2017-09-25, 20:41
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det är ett problem att kvinnor vill bara ha relationer när de tjänar på det medans män vill ha det i alla omständigheter.

Det borde det vara fler kvinnor än män i goda tider och jämn fördelning i sämre tider.

Fast det är tyvärr svårt att ordna.
Vad är det som gör att män vill det då? Ja det kan vara ett problem för män men det är inget problem för kvinnan att kunna säga nej till en relation som är dåligt för henne. Alla måste få tänka på vad som är bra för en själv. Kvinnor klagas för att vara egoistiska och skuldbeläggs för det. Vad är det nu då som är så hemskt med att inte få relationer utdelade.
Allt kan inte vara perfekt utdelat så funkar det inte.
Citera
2017-09-25, 20:43
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Män är oftare är ute efter att ha en partner och trygghet.

Det kanske stämmer för en man men själv tycker jag sex blir tråkigt om man varit ihop länge. Och man känner sig lite uttråkad eller äcklad på den personen, för det blir bara samma sak upprepat.

Det kan jag förstå, om man mår bra själv, så behöver man egentligen inte en partner för att må bättre. Men det är deras desperata behov att få någon, som beror på en stor förändring mot förr när det var mer naturligt att gifta sig, eller åtminstone tror många det. Att folk var otrogna och skiljde sig var nog även vanligt förr, särskilt otrohet. Så går kanske inte skylla på att det är något nytt.
Det är även inte svårt att ha känslor för någon som man inte känner så bra, och är mer spännande och laddat.
Det finaste man kan tänka sig är väl 2 som är ihop och älskar varandra, men det är svårt att få sina känslor att passa ihop till det. Då vill män gärna tvinga på äktenskap men det blir inget lyckligt direkt, det skulle bara bli en trygghet för män. Och män kanske inte är de viktigaste som finns som de själva vill tro.
Men män bestämmer mycket fortfarande och går nog ändra på samhället för att få kvinnor till att göra mer som män vill, om man vill det. Själv tror jag inte det blir bra, för min del iaf.

Stackarna som haft relation med dig.

Från mina tidigare relationer så har sexet blivigt bättre och bättre.
Man lär sig varandra, vad man gillar, testar nya grejer som man kanske inte vågar med ONS.

Men sedan fattar jag inte varför du tycker relationer i helhet är onödiga?

Och du säger att män vill ha dem för trygghet.
Nästan som att du naturligt tänker och inkluderar kvinnors sexuella makt i din ekvation per automatik

Och vadå "något som män njuter av och kvinnor ger för att dem är snälla"
Om något så bad mitt ex om min kuk mer än jag bad om henne

Jag tycker lite synd om dig...
Citera
2017-09-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Denna gigantiska bajsätartävling. Makt, maktkapital, maktanvändarpotential, tendens till makt, förmåga att förhandla, förmåga att avsluta sitt liv.

Om någon mot all förmodan fortfarande tror att tråden är seriös kan jag bara komma in som en frälsare och säga redan nu att ingen av parterna är seriösa, antingen är det egna bitterheter de talar utifrån
eller så bara generaliserar de hejvilt.

Nu hatar jag starkt snuskbögjuden Freud så vägrar ens använda ordet projektion men mycket sådant förekommer helt klart i tråden.

Citat:
Vad är det som gör att män vill det då? Ja det kan vara ett problem för män men det är inget problem för kvinnan att kunna säga nej till en relation som är dåligt för henne. Alla måste få tänka på vad som är bra för en själv. Kvinnor klagas för att vara egoistiska och skuldbeläggs för det. Vad är det nu då som är så hemskt med att inte få relationer utdelade.
Allt kan inte vara perfekt utdelat så funkar det inte.

Nej men om alla slog sina klocka skallar ihop så kunde vi hitta en lösning.

T.ex kunde man satsa på att ta unga kvinnor till Sverige eller göra något annat så det vart fler kvinnor.

Eller göra som i Kina fast tvärtom.
Citera
2017-09-25, 20:55
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
Stackarna som haft relation med dig.

