2017-09-25, 23:15
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lattebarnet
- Rökare i 40-års åldern.
- Varit aktivt väldigt länge, stått den innersta kretsen väldigt nära (se Kalla fakta) och har "immunitet".
- Är ett allmänt fyllo som ofta gör närmanden och haft en massa kvinnor som sista dagarna sagt att något är skumt eftersom han varit tyst på sistone.
Hur mäktig är/var denna Linus? detta eftersom HW varit "rädd" för personens makt.
Citera
2017-09-25, 23:17
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta

Snacka om hycklare. Kriminalpolitiken ska dom nog inte yttra sig om öht. Sexbrott av blekfeta SD gubbar går bra eller? Fy fan så osmakligt. Kalla Fakta tog dom på bar gärning, och vid nästa tillfälle dom pratar om kriminalitet och hårdare tag, så vet alla vilket snömos det är.

Om nu SD får regeringsmakt och driver igenom detta, vad är problemet? Hårdare straff för brott i allmänhet och sexbrott i synnerhet, och om några idioter inom partiet drabbas av detta är det väl bara bra?

Låter som en win-win situation tycker jag.
Citera
2017-09-25, 23:17
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofamustangford
Apropå det så kallade slagsmålet så ljuger Hanna. Den andra kvinnan är nästan 60 år och var på väg att lämna lokalen när Hanna springer ikapp och bröstar henne i ryggen. Båda ramlar ned på golvet i alla fall. Den ENDA skyldiga här är Hanna och sedan kan hon med att anmäla henne för misshandel. Ren lögn.
Källa! detta finns inte i den tråden som rör denna händelse.
Citera
2017-09-25, 23:18
Medlem
Klart att H.W och de journalister som jobbar med fallet inte går ut med namnet än om de någonsin kommer att göra det. Det blir en fortsättning några dagar till i media. Sedan kanske namnet skickas med ett anonymt mail till någon i SD-ledningen för att skapa ett inre stök i SD. SD:s ledning kräver att den utpekade säger sanningen. Nya tidningsskriverier o.s.v. Det här går nog att dra ut i minst en vecka.

Min tanke om det hela.

Gäller att tjäna pengar förstår ni väl.
Citera
2017-09-25, 23:19
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Finns redan bevis så att det blir över och räcker till flera omgångar när det kommer till SD.

Kentan Kent Ekeroth, som slår ner andra på stan, filmad och övervakad. Luktar babbe?
Almqvist som okynneskallar kvinnor för horor. Babbebeetende?
Ungdomspolitikern som på film säger att det är så jävla kul att spela oskyldig.

Ungdomspolitiker som inte kan acceptera order utan bara måste gå och ta nazister i hand, och som sedan drar in media och säger sig ha blivit trakasserade.

Och så vidare och så vidare.

Allt medan detta pågår sitter där ett gäng unga arga män på nätet och svartmålar en lika ung arg kvinna för att hon påstår saker ingen vettig person bara påstår utan bevis, bara för att hon inte har video som de kan runka till.

Samtidigt säger erfarenheten oss att det är så här den nationella rörelsen beter sig, söndrar och härskar och spelar oskyldiga för att sedan göra sig till små offer. Kvinnosynen vet vi redan om, den är allmängiltig i den nationella miljön.

Erkänn att du har stått och skramlat med nycklar

Den här tråden handlar om Wigh och att hon inte vill namnge vem det handlar om och att TV4 hänger på utan att tveka.
Senast redigerad av Flashsmash 2017-09-25 kl. 23:21.
Citera
2017-09-25, 23:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Om nu SD får regeringsmakt och driver igenom detta, vad är problemet? Hårdare straff för brott i allmänhet och sexbrott i synnerhet, och om några idioter inom partiet drabbas av detta är det väl bara bra?

Låter som en win-win situation tycker jag.

Sluta jag får kramp i magen. Det är ju lite konstigt att man väljer att ha 6 dömda personer i riksdagen till att börja med om man ska tala om kriminalpolitik.
Citera
2017-09-25, 23:20
Medlem
MADs avatar
Så frågan är vad som händer nu?
Det finns inget namn och därför ingen att polisanmäla.
SD har polisanmält sig själva och där lär det inte hända något heller.
Vilken soppa.
Stackars Åkesson att hela tiden behöva stå till svars för att det ständigt dyker upp nya pajaser som ställer till det.
Citera
2017-09-25, 23:21
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Tycker inslaget liknar propaganda. Tydligt vinklat.

Inte ens SVT hänger på.
Ja, inte var det mycket substans iaf. De var ju hemma hos någon avhoppad politiker som trodde att SD hade varit och kastat bajs på hans hus. Kändes mer som ett hitjob än en seriös granskning.
Citera
2017-09-25, 23:22
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hur mäktig är/var denna Linus? detta eftersom HW varit "rädd" för personens makt.

Nog skulle han väl kunna ses som "mäktig" med tanke på att han står nära både Åkesson och Karlsson. Däremot känns det väl inte helt troligt att HW skulle lägga upp gamla nostalgibilder på Facebook där både hon och Bylund förekommer så sent som två veckor sedan om han nu skulle ha ofredat henne.

Jag vet förvisso inte hur andra fungerar man jag kan tänka mig att om man nu har blivit utsatt för sexuella övergrepp är den nog sista man glatt lägger upp bilder på gärningsmannen.
Citera
2017-09-25, 23:22
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vem tror du är HW:s MGM i SD:s ledning?

Vi kommer aldrig att få veta mer eftersom Hanna Wigh inte tänker polisanmäla eller avslöja namnet.

Det lutar åt ännu ett sensationellt avslöjande om SD som slutar med pyspunka.
Citera
2017-09-25, 23:26
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nog skulle han väl kunna ses som "mäktig" med tanke på att han står nära både Åkesson och Karlsson. Däremot känns det väl inte helt troligt att HW skulle lägga upp gamla nostalgibilder på Facebook där både hon och Bylund förekommer så sent som två veckor sedan om han nu skulle ha ofredat henne.

Jag vet förvisso inte hur andra fungerar man jag kan tänka mig att om man nu har blivit utsatt för sexuella övergrepp är den nog sista man glatt lägger upp bilder på gärningsmannen.
Håller med om att man nog inte lägger upp bilder med MGM... Linus känns som en återvändsgränd.
Citera
2017-09-25, 23:26
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Sluta jag får kramp i magen. Det är ju lite konstigt att man väljer att ha 6 dömda personer i riksdagen till att börja med om man ska tala om kriminalpolitik.

Om du jämför partierna så ser du att SD ligger bäst till när det gäller dömda politiker. Det finns till och med en tråd på FB om det.

Jag ser heller inget problem med att förespråka en tuffare kriminalpolitik trots att man är dömd för petitesser (i sammanhanget) själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in