2017-09-25, 23:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vi kommer aldrig att få veta mer eftersom Hanna Wigh inte tänker polisanmäla eller avslöja namnet.

Det lutar åt ännu ett sensationellt avslöjande om SD som slutar med pyspunka.

TV4
Citat:
Med rädsla för vad som skulle kunna hända henne och hennes familj vågade hon inte polisanmäla partikollegan.

Har brottet preskriberats? Jag tycker nog att det finns fler än just HW som utsatts för hot och påtryckningar. Tillsägelse att vara tyst osv. Ingen finner sig i den typen av order.
https://www.youtube.com/watch?v=U6-fVKdhQBM
Citera
2017-09-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Ja, inte var det mycket substans iaf. De var ju hemma hos någon avhoppad politiker som trodde att SD hade varit och kastat bajs på hans hus. Kändes mer som ett hitjob än en seriös granskning.

Det märks inte minst intervjun med Jomshof.
Blir löjligt när journalisten kritiserar SD för att inte polisanmäla ett påstårt brott som de kontrollerat att det inte skett.

Dock märkligt att de valt en så obegåvad journalist till en så viktig intervju. Påminde lite om när Arnstad gjorde bort sig mot Vavra Suk.
Citera
2017-09-25, 23:29
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Du kanske borde läsa på vad källskyddet innebär...
TV4 ville inte gå ut med något namn eller polisanmäla på grund av källskyddet, en dum ursäkt eller så är TV4 lika okunniga som du när det kommer till vad källskydd innebär.
Om det är andra som berättat om våldtäkten så skulle dessa kunna gå under källskyddet, men eftersom Hanna själv träder fram så behöver inte ens hänvisa till några andra och prata om källskydd.
Dessutom så skulle "dom andra" antingen gå på rykten eller hörsägen eller så har dom sett det hela...med ett par vittnen så hade en våldtäktsman åkt dit.

Tack för att du delgett dina sakkunskaper och upplyst oss mindre bildade. Med min begränsande mentala förmåga ids jag inte föra vidare denna diskussion. Jag är mån om den lilla kapacitet jag fortfarande uppbär efter att ha plöjt ännu en SD-tråd på FB så jag förslår att du vänder dig direkt till TV4 för att få dina sakkunskaper verifierade.
Citera
2017-09-25, 23:30
Medlem
Ja det är alltid intressant att se vad våra makthavare gör, med vårt förtroende och våra pengar.
utåt har *alla" rent i påsen men när det kommer ikring ja då är byket skitigt som folk är mest.

vare sig det gäller politiker som viftar med staken på skärgårdsfest eller politiker som fifflar med kvitton eller politiker som håller stypgrepp och för in sitt finger i en kvinnas sköte .
man får hoppas att bild eller hänvisning på GM även denna gång kommer ut här som det brukar när det gäller kriminella.
det gör det ju ALLTID när det gäller utlandsfödda kriminella. Ler"""
skall bli SÅ ROLIGT att se.
Senast redigerad av Jesus10 2017-09-25 kl. 23:32.
Citera
2017-09-25, 23:32
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Nej, men det räcker ju för att övertyga mig om att så kan fallet vara. Sedan vet jag ju inte vem saken gäller.

Man kan ju notera här i tråden att utan absoluta bevis absolut inte kan ha ägt rum. Jag undrar om ni skulle argumenterat likadant om det var era egna döttrar som påstod att de blivit våldtagna.
Nu kanske det är så att du är ganska lätt att övertyga när det gäller skandaler runt SD men hade varit mer ifrågasättande om det gällt folk från något annat parti...
Hade du svalt hela historien lika lätt om det varit ett annat parti?

Om du med "ni" menar sverigedemokrater så tillhör jag inte "ni", jag röstar M, men jag försöker se saker med mer kritiska ögon och vill gärna se fakta och om man vill spekulera så är det mest sannolika oftast mest sannolikt...
Jag säger inte att det är omöjligt att det H säger är sant, men hennes agerande gör att sannolikheten kan ifrågasättas.
Citera
2017-09-25, 23:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Håller med om att man nog inte lägger upp bilder med MGM... Linus känns som en återvändsgränd.

Hela historien låter påhittad. Jag skulle inte bli förvånad om Hanna har fått en summa pengar för detta "scoop". Eller så lider hon av någon diagnos och vill ha uppmärksamhet.