Från mina tidigare relationer så har sexet blivigt bättre och bättre.
Man lär sig varandra, vad man gillar, testar nya grejer som man kanske inte vågar med ONS.

Men sedan fattar jag inte varför du tycker relationer i helhet är onödiga?

Och du säger att män vill ha dem för trygghet.
Nästan som att du naturligt tänker och inkluderar kvinnors sexuella makt i din ekvation per automatik

Och vadå "något som män njuter av och kvinnor ger för att dem är snälla"
Om något så bad mitt ex om min kuk mer än jag bad om henne

Jag tycker lite synd om dig...
Säg inte så. De mådde bra och jag var deras dröm tjej men det var synd om dem när det tog slut, för jag mådde dåligt av honom. Män tänker ofta bara på sig själva och inte på hur kvinnan har det. Men då kan man inte trösta mannen för det enda han vill ha är att ha tillbaka en, men man måste tänka på sig själv och vad man själv mår bra eller dåligt av. Om någon är taskig mot en flera gånger och gör en ledsen så är det bäst att göra slut med den personen även om man tycker om den eller bryr sig, och egentligen inte vill att han ska må dåligt heller. Men det finns inget att göra för en sån man har ett krav för att må bra och det är att ha en relation. Själv har jag inget sånt krav.

Nej det tycker jag inte att relationer är onödiga men ska inte vara något tvång att få relationer för män. Tycker bara det är elakt mot kvinnor. Det kan vara något man mår bra av men om man mår bra av sig själv så har man bättre utgångsläge och skulle nog även ha en bättre relation än om man behövde den och inte klara sig utan. Många män vill att man ska känna "jag behöver dig"

Jag vet inte vilket du menar, kanske när jag skrev historiskt sett?

Vad menar du med kvinnors sexuella makt? Jag räknar med att kvinnor får tänka på sig själva och vara egoistiska, inget annat.
Citera
2017-09-25, 21:11
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej men om alla slog sina klocka skallar ihop så kunde vi hitta en lösning.

T.ex kunde man satsa på att ta unga kvinnor till Sverige eller göra något annat så det vart fler kvinnor.

Eller göra som i Kina fast tvärtom.
Lär dig stava kanske vore en bra lösning?
Är inte du emot rasblandning? Eller är det bara för kvinnors del?
Citera
2017-09-25, 21:14
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Vad menar du med kvinnors sexuella makt? Jag räknar med att kvinnor får tänka på sig själva och vara egoistiska, inget annat.

Skrivet som en sann kvinna.

Varför ska vi inte kunna arbeta tillsammans?
Jag säger inte att kvinnor måste tvångsgiftas med män.

Varför känner kvinnor ofta att det är dem mot världen?
Män känner kamratskap med sina medarbetare (inte bara arbete, utan generellt)

Varför skulle vi inte vilja ha så många lyckliga kära par som möjligt?
Låta nästa generation få föräldrar som inte består av plast syskon och diverse låtsas pappor.

Du säger att man inte ska ha relationer med killar som man inte gillar.
Som behandlar en dåligt.
Vad har det med alla bra killar som inte kan hitta någon att göra?
Du bara antar att män i allmänhet behandlar sina flickvänner som skit.
Citera
2017-09-25, 21:28
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Skrivet som en sann kvinna.

Varför ska vi inte kunna arbeta tillsammans?
Jag säger inte att kvinnor måste tvångsgiftas med män.

Varför känner kvinnor ofta att det är dem mot världen?
Män känner kamratskap med sina medarbetare (inte bara arbete, utan generellt)

Varför skulle vi inte vilja ha så många lyckliga kära par som möjligt?
Låta nästa generation få föräldrar som inte består av plast syskon och diverse låtsas pappor.

