2017-09-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Expressen kanske inte räknas som seriösa i din bok men här harru
Jag räknar inte Expressen som seriös media. Inte Fria Tider heller, som du verkar läsa, då du länkar dit. Inte sociala medier heller, som många SD:are verkar följa.

SVT, TV4, DN och kanske någon mer räknar jag som seriösa. Fler personer borde följa dessa.
Citera
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Se det så här: elva månader till valet. MSM:s drev mot SD har börjat. Wigh är givetvis medveten om att valet närmar sig och vill försöka tillfoga SD skada. Vem har något att vinna? Wigh.

Skönt att partiet blir av med femtekolonnare som henne.
Ständigt denna Wigh. Från dag ett i partiet har hon bråkat, obstruerat och sprungit som en skållad råtta till media.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab
Oftast med lite allmänt skvaller som hon inte vill ut med vad det gäller konkret.

Nu har startskottet för valkampanjen 2018 börjat och då är hon där. Det var precis samma visa förra gången, då 2013:
(FB) SD-topp anmäld för våldtäkt på kollega under Almedalsveckan:
Citat:
Jag har läst Aftonbladets och Expressens artiklar, vilka är lite medvetet luddiga. Man får t.ex. uppfattningen att det verkar finnas två gärningsmän när man läser deras artiklar. En som har sextrakasserat Hanna Wigh m.fl och en som har våldtagit en annan kvinna under Almedagsveckan. Aftonbladet och Expressen vill gärna få det till att det finns många av den här sortens män i SD
Och:
Citat:
Fast för över ett år sen så skrevs det här på FB att denna V*ltersson stoppat in handen under kjolen på Hanna Wigh.
Alltid är Hanna Wigh med på ett hörn, och alltid med självberöm och halvkvävda visor. Jag vet inte om det finns en del oönskat beteende inom SD, det finns det säkert som överallt annars, men om Wigh brydde sig om det och inte först och främst sin riksdagsplats hade hon agerat mer resolut. Här blir intrycket för mig tyvärr en hälsning till partiet från henne som ungefär lyder: där fick ni, vågar ni ta bort mig från riksdagslistan nu va?

Vilket jag tror att de skulle vilja. Ryktet säger att hennes sjukskrivningar och ständiga frånvaro har samma orsaker som Margareta Larssons. Psykiska problem och pillertrillande. Sant eller inte är jag dödstrött på att se hennes nuna överallt i bladen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det där är gamla affärer som media har skrivit om. Visserligen har de händelserna bäring mot H.W men de har aldrig varit Riksdagsledamöter och kommer knappast heller bli det.

Men det benämndes i programmet varefter jag namngav dom här. Håkan Borg är politisk sekreterare i dagsläget. Vet mycket väl att det är typ 5 år gammalt. Men som sagt det benämndes ju
Citera
2017-09-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Den som förgrep sig sexuellt på Hanna är idag aktiv riksdagsledamot. Var han aktiv riksdagsledamot då också eller var han med i partiet på en lägre nivå?

Menar du att det bara finns fyra män att välja mellan om han var aktiv riksdagsledamot både då och nu?

Jag tolkar det som så. Det är lite luddigt men strup- och fingerhändelsen skedde som jag förstår 2012.

In 2:00 och framåt:

http://www.expressen.se/tv/nyheter/hanna-wigh-berattar-om-sd-kollegans-sexovergrepp/

Då kan det enligt mig bara röra sig om tre personer med den personkännedom jag tror mig ha. Riksdagsledamöterna M.K, T.W eller Ke.E. Jag gissar på den sistnämnde.

2012 sexuella trakasserier. F.d riksombudsmannen H*kan Borg. Redan omskrivet och välkänt fall.
2013, Almedalen, anklagad för våldtäkt. F.d anställde M. Valtersson. Omskrivet sedan tidigare.

Däremot ställer jag mig fortsatt lite tvekande till H.W:s berättelse men hon har ju haft rätt vad anbelangar ex. den dömde A.F.
Citera
2017-09-25, 12:39
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Toppstyrning, hierarki, ekonomiska oegentligheter, sextrakasserier.....känns som om vi hört det förut, det är bara "gärningsmännens" partitillhörighet som ändrats........

Kan man säga att det blivit för mycket politik (maktspel) inom SD? De har helt enkelt sjunkit till sjuklöverns nivå.

