2017-09-22, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Att män i högre grad verkar ragga och rikta in sig på många är antagligen ett resultat av att de får nobben sexuellt ja. Men då kommer vi till ursprungsfrågan. Synen på vad som är makt i det här fallet. Jag skulle kanske ha lättare att esokera som du om jag skulle benämna det sexuellt kapital.

Jag förstår faktiskt inte vad du skrivit här. Vad betyder det?

Min poäng är att ifall detta är en fråga vars sanning påverkar samhället stort så är det i både mäns och kvinnors intresse att förhålla sig till sanningen i frågan. Det gynnar både män och kvinnor, varesig man är feminist, mgtow, dödsknarkarnazist eller vad som helst.

Det är precis detta som den svenska moderna diskursen totalt glömt av.
Citera
2017-09-22, 00:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Du verkar ju inte ens förstå resonemanget eller diskussionen. Nej - personen som ständigt erbjuds alla möjliga drycker men endast dricker minst tvåhundra år gamla franska viner (och får det) - jämförs med den som endast har mjölk eller vatten att dricka.

Tyder det inte på att den som då får så många erbjudanden - inklusive vråldyra franska viner - har mer makt och mer värde än den som får nöja sig med mjölk eller vatten?

Fick du inte några som helst erbjudanden - som du tackade nej till eftersom snubbarna var otrevliga/fula/tråkiga/på andra sätt opassande, så de inte var några du fick känslor för?
Sexuell lust och drift varierar mellan individer. Har man då mer makt över en man med stort sexuellt behov, den sexuellt oerfarne eller försvinner makten i takt med mannens libido?

Givetvis krävs attraktion för att det ska bli något. Jag har faktiskt inte överjordiska krav. Men sex för mig innebär att jag kommer att visa mig skör och sex ger mig inget enbart fysiskt.
Senast redigerad av Buffymylove 2017-09-22 kl. 00:57.
Citera
2017-09-22, 00:55
Medlem
franges avatar
Citat:
Jag skulle kanske ha lättare att esokera som du om jag skulle benämna det sexuellt kapital.

Se det så här; kapital -> pengar -> makt. Den som har mer pengar än den andre, har i förlängningen mer makt än den andre. Eftersom den inte minst kan köpa till sig olika medel och påverka andra, i större utsträckning än den andre. Och kan dessutom betala andra att göra saker åt denne.

Kan du hålla med om det, åtminstone?
Citera
2017-09-22, 00:57
Medlem
Citat:
Sexuell lust och drift varierar mellan individer. Har man då mer makt över en man med stort sexuellt behov, den sexuellt oerfarne eller försvinner makten i takt med mannens libido?

Givetvis krävs attraktion för att det ska bli något. Jag har faktiskt inte överjordiska krav. Men sex för mig innebär att jag kommer att visa mig skör och sex ger mig inget enbart fysiskt.

Självklart är fallet som du beskriver det i din fråga, men det finns fler variabler. Tex tillgång på att ligga osv.
Citera
2017-09-22, 00:58
Medlem
franges avatar
Citat:

För helvete - det där är inte det minsta utav svar på vad jag frågade om. Försök igen - istället för att ännu en gång försöka blanda bort korten,
Citera
2017-09-22, 00:59
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Se det så här; kapital -> pengar -> makt. Den som har mer pengar än den andre, har i förlängningen mer makt än den andre. Eftersom den inte minst kan köpa till sig olika medel och påverka andra, i större utsträckning än den andre. Och kan dessutom betala andra att göra saker åt denne.

