2017-09-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Egentligen har vi bara ett faktum. Vi har en grupp män fan som är beredda att offra kvinnor till de kåta grabbarna i SD och så har vi en grupp som faktiskt värnar om kvinnor.
Jag undrar vad Paula Bieler tycker om din analys? Varför intervjuade de inte henne förresten? För att liksom göra ett seriöst journalistiskt program.
Citera
2017-09-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Har du belägg för att Hanna talar sanning då? Antar att du har kollat i kristallkulan och sett sanningen.
Hennes ovilja till en polisanmälan gör det omöjligt för någon att veta om hon talar sanning. Det går alltså inte belägga något, tyvärr. Det blir alltså bara ett påstående. En anklagelse utan substans från hennes sida och lite härlig smutskastning. Hanna är nöjd och Tv4 är glada över att få ha delat Hannas historia med Sverige på bästa sändningstid.

Ett 5-siffrigt belopp på kontot från TV4 har säkert hjälpt HW att "minnas vad som hände för flera år sedan i detalj". Märkligt hur mycket man kan minnas om man uppmuntras tillräckligt
Tyvärr kommer denna kampanjfilm att falla i glömska snabbare än de önskar...
Citera
2017-09-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Ja andra partier infiltrerar SD med "sleepers" som kan aktiveras när som helst för att skada SD ofta är de otroligt trovärdiga och driver SD's politik i åratal

Vilka fler "sleepers" kan vi avslöja förutom Hanna Wigh, Kent Ekeroth och Björn Söder?

hon behöver inte nödvändigtvis ha någon "arbetsgivare" utan agerat på eget bevåg.
Citera
2017-09-25, 22:46
Medlem
Om nu Wigh är sanningsenlig om att hon och flera andra kvinnor blivit utsatta för sexuella övergrepp av en högt uppsatt partikamrat: Varför går då inte dessa drabbade kvinnor samman och gör en gemensam polisanmälan mot gärningsmannen? Om de nu har gråtit ut tillsammans... Nej, mitt förtroende för Wigh börjar närma sig botten. Anmäl en namngiven gärningsman eller tål förakt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Alltså finns risken att hon endast ville smutskasta partiet.

Japp, det finns en risk. Men att smutskasta henne, vilket beskrivits i avsnittet som standardbeteende, är väl knappast en vettig väg framåt? Bättre att titta innåt och ta reda på vad som hänt. Om allt som framkommit är lögner kan det ju trots allt finnas ett syfte i vad man gör som driver alla dessa personer att beskriva situationen som de gör.
Citera
Medlem
Jag lägger mina pengar på han som springer runt och kallar tjejer för hora. Han satt kvar till 2013 ?

Citera
2017-09-25, 22:48
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Egentligen har vi bara ett faktum. Vi har en grupp män fan som är beredda att offra kvinnor till de kåta grabbarna i SD och så har vi en grupp som faktiskt värnar om kvinnor.

Faktum är att bevis saknas. Du känns mer som en nyckelskramlande sektmedlem.
Citera
2017-09-25, 22:49
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freetch
Jag lägger mina pengar på han som springer runt och kallar tjejer för hora. Han satt kvar till 2013 ?

Händelsen ska väl ha ägt rum runt 2015 enligt uppgifter här i tråden. Almqvist lämnade SD redan 2012.
Citera
Medlem
Det är ganska enkelt egentligen. Hon går inte ut med namn för att hon vet att hon kommer bli anmäld för förtal, och antagligen bli dömd för det också. Inget bevis, ingen anmälningsbenägenhet trotts att hon går ut med det i media. Att säga att man är rädd för personen är ju bara löjligt, om personen är en högt uppsatt politiker så finns det exakt noll chans att denne försöker skada henne, med tanke på uppmärksamheten.

Trovärdighet noll.
Citera
Medlem
Varför går inte Hanna ihop med dom övriga sextrakasserade kvinnorna och gör en anmälan?
Tafsaren kan ju knappast riva upp både himmel och jord.

Att smeta ut det här över hela Sd istället för att anmäla tafsaren tyder på hämnd.
Citera
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina1981
Jag undrar vad Paula Bieler tycker om din analys? Varför intervjuade de inte henne förresten? För att liksom göra ett seriöst journalistiskt program.

I TV4 som gjort ett jättestort nummer av historien intevjuades Jimmie Åkesson ikväll. Han kallade Kalla Faktas reportage för "ett journalistiskt haveri". Jag håller med honom.
Citera
2017-09-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segergudinnan
Hon har ju inte berättat vem det handlar om så hur och vad ska andra män göra då för att stötta henne?

Förslagsvis kräva en debatt om de frågorna som lyfts upp. Varför skyddar man brottslingar och fryser ut de som anmäler? Varför är det så många kvinnor i partiet som säger att de blir sexuellt trakasserade?
Vem vet, det skulle kanske till och med göra henne till martyr som räddade partiet från beteenden som inte håller om man är ett större parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in