Eftersom att det är ord mot ord så kan vi bara spekulera i vad som är sant eller inte och ta det parti som vi rent subjektivt anser är mest trovärdigt.

Är kallafakta avsnittet värt att titta på? Då det journalistiska Sverige är så hårt politiskt vinklat så känns det mer som att de vill pressa in ett extra nummer då det handlar om deras fiende numero uno.
Citera
2017-09-25, 12:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Vilket jag tror att de skulle vilja. Ryktet säger att hennes sjukskrivningar och ständiga frånvaro har samma orsaker som Margareta Larssons. Psykiska problem och pillertrillande. Sant eller inte är jag dödstrött på att se hennes nuna överallt i bladen.

Här har du en mycket sannolik orsak.

Att sedan säga att hon vill tillbringa sin tid som politisk vilde med att debattera mot SD, det blir bara för mycket. Människan saknar ju all trovärdighet.
Citera
2017-09-25, 12:43
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Jag räknar inte Expressen som seriös media. Inte Fria Tider heller, som du verkar läsa, då du länkar dit. Inte sociala medier heller, som många SD:are verkar följa.

SVT, TV4, DN och kanske någon mer räknar jag som seriösa. Fler personer borde följa dessa.

DN skriver skriver att de för agendasättande journalistik. Så de kan knappast ses som objektiva, då hela syftet med tidskriften är agendasättande.

TV4 ägs delvis av en vänsterextremist med bakgrund i EXPO och researchgruppen.

SVT? Kom igen. När de har politiska aktivister som journalister så känns SVT ytterst oseriöst. Det har SVT iofs alltid varit, enda tillbaka sedan Ville, Valle och Viktor som jag fick lyssna på som barn.
Citera
2017-09-25, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
På vilket sätt är detta ett svar på frågan?
Sluta flumma och håll dig till ämnet.
Jag håller mig till trådens ämne som handlar om anklagelser om sexuella övergrepp.
Jag kan svara på din fråga. Expressen är inte seriös media.
Börja läs seriös media som SVT, TV4 och DN...

Kan du svara på min fråga?
Två SD-kvinnor lämnar partiet och anklagar partiet för sexuella trakasserier och ekonomisk brottslighet. Har media fabricerat detta också?
Citera
2017-09-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Här har du en mycket sannolik orsak.

Att hon är ett lätt offer menar du?
Citera
2017-09-25, 12:45
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienna
Offret kan påstås vara svagt, missbrukare eller vad som hellst men mitt i detta detta finns en förövare som utnyttjat sin ställning, makt eller fysiska övertag. Frågan är varför så få i tråden fokuserar på honom?

Ingen vill ju ens berätta vem det är? Inte ens det påstådda offret pekar ut en specifik gärningsman. Inte TV4 heller. Hur ska vi kunna fokusera på denna fantom? Vad ska vi möjligen kunna säga när vi inte ens har en person att diskutera, annat än att spekulera om vem det skulle kunna vara vilket det gjorts friskt i tråden?
Citera
2017-09-25, 12:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Att hon är ett lätt offer menar du?

Nej, att hon kan ha en störning som gör henne manipulativ.
Citera
2017-09-25, 12:46
Medlem
BugsyFloyds avatar
Iom hennes tidigare bravader så kan vi nog ana ugllor i mossen...

(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)

Citat:
Ursprungligen postat av espia2
Problemet med Hanna Wigh är:

1. Hennes tablettmissbruk
2. Att hon är frånvarande i riksdagen (uteslöts ur utskott bla pga detta)
3. Hennes bokstavskombination
4. Att hon öppet söndrar partiet genom att bråka med Jimmie/Mattias

Punkterna 1-4 är så allvarliga att hon borde antingen själv avgå eller bli utesluten.

Citat:
Nu bråkar den tablettmissbrukande rättshaveristen Hanna Wigh igen...snart har hon förstört hela partiet...

http://sla.se/falkoping/2016/03/05/hanna-wigh-anmaler-sd-kassoren

Citat:
Hanna Wigh har på sin FB kommenterat att hon petas från partistyrelsen.... Hon skriver:

"Jag vill först och främst understryka att det handlar om partistyrelsen och inget annat. Riksdagen är jag kvar i och alla mina andra förtroendeuppdrag likaså."

Lögn, eftersom gruppledare Mattias Karlsson petat henne även från utskottsplatsen.

"...skulle partiet inte vilja ha mig så skulle jag respektera det men ändå fortsätta vara Sverigedemokrat."

