2017-09-26, 01:32
Medlem
Sabethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men du tar ju hennes story för given? Är inte det lika illa?

Löjligt, jag har diskuterat det här ämnet många gånger med min flickvän och hon är på det fullt klara med att det finns förslagna eller förvirrade kvinnor som anmäler påhittade övergrepp. Du ska inte försöka inbilla tråden om att det bara är män som ifrågasätter påstådda övergrepp. Min flickvän är exempelvis väldigt övertygad om att en helt annan person som Assange är oskyldig till anklagelserna om våldtäkt. Gör inte den här tråden till en kamp mellan män och kvinnor är du bussig.

Men SD-kvinnan sitter ju i riks-TV och viker ut sig, är inte det mycket svårare och jobbigare än att lämna in en polisanmälan om övergrepp? Ska inte den påstådda förövaren ens förhöras och underkastas utredning så att åklagare kan bestämma sig om det hela ska gå vidare till åtal?

Ska riks-TV vara ett forum nu också för folk som kastar ur sig helt obevisade anklagelser om övergrepp?

Du tar faktiskt SD-kvinnans version för given bara för att hon är kvinna och det är märkligt för jag har då fått uppfattningen att SD-politikerna hela tiden har klassats som en flock korkade idioter och rasister av väldigt många personer både på nätet och ute på gator och torg när man pratar med folk men helt plötsligt så har vi då en supervettig fullt trovärdig kvinnlig Sverige-demokrat i TV och du köper allt hon säger?

Jag börjar från botten upp här:
Jag har varit JÄVLIGT skeptiskt till den här SD-kvinnans historia hela tiden, och verkligen övervägt om huruvida jag ska känna sympati för en rasist bara för att hon råkar vara kvinna i ett patriarkat. Men det här är liksom grejen med feminism och systerskap; vi kommer alltid backa varandra, och tills det är bevisat att HW ljugit talar hon sanning i mina ögon. Oskyldig tills bevisat motsatsen, right? Faktum är att det borde vara allas ingångspunkt här nu, oavsett politisk åsikt. Hon har inte pekat ut någon så ingen kan anses skyldig, men hon kan heller inte anses skyldig innan bevis presenterats kring att hon ljugit.
Citera
2017-09-26, 01:33
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Den här bilden på hennes FB tycker jag talar emot det:

https://www.facebook.com/HWigh/photo...type=3&theater

Bylund tror jag mer på.
hmmm detta var inte bra för min teori och även Bylund fanns med enligt en annan användare här.
Eckeroth (detta är nog den enda SD:are jag känner igen) kan vi också utesluta https://www.facebook.com/HWigh/photo...type=3&theater

Men det ska ju vara någon med extrem makt inom SD.
Inte faan kan det vara Jimmie.... satan vad kul det skulle vara om det var så!!!!! men knappast troligt då han är en svag liten spelmissbrukare som är överbelastad.
Citera
2017-09-26, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabetha
Jag börjar från botten upp här:
Jag har varit JÄVLIGT skeptiskt till den här SD-kvinnans historia hela tiden, och verkligen övervägt om huruvida jag ska känna sympati för en rasist bara för att hon råkar vara kvinna i ett patriarkat. Men det här är liksom grejen med feminism och systerskap; vi kommer alltid backa varandra, och tills det är bevisat att HW ljugit talar hon sanning i mina ögon. Oskyldig tills bevisat motsatsen, right? Faktum är att det borde vara allas ingångspunkt här nu, oavsett politisk åsikt. Hon har inte pekat ut någon så ingen kan anses skyldig, men hon kan heller inte anses skyldig innan bevis presenterats kring att hon ljugit.
Det räcker inte med att någon pekas ut, någon skall vara dömd för att denne skall anses som skyldig.
Citera
2017-09-26, 01:39
Medlem
Sabethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Det räcker inte med att någon pekas ut, någon skall vara dömd för att denne skall anses som skyldig.

Eh ja. Såklart. ????
Citera
2017-09-26, 01:41
Medlem
Citat:
Eh ja. Såklart. ????
Varför skrev du inte det då istället för att skriva att ingen kan anses skyldig eftersom ingen pekats ut?
Citera
2017-09-26, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
hmmm detta var inte bra för min teori och även Bylund fanns med enligt en annan användare här.
Eckeroth (detta är nog den enda SD:are jag känner igen) kan vi också utesluta https://www.facebook.com/HWigh/photo...type=3&theater

Men det ska ju vara någon med extrem makt inom SD.
Inte faan kan det vara Jimmie.... satan vad kul det skulle vara om det var så!!!!! men knappast troligt då han är en svag liten spelmissbrukare som är överbelastad.

Ja det brann ju ordentligt i huvudet på Åkesson alltså, från att ha identifierat sig som en stark man som i terapisoffan i SVT såg mycket obekväm ut och ifrågasättande gick han till att bli en pillerknapprande betacuck med fula glasögon och lätt till mera uttalad övervikt, beroende på period.

Hans spelmissbruk tar du själv upp och detta i samband med hans så kallade utbrändhet kan ju ha gjort att han gick och blev mer utåtagerande så att säga. Han fick diagnosen utbrändhet och på wikipedia står följande i ämnet.

"Cynism eller depersonalisation är en försvarsmekanism, som syftar till att distansera sig från kraven."

