2017-09-25, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Fast det blir ju lite motsägelsefullt när hon tidigare uttryckt sig så här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

Det är vanligt att man först skuldbelägger sig själv för att sedan komma underfund med vad som verkligen hände, med tanke på att killarna i SD inte är några skarpa killar kan jag tänka mig att de inte vet om detta så de bara tolkar hennes slutgiltiga kommentarer som att hon hittar på.
Det ser vi ju bara i fallet när högsta hönset blev psykiskt labil och fick medicineras med SSRI, det blev ju genast kaos i leden och började talas om att han var psykiskt störd, noll kunskap om vad vetenskapen säger.

Jag sätter mina pengar på att Åkesson själv har vetat om vad som hände men att han har tyckt att det har varit helfräckt med knullande i partiet så att han liksom har sopat det under mattan eller så var det kanske det som fick det att brinna i huvudet på honom när han blev sjukskriven, men det tror jag inte, vet flera experter som är beredda att klassificera Åkesson som psykopat.
Citera
Medlem
Lyssnar på hela intervjun med Jomshof.

Jisses vilken blåst journalist
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vilka var de andra tre programmen?

Fascinerande tråd! knappt några spekulationer om MGM utan här gäller det att ge sig på BO och media..

Personligen tror jag Mattias Karlsson är den som våldtagit HW.

Ja verkligen, så ovanligt på FB... Men nu är ju MGM från SD:s riksdagsgrupp vilket förstås är BO:s och medias fel.
Citera
2017-09-25, 22:57
Medlem
Tysthetskulturen att tex. Ekonomiska brott inte beivras så som sig bör den bilden kan jag köpa, sker i alla partier nu senast i V tex. Finns alltid någon som inte kan hålla händerna ur syltburken, kan även tänka mig att jomshof handlat klantigt i ärendet, tyvärr har jag inte sett hans kommentar av det hela (medvetet från TV4?)

Våldtäktsanklagelse utan namn, låg trovärdighet, dels på sättet hur hon berättar det.
Sen måste HW lägga till massa PK floskler att partiet inte är det det verkar att det gamla ”bruna” bara är ett val bort osv osv, fabler säger jag ivrigt påhejad av den (urusla) reportern. Tror det handlar om ren hämnd för att hon torskat vad gäller fortsatt partiarbete.

”Granskningen” andas mest propaganda och mest genomskinligt är reporterns svettiga ansikte och flackande blick! Undra vem som beställt detta?

Jävligt synd för hon är inte den fulaste politikern man sett!
Citera
2017-09-25, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Det blir ett problem för SD eftersom de enligt den utsatta kvinnan har tystats ner av detta parti, det är därför det blev program, men det verkar ni helt ha missat. Det handlar om att ett parti som säger att muslimerna är de som tar och behandlar kvinnorna illa själva tystar ner extrema brott mot kvinnor.
Det är påhittat, gå och lägg dig.
Citera
2017-09-25, 22:58
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Du menar att Wigh skall bevisa att hon blev våldtagen? Eller att våldtagna inte skall ha rätt att yttra sig?
Det där är ju ett mycket märkligt resonemang. Tänk om jag skulle sitta i lokal-tv och berätta att min hund blev torterad till döds och att det var en medlem i min lokala pensionärsförening här i lilla x-köping som gjorde det och jag tänker minsann inte berätta vem det var. Hur tror du det skulle tas emot? Det är ungefär så hon gör, pekar finger åt en stor grupp och säger sen att hon har rätt att berätta sin historia och inte behöver bevisa någonting. Okay, men då får hon också räkna med att bli ifrågasatt.
Citera
2017-09-25, 23:01
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ja när det är en mot en kan man tala om svårbevisat läge men när man har flera av varandra oberoende personer som återger liknande berättelser är det en oerhört försvårande omständighet. Eller så hävdar man att dessa avhoppare handlar i maskopi, vilket ter sig föga troligt.

Det är väl ingen som någonsin framställt bevis på att Hitler beordrade utrotning på judarna heller. Om du kräver absoluta bevis är ju Hitler lika oskyldig.
Menar du allvar?
Du menar att bevisläget för att få någon dömd för våldtäkt på HW stärks om några andra påstår att Söder och Winge klämt dom på lökarna mot deras vilja?
Citera
2017-09-25, 23:02
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
SD och dess företrädare har anklagats för skattebrott, sexuella trakasserier, misshandel, bokföringsbrott och våldtäkt.
Detta har basunerats ut stort i SVT och TV4 genom åren.

De friande domar som senare utdelats resulterar i bästa fall i en notis.
Du får nog vara lite mer specifik då du tydligt påstått:
"Detta var fjärde "Kalla fakta" på sex år som anklagar SD för något som senare visade sig sakna grund."