Kan du hålla med om det, åtminstone?
Okej. Men säg såhär, om man har ett potentiellt kapital men inte använder det för att få fördelar? Om man faktiskt inte smörar till sig drinkar, om man inte smörar till sig ja, vad nu det kan vara.
Citera
2017-09-22, 01:01
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Jag känner ingen skam för jag definierar det inte som makt. Som du själv påpekat flera gånger är jag korkad, inte snygg och tja inte mycket att ha på det kvinnliga planet. Unga attraktiva kvinnor kanske kan få fördelar via sitt utseende ja, frågan är ju om värdet på det är särskilt stor då den är så pass villkorad till yta.
Du kan trots dessa saker du säger om dig själv få erbjudande och det är för att kvinnor sitter på sexuell makt som förklarats för dig många ggr i tråden. Jag vet att du tror det är dina sjukdomar(dina läkare suger röv) men det handlar om att du faller ganska lätt för feministisk indoktrinering där allt som gynnar kvinnor ska förnekas för feminister ska alltid vinkla det till att män är "onda" . Är du medveten om att du ljuger för dig själv och förolämpar din egen intelligens?
Citera
2017-09-22, 01:03
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Självklart är fallet som du beskriver det i din fråga, men det finns fler variabler. Tex tillgång på att ligga osv.
En del av problemet och där jag fastnat är kanske hur man värderar sex. Jag vet att jag anses ludrig här men har i själva verket tidigare haft långa relationer och numera lever jag i celibat.

män ser erbjudanden kvinnor får på nätet som ett sexuellt ymnighetshorn, utifrån sin världsbild.
Citera
2017-09-22, 01:05
Medlem
franges avatar
Citat:
Okej. Men säg såhär, om man har ett potentiellt kapital men inte använder det för att få fördelar? Om man faktiskt inte smörar till sig drinkar, om man inte smörar till sig ja, vad nu det kan vara.

Fortfarande. Den som har mer än den andre - har mer än den andre - och har större möjligheter att använda sig utav kapitalet i större utsträckning än vad den mindre bemedlade har. Mer resurser - mer makt och mer möjligheter - oavsett om man väljer att använda det eller inte - så har man ändå möjligheten att använda det.

Det kan väl ändå du hålla med om?

Citera
2017-09-22, 01:06
Medlem
Citat:
En del av problemet och där jag fastnat är kanske hur man värderar sex. Jag vet att jag anses ludrig här men har i själva verket tidigare haft långa relationer och numera lever jag i celibat.

män ser erbjudanden kvinnor får på nätet som ett sexuellt ymnighetshorn, utifrån sin världsbild.

Intressant, lärde mig ett nytt ord, "ymnighetshorn". Sanningen är att det är just ett ymnighetshorn, dock omvandlar det moderna samhällets promiskuösa värderingar detta ymnighetshorn till en påse skit.

Det rent slöseri att en attraktiv kvinna som du lever i celibat, sluta upp med det genast ^^
Citera
2017-09-22, 01:07
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Du kan trots dessa saker du säger om dig själv få erbjudande och det är för att kvinnor sitter på sexuell makt som förklarats för dig många ggr i tråden. Jag vet att du tror det är dina sjukdomar(dina läkare suger röv) men det handlar om att du faller ganska lätt för feministisk indoktrinering där allt som gynnar kvinnor ska förnekas för feminister ska alltid vinkla det till att män är "onda" . Är du medveten om att du ljuger för dig själv och förolämpar din egen intelligens?

Ja även mindre attraktiva kvinnor kan få sexuella förslag. Iallafall om de verkar sexuella. Och bitch Please, du har sagt allt det där om mig.

Introverta Greta utan Fb-profil kommer antagligen falla ifrån radarn.
Jag påstår faktiskt inte att män är onda.
Senast redigerad av Buffymylove 2017-09-22 kl. 01:21.
Citera
2017-09-22, 01:08
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Fortfarande. Den som har mer än den andre - har mer än den andre - och har större möjligheter att använda sig utav kapitalet i större utsträckning än vad den mindre bemedlade har. Mer resurser - mer makt och mer möjligheter - oavsett om man väljer att använda det eller inte - så har man ändå möjligheten att använda det.

Det kan väl ändå du hålla med om?

Sexuell resurs kan jag gå med på. Men jag är väl lite tveksam till hur den används som makt av Gemene kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in