Mer fake news än så här blir det inte.
Citera
2017-09-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det tycks förvisso bero mycket på vem man frågar. Enligt vissa är hon skicklig, en tillgång, trevlig, osv. medan andra mer eller mindre beskriver henne som en psykopat. Ganska svårt för någon utomstående att avgöra vad som ligger närmast sanningen.

Helt uppenbart att några beskriver henne som konfliktsökande och t o m psykopat. Jag har ingen aning, har inte följt henne. Men SD behöver tjejer. Som det är nu lockar de bara män. Det är mest hos kvinnor de kan öka. Om nu Wigh inte är en tillgång borde de hanterat det annorlunda.

Och ja, hon är snygg. Jag bedömer folk efter utseende. De som påstår att de inte gör det är nog inte alltid ärliga. Men partiet borde hantera detta sakligt även om ingen annan gör det.
Citera
2017-09-25, 23:34
Medlem
Såna "historier" brukar SD-hatande media "avslöja" närmast valet. Men nu var de tvungna att ta upp detta redan nu. Varför? Kan det vara så att man fick veta att hon är borttagen fr riksdagslistan 2018, så man försöker utnyttja detta mot SD nu, så länge hon är kvar i Riksdag? Annars skulle SD lätt som en plätt avpollettera hennes anklagelser senare när riksdagslistan skulle publiceras: Typ, hon är bara sur att hon inte är med på listan längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta

Snacka om hycklare. Kriminalpolitiken ska dom nog inte yttra sig om öht. Sexbrott av blekfeta SD gubbar går bra eller? Fy fan så osmakligt. Kalla Fakta tog dom på bar gärning, och vid nästa tillfälle dom pratar om kriminalitet och hårdare tag, så vet alla vilket snömos det är.
Gärningen är ju polisanmäld av SD. Vidare har SD försökt få ut gärningsmannens namn
av såväl TV 4 som Hanna Wigh dock utan resultat. Blir ett Kafka liknande scenario om
man inte vet gärningsmannens namn och vet vad man skall beskyllas för.

Sådana här händelser skall faktiskt avgöras i domstol om det är ett civilt samhälle
och inte genom ryktesspridningar och hörsägen.
Citera
Bannlyst
Talar hon sanning så borde hon verkligen gå ut med ett namn för ev. framtida offers skull.
Men men, jag tror i alla fall inte på henne.
Citera
2017-09-25, 23:35
Medlem
Det finns tre scenarion:

1. HW har blivit sexuellt utnyttjad och blivit ombedd att inte anmäla etc. eftersom det skulle skada partiet. Hon kanske fick sin post i partiet p.g.a. detta som plåster på såren.

2. HW har blivit sexuellt utnyttjad och har haft detta som hållhake på partiet i alla år för att få sin vilja igenom politiskt. Hon har medvetet undvikit att polisanmäla men hotat med detta i många år.

3. HW har inte blivit sexuellt utnyttjad men påstår det som hämnd för att partiet uteslutit henne.

Det finns omständigheter som talar emot HW:s påstående:

1. Ingen polisanmälan gjordes när brottet skulle ha begåtts. Dessutom skapar SD polisanmälan nu. Varför polisanmälde inte HW?
2. Varför träder hon fram nu när hon bränt varenda bro inom partiet? Allt talar för hämnd.
3. Varför vill hon inte berätta vem som skulle utsatt henne för sexuellt övergrepp? Det kommer ändå bli officiellt om polisanmälan leder till att det finns en utpekad GM.
4. Varför blir Kalla Fakta hennes megafon? Ett vänsterprogram på TV4? Allt verkar riggat.

Hela historian stinker...
Citera
2017-09-25, 23:35
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Tack för att du delgett dina sakkunskaper och upplyst oss mindre bildade. Med min begränsande mentala förmåga ids jag inte föra vidare denna diskussion. Jag är mån om den lilla kapacitet jag fortfarande uppbär efter att ha plöjt ännu en SD-tråd på FB så jag förslår att du vänder dig direkt till TV4 för att få dina sakkunskaper verifierade.
Inget att tacka för och att vända sig till TV4 är inte nödvändigt då den Sverigedemokrat dom pratade med upplyste dom om vad källskyddet innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in