2017-09-22, 03:08
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Eftersom bratwurstrunkarna fått tillåtelse av moderatorerna att fortsätta sin tråd, så kan vi konstatera att den italienska just nu har flest inlägg sett över de senate två åren. Sedan följer såklart England och Tyskland. La Liga som är i särklass bäst just nu fungerar inte riktigt hos vuxna personer…
Haha så sant. Låt aldrig ligarivaliteten dö säger jag, trots att den sista platsen till cl inte längre står på spel.
Citera
2017-09-22, 18:39
Avslutad
Lucioni(Beneventos lagkapten) har åkt fast i en dopingkontroll. Positiv för ämnet clostebol.
Citera
2017-09-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Lucioni(Beneventos lagkapten) har åkt fast i en dopingkontroll. Positiv för ämnet clostebol.
Noll poäng, ett gjort mål och 14 insläppta. De behöver fan all doping de kan trycka i sig.

Kan detta vara det sämsta laget genom tiderna i Serie A?
Citera
2017-09-22, 19:57
Medlem
Vill ta upp journalister som bevakar Italien i allmänhet och Calcio i synnerhet. Jag är inte riktigt insatt i svensk gammelmedia dvs TV och papperstidningar. Men som jag förstår det så spelar (spelade?) Kappelin och Wegerup en stor roll.

Jag avslöjade här på Flashback hur Wegerup skrev en artikel i la Gazzetta baserad på spekulationer i Aftonbladet. Båda skrivna av henne:
Citat:
Det ohederliga är naturligtvis inte att Wegerup spekulerar i en krönika i Aftonbladet. Tvärtom är det väl en kul tanke som hon binder samman någorlunda, och de som läser Aftonbladet tycker säkert att det var läsvärt. Men la Gazzetta är en sporttidning som ofta refereras inte minst i Italien. Så om de skriver om något så sprider det sig som ringar.

Många läser såklart Aftonbladet och hade redan sett det, men jag var tvungen att spåra artikeln bakåt från la Gazzetta. Rimligen räknar de bort risken att någon läsare ska kunna avslöja var de fått informationen från.

Och det är just det. Återigen inte att Wegerup skriver en spekulativ krönika i Aftonbladet, utan hur den refereras i la Gazzetta. Som en oberoende källa i Sverige, när det i själva verket handlar om deras anställda Norden-korrespondent som skrivit det för en svensk skvallertidning.

Och artiklarna i la Gazzetta är inte underskrivna av någon. Men eftersom Wegerup är la Gazzettas Norden-korrespondent så kan vi alla ana. Inte minst när man i dagens artikel dessutom hänvisar till att Expressen skrivit om att Zlatan skjutit en älg.

Ohederligt. Koka soppa på en spik. Normal svensk journalistik på export till Italien.

från 2014-12-29:
totti — Ibrahimovic alla Roma sembra un sogno irrealizzabile, ma è lo stesso Aftonbladet a spiegare perché l'ipotesi non sarebbe da escludere: "Sappiamo che in Italia non circolano più molti soldi ma Ibra ormai è un calciatore ricchissimo e potrebbe sorprendere tutti scegliendo una destinazione senza incrementare il suo conto in banca: a Roma, città che respira calcio, sarebbe considerato un Dio".

http://www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/Roma/29-12-2014/dalla-svezia-roma-posto-perfetto-ibrahimovic-keita-potrei-chiamarlo-100339692020.shtml

från 2014-12-30:
Ibra alla Roma? L'indizio più suggestivo sta nel curriculum dello svedese: Zlatan non è mai rimasto nella stessa squadra per più di tre anni. Malmoe, Ajax, Juve, Inter, Barcellona, Milan e ora Psg, dove la terza stagione è proprio quella in corso. Stando alle statistiche, il capolinea di Ibra a Parigi è vicino: ecco perché una partenza è uno scenario possibile. E la Serie A, altro indizio da non sottovalutare, è un posto dove lo svedese si sente come a casa (segnando e vincendo scudetti ovunque abbia giocato). Ecco perché la suggestione lanciata in Svezia su un possibile arrivo dell'attaccante del Psg nella Capitale diventa ancora più affascinante.

http://www.gazzetta.it/Calciomercato/30-12-2014/mercato-ibrahimovic-roma-cicli-italia-perche-si-puo-lui-uccide-alce-100345831188.shtml

Nå la Gazzettas usla journalistik chockar naturligtvis inte. Och jag släpper det som en svettig strumpa...
Kappelin är såklart lika usel och ohederlig. Läste hennes bok om Berlusconi och det gav mig ingenting. Nu har hon blivit VD för Villa San Michele. Glider fram genom att spegla den "rätta" bilden av Italien genom förljugna ögon.