Gärna med länkar till vad Kalla Fakta anklagat SD för och sedan var du hittat att det saknar grund (friande dom)!

Vem tror du är HW:s MGM i SD:s ledning?
Citera
2017-09-25, 23:03
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Normalt sett brukar våldtäktsoffer antingen vara benägna att våldtäktsmannen åker fast eller så talar dom inte om att dom blivit våldtagna.
Under den tiden jag var på akuten var det ett par kvinnor som fick behandling för sina skador men inte ville polisanmäla våldtäkten, förmodligen för att förövaren var en närstående.
Att som Hanna själv sa i TV att hon inte vågade anmäla för att hon tror att hon skulle få en måltavla på ryggen verkar inte trovärdigt, om hon misstänkliggör alla manliga ledamöter i SD som våldtäktsman skulle väl knappast minska hotet.
Jag utesluter inte att det har hänt och en anmälan skulle förmodligen inte nå domstol, men att hon inte vill anmäla bottnar förmodligen i att hon vill se maximal skada på partiet.
Hade hon anmält personen så hade denne säkert klarat sig från åtal men hade förmodligen fått lämna skeppet på direkten.

Hur objektiv tycker du att TV4 verkar vara?
På frågan varför inte dom polisanmälde svarade dom att det var på grund av källskyddet...källskyddet har inget med detta att göra då Hanna redan har röjt sig själv.
Men ett nedlagt fall och en sparkad Sverigedemokrat är inte vad man är ute efter man vill att partiet skall få hela skiten.

Det är väl källskydd om inte Wigh själv berättat utan de andra som inte valt att framträda i programmet. Jag finner Wighs resonemang jämställt med många andra våldtäktsoffer där man ifrågasätter vad det skulle tjäna till och hur man skulle kunna bevisa det hela. Det är inte ovanligt med offer som drar sig för att anmäla eftersom de ofta känner att de då återigen måste genomlida händelsen. Detta med ovisst slutresultat i domstol om det en når den instansen. På den här punkten är Wigh verkligen inte unik.
Citera
2017-09-25, 23:04
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Det blir ett problem för SD eftersom de enligt den utsatta kvinnan har tystats ner av detta parti, det är därför det blev program, men det verkar ni helt ha missat. Det handlar om att ett parti som säger att muslimerna är de som tar och behandlar kvinnorna illa själva tystar ner extrema brott mot kvinnor.

Men nu glömmer du Taharrush och balkongflygningarna.

Det handlar om ett parti som ska smutskastas till vilket pris som helst.

Hur lätt skulle det inte vara att bara ge ut namnet på förövaren?
Senast redigerad av Flashsmash 2017-09-25 kl. 23:08.
Citera
2017-09-25, 23:07
Medlem
Citat:
Icke relevant fråga. Givetvis nekar man och uppmuntrar motparten att polisanmäla och bekänner att man gör allt vad man kan för att ärendet skall bli utrett snarast möjligt.

Nu insinuerar du istället med din fråga om att det skulle röra sig om en falsk anklagelse vilket nog behöver beläggas i detta fall.

Det krävs inte mycket fantasi, och bara ett uns förståelse, för att begripa att media självklart inte ska spela ut nån som våldtäktsman (uttalat eller inte) utan att ha jäkligt mycket på fötterna. Det är därför det finns pressetiska regler. Du hade inte gillat att bli uthängd så själv.

Men nedmonteringen av synen på rättssäkerhet i Sverige har ju gått så långt att ingen längre vågar ifrågasätta vad kvinnor och barn säger om övergrepp, påståendet om att nån har utsatts för nåt räcker numera som bevis och dårarna skriker då glatt med och medverkar i det offentliga piskandet. Det är en äcklig, Trumplik utveckling som du bidrar till. Bara din syn på att nån ska bevisa oskuld istället för den självklara motsatsen visar hur illa det är, hur lite du fattar och vilken samhällsfarlig människotyp du representerar.
Citera
2017-09-25, 23:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Det är väl källskydd om inte Wigh själv berättat utan de andra som inte valt att framträda i programmet. Jag finner Wighs resonemang jämställt med många andra våldtäktsoffer där man ifrågasätter vad det skulle tjäna till och hur man skulle kunna bevisa det hela. Det är inte ovanligt med offer som drar sig för att anmäla eftersom de ofta känner att de då återigen måste genomlida händelsen. Detta med ovisst slutresultat i domstol om det en når den instansen. På den här punkten är Wigh verkligen inte unik.

Men du måste väl ändå hålla med om att en sådan allvarlig anklagelse måste upp i rätten, och då krävs naturligtvis en namngivning. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in