Du säger att man inte ska ha relationer med killar som man inte gillar.
Som behandlar en dåligt.
Vad har det med alla bra killar som inte kan hitta någon att göra?
Du bara antar att män i allmänhet behandlar sina flickvänner som skit.
För att det handlar ofta om, att uppoffra sig själv, för en mans skull, för att mannen ska ha det bra. En man tänker på sig själv, och ingen ifrågasätter det, det är inget fel med det men en kvinna ska vara nöjd med att få barn, vara hemmafru, och få ha en man...
Jag tror du menar att mannen ska vara kär. Inte båda. En kvinnas liv ska vara så anspråkslöst
Citera
2017-09-25, 21:35
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
För att det handlar ofta om, att uppoffra sig själv, för en mans skull, för att mannen ska ha det bra. En man tänker på sig själv, och ingen ifrågasätter det, det är inget fel med det men en kvinna ska vara nöjd med att få barn, vara hemmafru, och få ha en man...
Jag tror du menar att mannen ska vara kär. Inte båda. En kvinnas liv ska vara så anspråkslöst

Suck nej.

Båda ska vara kära.
En relation handlar om att älska varandra och att båda ska göra uppoffrigar för varandra.
Och ta fan inte uppoffringar negativt.
Det kan vara att jobba över så en förälder får mer tid med barnen om denna vill det.

Om du bara förstod hur magiskt det kan vara så skulle du inte vara så negativ.
Eller du kanske fått en smak och blivigt bitter
Citera
2017-09-25, 21:42
Medlem
Citat:
Lär dig stava kanske vore en bra lösning?
Är inte du emot rasblandning? Eller är det bara för kvinnors del?

Nej jag är inte emot rasblandning.

Men som det verkar vill allt färre kvinnor ha relationer med män , då bör man försöka åtgärda på något sätt.

Har du något förslag?
Citera
2017-09-25, 21:44
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Suck nej.

Båda ska vara kära.
En relation handlar om att älska varandra och att båda ska göra uppoffrigar för varandra.
Och ta fan inte uppoffringar negativt.
Det kan vara att jobba över så en förälder får mer tid med barnen om denna vill det.

Om du bara förstod hur magiskt det kan vara så skulle du inte vara så negativ.
Eller du kanske fått en smak och blivigt bitter
Ja så kan det också vara.
Då är det inte bara kvinnan som ska göra negativa saker.
Man säger till kvinnan, jag är kär i dig, och du ska också vara kär i mig, men man kan inte få kvinnan att känna det. Överhuvudtaget bryr man sig inte så mycket av vad kvinnan känner, utan använder skamtekniker för att ha kvar kvinnan.
Citera
2017-09-25, 21:58
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ja så kan det också vara.
Då är det inte bara kvinnan som ska göra negativa saker.
Man säger till kvinnan, jag är kär i dig, och du ska också vara kär i mig, men man kan inte få kvinnan att känna det. Överhuvudtaget bryr man sig inte så mycket av vad kvinnan känner, utan använder skamtekniker för att ha kvar kvinnan.

Ingen säger till en tjej "jag är kär i dig" och förvändar sig en syndaflod i hennes troser.

Har du aldrig blivigt förförd?
Det handlar om att få den andra personen att vilja ha dig.
Lite som när man fiskar.
Dra in lite, släpp lite, fortsätt dra, etc
Skapa spänning och bygga upp i en bra takt.

När man är säker på att motparten också har kännslor.
Något som man märker.
Så är det bara att fritt fram välja ett bra tillfälle att säga det.

Har du aldrig fallit pladask för någon?
Sådär så man blir knäsvag?
Citera
2017-09-25, 21:58
Bannlyst
Citat:
Det kanske stämmer för en man men själv tycker jag sex blir tråkigt om man varit ihop länge. Och man känner sig lite uttråkad eller äcklad på den personen, för det blir bara samma sak upprepat.

// Svensk kvinna

Detta, mina damer och herrar, är hur svenska kvinnor resonerar nu för tiden. Hur tror ni det blir med "kärnfamiljen" när man låter dessa sinnessjuka sex-freak bestämma? FLER OCH FLER BARN kommer växa upp med en hora till morsan som "tröttnar på sin karl!!" efter 8 månader och letar ny.

Vi måste ha en förändring och det snarast, annars kommer landet braka i samman helt. Kom ihåg att det är MÄN som drar det absolut största lasset till landets ekonomi, vad händer när dessa män börjar lessna på att vara slavar åt promiskuösa överkåta kvinnor som ser män som en förbrukningsvara och inget annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in