" En studie på poliser visade att utbrända var mer våldsbenägna i yrket, och en studie på sjuksköterskor att de visade mindre empati mot patienterna." !!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20537469.ab

I mars 2015 kom betacuck-Åkesson ut i Skavlan med att han medicinerar mot nervsjuka med psykpiller på grund av sin mycket svåra utbrändhet. Utbrändheten är erkänd, nu behöver vi bara lägga ihop 1+1. Och med tanke på logiken som används i denna tråden ser jag det som att det redan är klarlagt att det var Åkesson som gick mot normerna gällande vad det är som förväntas av en vit arisk gosse. Nu kvarstår det bara att klargöra vilka byxor Åkesson hade på sig på de fotona som florerar i media kring denna tiden.

Även om jag personligen har svårt att tro att självaste Åkesson (guldgossen) i SD skulle varit beredd att offra allt på en blondin i partiet så vet man ju inte, speciellt inte med tanke på det jag citerar ovan!
Här ligger en hund begraven.
Senast redigerad av TajtKnullaren 2017-09-26 kl. 01:52.
Citera
2017-09-26, 01:42
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Nej. Läst om videobutik-incidenten med polis här på flashback.

Mest om Hedlund här, men även den jag tänker har högre sannolikhet (oj då, p*rrvideobutik...) :
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article19535807.ab
Oj, sorry! Trodde inte de hade flera som begått samma brott.
Men vi måste nog leta efter fler fel hos HW. Inte kan det var hos någon inom SD som gjort detta.
Citera
2017-09-26, 01:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men du tar ju hennes story för given? Är inte det lika illa?

Löjligt, jag har diskuterat det här ämnet många gånger med min flickvän och hon är på det fullt klara med att det finns förslagna eller förvirrade kvinnor som anmäler påhittade övergrepp. Du ska inte försöka inbilla tråden om att det bara är män som ifrågasätter påstådda övergrepp. Min flickvän är exempelvis väldigt övertygad om att en helt annan person som Assange är oskyldig till anklagelserna om våldtäkt. Gör inte den här tråden till en kamp mellan män och kvinnor är du bussig.

Men SD-kvinnan sitter ju i riks-TV och viker ut sig, är inte det mycket svårare och jobbigare än att lämna in en polisanmälan om övergrepp? Ska inte den påstådda förövaren ens förhöras och underkastas utredning så att åklagare kan bestämma sig om det hela ska gå vidare till åtal?

Ska riks-TV vara ett forum nu också för folk som kastar ur sig helt obevisade anklagelser om övergrepp?

Du tar faktiskt SD-kvinnans version för given bara för att hon är kvinna och det är märkligt för jag har då fått uppfattningen att SD-politikerna hela tiden har klassats som en flock korkade idioter och rasister av väldigt många personer både på nätet och ute på gator och torg när man pratar med folk men helt plötsligt så har vi då en supervettig fullt trovärdig kvinnlig Sverige-demokrat i TV och du köper allt hon säger?

På en dag har denna Hanna gått från att vara en fullständigt opålitlig dödsknarkarnazist till ett sanningsvittne mer trovärdigt än Leif G.W. Persson.

I alla fall om man får tro begåvningsreserven här inne.
Citera
2017-09-26, 01:49
Medlem
Sabethas avatar
Citat:

Absolut, men det innebär INTE att ett brott inte har begåtts.
Citera
2017-09-26, 01:52
Medlem
Citat:
Absolut, men det innebär INTE att ett brott inte har begåtts.
Jag har inte påstått något sådant heller.
Citera
2017-09-26, 01:55
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Ja det brann ju ordentligt i huvudet på Åkesson alltså, från att ha identifierat sig som en stark man som i terapisoffan i SVT såg mycket obekväm och ifrågasättande ut så gick han till att bli en pillerknapprande betacuck med fula glasögon och lätt till mera uttalad övervikt, beroende på period.

Hans spelmissbruk tar du själv upp och detta i samband med hans så kallade utbrändhet kan ju ha gjort att han gick och blev mer utåtagerande så att säga. Han fick diagnosen utbrändhet och på wikipedia står följande i ämnet.

"Cynism eller depersonalisation är en försvarsmekanism, som syftar till att distansera sig från kraven."

" En studie på poliser visade att utbrända var mer våldsbenägna i yrket, och en studie på sjuksköterskor att de visade mindre empati mot patienterna." !!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20537469.ab

I mars 2015 kom betacuck-Åkesson ut i Skavlan med att han medicinerar mot nervsjuka med psykpiller.

Även om jag personligen har svårt att tro att självaste Åkesson (guldgossen) i SD skulle varit beredd att offra allt på en blondin i partiet så vet man ju inte, speciellt inte med tanke på det jag citerar ovan!
Här ligger en hund begraven.
Detta är skvaller delen av FB, jag hoppas att det är Jimme och ditt inlägg ger lite vatten på kvarnen, love it!

Men det måste finnas många fler saker som säger att det är/inte är Jimmie!
Hittade foto på HW:s FB med jimmie men det var mer ett "måste" foto så det säger inte mycket.
Citera
2017-09-26, 01:55
Medlem
Sabethas avatar
Citat:
Jag har inte påstått något sådant heller.

Då kan jag ha blandat ihop dig med hen som sa att om ingen har polisnanmält och ingen har blivit dömd så har inget brott hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in