Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
Du, jag har under lång tid mött kvinnor i mitt arbetsliv. Som chefer, som medarbetare, som ledare.
Och jag har försvarat dessa och tom tatt deras parti. Till att börja med.
Sedan har det slutat på nästan samma sätt varje gång.
De sviker. De håller inte måttet. De lackar ur. De tål inte konkurrens. Allting går åt helvete.
Precis samma mönster inom politiken.
Så, typ - det räcker nu. Jag har lärt mig av bittra erfarenheter. Och Hanna är ju bara en i raden som visar sin oduglighet att hantera konflikter, missförhållande på ett logiskt och konstruktivt vis. Istället är det de primitiva ap-generna som alltid verkar ta över.
Vad lustigt. Jag har mött otaliga män i arbetslivet - som chefer, som underlydande, som kollegor, som ledare. Och jag har otaliga exempel på exakt det du beskriver.
Vi kan även lägga till män med för stora egon som inte står i proportion till deras arbetsinsats, män som pinkar revir gentemot andra män fastän det missgynnar det greater good för processer och gemensam leverans, män som blir för fulla och slemmar på kvinnor på varenda personalfest, män som tar för givet att kvinnliga underlydande alltid tar hand om grovgörat medan de själva seglar runt med hjälp av en välsmord gom och gamla meriter, osv i all oändlighet.
Måste vara fel på hela befolkningen då.