon ser och upplever hur "de" beter sig och försöker ta upp problemen som råder. J.M verkar ha skygglappar på-han ser inte övertrampen hans närmaste medarbetare begår.
Hanna är en riktigt rejäl person. Det är bra att hon berättar, men vem är skräpet som förgått sig mot henne ? J.M får ta ansvaret-och gå ut med informationen.

Ja, Hanna Wigh verkar vara en vettig person. Hon har öppet vågat säga vad hon tycker och står för även om det varit kritik mot partiet, och därmed medvetet riskerat sin plats vid köttgrytan. En falsk karriärist hade suttit tyst och varit rädd att förlora sitt arvode. Detta ger Wigh förtroende. Hon har värnat om demokratin inom partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in