2017-09-25, 12:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är relevant om man är intresserad av vilket brott som eventuellt har begåtts, vilka resurser som fördelas till att utreda det och vilka politiska konsekvenser man kan vänta sig beroende på allvarlighetsgraden.

Är man någon spegelrunkande SD-tomte som spenderat tiotusen inlägg på att dunka ryggar och vara arg på kvinnor som avvisat honom, då förstår jag varför det inte spelar någon roll.

Men du: det finns ingen utpekad förövare! Så det finns ju inget att utreda.
Citera
2017-09-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hur är det relevant? Det relevanta är väl om det finns bevis eller inte. Det här är så orimligt att det är mycket sannolikt att Wigh fabricerat detta.

Jag undrar varför hon lät det ske. Det är inte så enkelt att våldta med ett finger om kvinnan gör motstånd. Var hon paralyserad av skräck?

Hennes historik visar på att hon inte är trovärdig, då hon tidigare varit i slagsmål om en budgetfråga! Hon använder våld i diskussioner om politik, men inte när hon får ett finger uppkört i fittan. Hon verkar ju ha flera diagnoser.

För att anmäla ett brott som leder till åtal, måste man vara trovärdig och ha alla hästar hemma. Det är trovärdigheten som brister när hon klagar hos partiet.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6776339

"En av de två är riksdagsledamoten Hanna Wigh. Hon säger till P4 Skaraborg att hon blev angripen av sin partikollega och att hon i nödvärn kände sig tvungen att trycka den andra personen ifrån sig."
Citera
2017-09-25, 12:24
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Du, jag har under lång tid mött kvinnor i mitt arbetsliv. Som chefer, som medarbetare, som ledare.
Och jag har försvarat dessa och tom tatt deras parti. Till att börja med.
Sedan har det slutat på nästan samma sätt varje gång.
De sviker. De håller inte måttet. De lackar ur. De tål inte konkurrens. Allting går åt helvete.
Precis samma mönster inom politiken.

Så, typ - det räcker nu. Jag har lärt mig av bittra erfarenheter. Och Hanna är ju bara en i raden som visar sin oduglighet att hantera konflikter, missförhållande på ett logiskt och konstruktivt vis. Istället är det de primitiva ap-generna som alltid verkar ta över.

Vad lustigt. Jag har mött otaliga män i arbetslivet - som chefer, som underlydande, som kollegor, som ledare. Och jag har otaliga exempel på exakt det du beskriver.

Vi kan även lägga till män med för stora egon som inte står i proportion till deras arbetsinsats, män som pinkar revir gentemot andra män fastän det missgynnar det greater good för processer och gemensam leverans, män som blir för fulla och slemmar på kvinnor på varenda personalfest, män som tar för givet att kvinnliga underlydande alltid tar hand om grovgörat medan de själva seglar runt med hjälp av en välsmord gom och gamla meriter, osv i all oändlighet.

Måste vara fel på hela befolkningen då.
Citera
2017-09-25, 12:24
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen
Vet inget i sakfrågan men tajmingen mycket lämplig. Kan ju vara en skandal som lockats fram för att smutskasta och skada SD, ungefär som Borg-affären.
Vad menar du?
Citera
2017-09-25, 12:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nu ringer du och bokar tid till vårdcentralen på en gång, inga ursäkter. Du behöver undersökas omgående. Menar du på fullaste allvar att du tror att polisen bara utreder brott där det finns en misstänkt?

I det här fallet så ska ju den påstådda förövaren vara väl bekant för det påstådda offret. Ändå har ingen pekats ut. Då finns heller inget att utreda.

BTW: Jag är doktorn.
Citera
2017-09-25, 12:30
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
I det här fallet så ska ju den påstådda förövaren vara väl bekant för det påstådda offret. Ändå har ingen pekats ut. Då finns heller inget att utreda.

BTW: Jag är doktorn.
Finns massor av brott där brottsoffret inte samarbetar fullt ut och gärningsmannen därför inte är känd. Denna typen av brott är ju ett av de bästa exemplen på det. Kvinnan vågar inte peka ut eller tar tillbaka anmälan pga rädsla. Så du kan lägga den här villfarelsen, att det inte finns något att utreda, till din samling.
Citera
2017-09-25, 12:31
Medlem
De får allt ha lite mer på fötterna...

Varför anmälde inte HW exempelvis? Hon verkar ju knappast vara en person som är tyst eller rädd av sig? Kan bara konstatera att HW kontinuerligt varit inblandad i olika utspel över åren... lite rättshaverist över det hela...

Hennes avhopp stärker SD...

Ekroth borta, Hanna Wigh borta... det tar sig
Citera
2017-09-25, 12:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Finns massor av brott där brottsoffret inte samarbetar fullt ut och gärningsmannen därför inte är känd. Denna typen av brott är ju ett av de bästa exemplen på det. Kvinnan vågar inte peka ut eller tar tillbaka anmälan pga rädsla. Så du kan lägga den här villfarelsen, att det inte finns något att utreda, till din samling.

Det finns massvis med fall där kvinnor falskanmält våldtäkt för egen vinnings skull också...

Citat:
Många av anmälningarna är antagligen inte ens våldtäkter, säger Thomas Sjödin, polisinspektör vid Citypolisen i Stockholm.

– Det kan handla om en tredjedel av anmälningarna. Om det inte är ett brott så finns det inte mycket att rubricera det som. Många kanske anmäler det som våldtäkt för att skydda sig själva.

Personerna i fråga kan enligt Thomas Sjödin haft sex frivilligt men anmält det som våldtäkt i efterhand. Han varnar att statistiken inte alltid går att luta sig mot.
Citera
2017-09-25, 12:34
Medlem
Om vi lyfter blicken lite så har vi alltså ett parti som har att försvara kvinnors rätt och frihet som ett av deras starkaste argument men som verkar ha förbannat svårt att behålla kvinnor i sina led för att de blir trakasserade, ofta sexuellt.

Ska bli intressant att höra SD-kvinnor uttala sig. Eller blir det munkavel?
Citera
2017-09-25, 12:36
Medlem
Hela tråden är full av SD sympatisörer som försvarar och förlöjligar våldtäkter och sexuella övergrep...

Ser de inte att de faller på eget grepp???

Offret kan påstås vara svagt, missbrukare eller vad som hellst men mitt i detta detta finns en förövare som utnyttjat sin ställning, makt eller fysiska övertag. Frågan är varför så få i tråden fokuserar på honom?

Eller är det så att halva partiledningen sitter här och trollar??

Tycker det är starkt av henne att gå ut att berätta! Troligen inte den enda historian som väntar på att komma fram..
Citera
2017-09-25, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Har aldrig hört talas om detta. Har seriös media tagit upp detta, t.ex. SVT? Skicka gärna länk.

Expressens publicering inför riksdagsvalet 2010. Sök.
Citera
2017-09-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Två SD-kvinnor lämnar partiet och anklagar partiet för sexuella trakasserier och ekonomisk brottslighet. Har media fabricerat detta också?

På vilket sätt är detta ett svar på frågan?
Sluta flumma och håll dig till ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in