Pågår ett uteslutningsärende efter HW:s anklagelser om våldtäkt, polisanmälningar hit och dit och det (bla. från den egna SD-regionledningen), det galopperande tablettmissbruket?

"...jag har tagit mitt ansvar och stått upp för det som jag känner är viktigt för partiet, även om det kan vara obekvämt och ogynnsamt att göra så. Det har funnits en del meningsskiljaktigheter i vissa frågor och när det blir uppenbart att jag avviker från övriga i mina åsikter om hur olika saker ska hanteras så är det nog bättre om jag inte sitter i den styrelsen."

Har det äntligen framkommit till partiledningen hur partiets egen tablettmissbrukande drama queen baktalar och hånar både partiledaren och Mattias Karlsson så fort hon blir någorlunda klar mellan skoven och tabletterna?

Citat:
Ursprungligen postat av stefan71
I en intervju i den lokala tidningen i valkretsen säger Hanna Wigh ikväll:

- Partiet är toppstyrt, likt en sekt.

- För att hämnas har jag först petats ur socialutskottet, sedan partistyrelsen. Man har smutskastat mig och låtit påskina att jag har drogproblem...

- ...det ska nog jäkligt mycket till om jag kommer med i riksdagen en mandatperiod till.

http://www.falkopingstidning.se/article/wigh-ar-inte-bitter/

Är Hanna Wigh snart ett uteslutningsärende?

Citat:
Ursprungligen postat av C4RC4S
En något gammal tråd men efter valet kanske det är intressant igen.
Tänkte bara komma in och bekräfta några grejer.
Jag var närvarande på det arrangerade bröllopet mellan Hannas vän och Hannas mans vän. Vigseln och middagen (tror det var någon form av buffé, och alkohol) var hemma hos Hanna och hennes man i ett hus på landet, en bit utanför Falköping. Det var en enkel och kort vigsel med en vigselförrättare. Det var inte så många gäster, mest brudens vänner, Hannas mamma och säkert några andra som jag varken känner till eller kommer ihåg. Det var oerhört spänd stämning och många dåliga lögner om hur väl man kände brudgummen och så vidare.
Bruden fick en viss summa men långt ifrån så mycket som var utlovat. De skiljde sig efter några år.
En kort tid efter vigsel blev jag själv tillfrågad om jag ville gifta mig med en av brudgummens vänner mot en mindre summa, jag tror det var runt 15000. Jag tackade nej.
Efternamnet som har nämnts stämmer. Tyvärr har min skiva med bilder från vigseln försvunnit under åren, men jag har en bild på Hanna då hon fixar håret på bruden några timmar innan vigseln.
Jag har hört att brudgummen är vitryss, men kan inte bekräfta något.

Citat:
Ursprungligen postat av C4RC4S
Jag vet absolut ingenting om Hannas egna bröllop utan tänkte bara bekräfta det jag vet om det arrangerade bröllopet som hölls hemma hos Hanna och som jag förstod det, var uppstyrt av bland annat Hanna.
Jag påstår inget om Hanna och hennes man, varifrån han kommer vet jag inte och det spelar ingen större roll heller. Jag har ingen åsikt om hurvida hennes bröllop är arrangerat eller inte, jag säger bara att jag varit på ett arrangerat bröllop hemma hos henne.
Som jag sa så är jag inte säker på om han var vitryss eller något annat, jag säger bara att det var det jag hörde då.
Jag har tyvärr inga bevis utan kan bara berätta vad jag upplevde. Smset från 2005 eller 2006 eller när det nu var finns naturligtvis inte kvar eftersom jag inte har samma telefon som då. Fotot på Hanna skulle heller inte ge så mycket eftersom det kan vara taget när som helst och av någon annan, men det är det enda jag har från den dagen.
Av respekt för bruden, som inte själv valt att berätta om det hela, vill jag vara anonym för att inte peka ut henne.

Jag förstår om ingen tar detta på allvar, eller om någon bryr sig. Eftersom jag inte kan bevisa något är det helt rimligt. Men eftersom SD fick så mycket som de fick i valet, speciellt här i Falköping, och för att många debatter handlar om invandring, ville jag bara säga att detta stämmer. Sedan kan ju folk ändra sig på tio år och Hanna kanske inte står för det idag, men det har hur som helst skett.
Senast redigerad av BugsyFloyd 2017-09-25 kl. 12:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in