2017-09-23, 23:26
Medlem
Fantantonios avatar
Blir så jävla trött på Miha. En otroligt begränsad tränare som sitter på ett mycket fint material. Synd om Toro.

Juve är och förblir bättre än Torino, absolut men knappast här jag bedömer Mihajlovic gärning.
Citera
2017-09-24, 15:04
Medlem
Vilodags avatar
Efter två matcher mot bättre motstånd (Lazio & Sampdoria) har Milan 2 förluster och 1-6 i målskillnad. Luftslott som håller på att sprängas?
Citera
2017-09-24, 15:19
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilodag
Efter två matcher mot bättre motstånd (Lazio & Sampdoria) har Milan 2 förluster och 1-6 i målskillnad. Luftslott som håller på att sprängas?
Jag kunde inte se matchen idag men har fått rapporter om att det såg förfärligt dåligt ut, vilket det ärligt talat har gjort i alla matcher. Jag skrev för en vecka sen att Milan inte kommer komma levande ur matcherien Samp borta, Roma hemma och Inter borta, och det kommer de inte göra.
Citera
2017-09-24, 15:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag konstaterar bara att det är en njutning att läsa toppen av tabellen. Alla topplag har öppnat poängmässigt starkt, och det ser ut att bli ett race långt in i säsongen.
Det har varit något av en uppvärmningsakt än så länge, bara ett möte mellan de tippade top 5 lagen (Roma-inter). Nu vill jag se det braka loss på allvar med riktiga toppmöten.
Citera
2017-09-24, 15:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag kunde inte se matchen idag men har fått rapporter om att det såg förfärligt dåligt ut, vilket det ärligt talat har gjort i alla matcher. Jag skrev för en vecka sen att Milan inte kommer komma levande ur matcherien Samp borta, Roma hemma och Inter borta, och det kommer de inte göra.

Om det fanns något hopp om att delta i ett race om Scudetton så är ju det hoppet borta. Juventus och Napoli lägger inte extremt många matcher, och Milan är redan 6p efter.
Citera
2017-09-24, 17:49
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Om det fanns något hopp om att delta i ett race om Scudetton så är ju det hoppet borta. Juventus och Napoli lägger inte extremt många matcher, och Milan är redan 6p efter.
Frågan är om ens hoppet om en fjärdeplats finns kvar vid jul. Just nu är Milan kanske ligans tionde bästa lag och att de två Rom-klubbarna som tävlar om fjärdeplatsen skulle vara så pass bra måste vara en hemsk överraskning för klubben. Att de ligger där de ligger beror på ett väldigt lätt spelschema än så länge.
Citera
2017-09-24, 17:57
Medlem
sebastian_s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=RKNnllw3ls4 Immobile håller på att växa ut till en superstaaar. Ser ovanligt kvick ut, och avslutningarna är kliniska som vanligt.
Citera
2017-09-24, 17:58
Medlem
snillet_1s avatar
Milik har skadat korsbandet i sitt andra knä. Det är väl nästan på pricken samma tidpunkt som när han skadade sig för ett år sedan. Otur. Man kommer väl tappa poäng på grund av bristande bredd i offensiva led nu bara för det.

Citat:
The striker’s right knee appeared to buckle during the closing stages of last night’s 3-2 Serie A victory away to SPAL.

Although this was not the same knee that required an operation for a torn ACL a year ago, it nonetheless prompted immediate concern.

“The tests at the Pineta Grande clinic show the possibility of a surgical option for Milik,” read a statement released by Napoli.

“Milik will be evaluated tomorrow at the Villa Stuart clinic by Professor Mariani.”

https://www.football-italia.net/110327/napoli-milik-might-need-surgery
Citera
2017-09-24, 18:16
Medlem
Fantantonios avatar
Att Samp borta skulle bli tufft visste alla men att det skulle se såhär dåligt ut är oroväckande. Mina frågetecken kring Montella har knappats försvunnit utan min hopp om att han ska få lämna klubben är närmare ett förverkligande.

Milans förväntningar är och förblir CL och det är alldeles för tidigt att sia om huruvida man når den eller ej. Spelmässigt ser det dock inte bra ut och i dagsläget är det mer troligt att man når CL via Europa League (med gynnsam lottning) än genom ligan.
Senast redigerad av Fantantonio 2017-09-24 kl. 18:23.
Citera
2017-09-24, 18:18
Medlem
Fantantonios avatar
Nu vann iofs Inter men där imponeras det inte heller. Satan vilken missräkning från Milano-klubbarna såhär tidigt in på, nog måste dem ha haft större förhoppningar och förväntningar.
Citera
2017-09-24, 18:28
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
https://www.youtube.com/watch?v=RKNnllw3ls4 Immobile håller på att växa ut till en superstaaar. Ser ovanligt kvick ut, och avslutningarna är kliniska som vanligt.
Inte sett så mycket Serie A än, bortsett från sammanfattningar, men Immobile och Dybala öser verkligen in mål.
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Milik har skadat korsbandet i sitt andra knä. Det är väl nästan på pricken samma tidpunkt som när han skadade sig för ett år sedan. Otur. Man kommer väl tappa poäng på grund av bristande bredd i offensiva led nu bara för det.
Det kan bli svårt att ta nästa steg med den skadehistoriken. Tur för Napoli att Mertens är så löjligt framgångsrik framför mål, men minskad bredd kan nog visa sig på lång sikt.
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Att Samp borta skulle bli tufft visste alla men att det skulle se såhär dåligt ut är oroväckande. Mina frågetecken kring Montella har knappats försvunnit utan min hopp om att han ska få lämna klubben är närmare ett förverkligande.
Milan var verkligen helt under isen i dag, och att byta in både Cutrone & Borini men inte André Silva när man jagar mål förstår jag mig inte på.
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Nu vann iofs Inter men där imponeras det inte heller. Satan vilken missräkning från Milano-klubbarna såhär tidigt in på, nog måste dem ha haft större förhoppningar och förväntningar.
Eh. Man vann ändå borta mot Roma och bara två insläppta hittills. Milan har det mycket värre - Inter vinner nog tämligen komfortabelt om tre veckor om inget drastiskt sker.
Citera
2017-09-24, 18:33
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Inte sett så mycket Serie A än, bortsett från sammanfattningar, men Immobile och Dybala öser verkligen in mål.

Det kan bli svårt att ta nästa steg med den skadehistoriken. Tur för Napoli att Mertens är så löjligt framgångsrik framför mål, men minskad bredd kan nog visa sig på lång sikt.

Milan var verkligen helt under isen i dag, och att byta in både Cutrone & Borini men inte André Silva när man jagar mål förstår jag mig inte på.

Eh. Man vann ändå borta mot Roma och bara två insläppta hittills. Milan har det mycket värre - Inter vinner nog tämligen komfortabelt om tre veckor om inget drastiskt sker.

Det gjorde man men jag tycker det var snarare Roma som gav iväg förlusten. Dem senaste matcherna har man inte imponerat och då ändå mött Crotone, Bologna och nu senast Genoa. Med det sagt vinner man och det är allt som räknas på kortsikt.

Derbyt lär man vinna, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in