Usla jounalister som ger en skev bild av Italien. Bl a skyller hon på den italienska kulturen då det gäller våldtäktsvågen i Italien:
Det har varit stora rubriker här i Italien. För det mesta är det afrikaner och ibland araber som begår våldtäkter och inte sällan turister som utsätts för dem. Italienskorna förstår att de måste se upp och italienarna vaktar de sina.

En var gruppvåldtäkten av en polska i Rimini. Om jag förstår det rätt så misshandlades hennes man grovt och hennes livmoder förstördes. Poliserna fick kritik då de använde porr-vokabulär (double penetration) för att beskriva vad som hände…

Flashback är en möjlighet att stå upp emot dessa lögner. Calcio behöver en oberoende röst. Och jag inbillar mig att vi är en röst som kanske kan nå dem som är intresserade.

Alla de andra kan läsa expressen och aftonbladet för att dilla om filmande italienska fjollor…
Citera
2017-09-22, 22:15
Medlem
snillet_1s avatar
Den alltid lika färgstarke Aurelio Di Laurentiis går återigen ut i ett nytt utspel om att minska antalet lag i Serie A:

https://www.football-italia.net/110233/adl-cut-serie-16-teams

Jag är nog benägen att åtminstone överväga saken, dock inte till sexton men väl arton lag. Det har varit några år nu här på slutet som har haft ett eller två lag i botten som verkligen inte tillför något. För kassa helt enkelt.
Citera
2017-09-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den alltid lika färgstarke Aurelio Di Laurentiis går återigen ut i ett nytt utspel om att minska antalet lag i Serie A:

Jag är nog benägen att åtminstone överväga saken, dock inte till sexton men väl arton lag. Det har varit några år nu här på slutet som har haft ett eller två lag i botten som verkligen inte tillför något. För kassa helt enkelt.

Han vill även stänga ligan, åtminstone för de "stora" lagen. Allt handlar om att lagen ska kunna koncentrera sig på Europa utan att riskera backlash i Serie A.
Citera
2017-09-23, 00:07
Medlem
Sunrise01s avatar
Man måste bara älska hur Dzeko bokstavligen pissar på sina kritiker år efter år trots hög ålder. Han skiter i alla avundsjuka kommentarer och gör det är han är bäst på, att göra mål. Försvararna gör ju självmål av rädslan när han är i närheten
Citera
2017-09-23, 04:52
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

18 lag var lagom. Det skulle höja publiksnittet med färre skitlag och billigare säsongskort.
Citera
2017-09-23, 04:57
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Vill ta upp journalister som bevakar Italien i allmänhet och Calcio i synnerhet. Jag är inte riktigt insatt i svensk gammelmedia dvs TV och papperstidningar. Men som jag förstår det så spelar (spelade?) Kappelin och Wegerup en stor roll.

Jag avslöjade här på Flashback hur Wegerup skrev en artikel i la Gazzetta baserad på spekulationer i Aftonbladet. Båda skrivna av henne:

Kappelin är såklart lika usel och ohederlig. Läste hennes bok om Berlusconi och det gav mig ingenting. Nu har hon blivit VD för Villa San Michele. Glider fram genom att spegla den "rätta" bilden av Italien genom förljugna ögon.

Usla jounalister som ger en skev bild av Italien. Bl a skyller hon på den italienska kulturen då det gäller våldtäktsvågen i Italien:
Det har varit stora rubriker här i Italien. För det mesta är det afrikaner och ibland araber som begår våldtäkter och inte sällan turister som utsätts för dem. Italienskorna förstår att de måste se upp och italienarna vaktar de sina.

En var gruppvåldtäkten av en polska i Rimini. Om jag förstår det rätt så misshandlades hennes man grovt och hennes livmoder förstördes. Poliserna fick kritik då de använde porr-vokabulär (double penetration) för att beskriva vad som hände…

Flashback är en möjlighet att stå upp emot dessa lögner. Calcio behöver en oberoende röst. Och jag inbillar mig att vi är en röst som kanske kan nå dem som är intresserade.

Alla de andra kan läsa expressen och aftonbladet för att dilla om filmande italienska fjollor…
De har inget inflytande längre. Det är väl bara Martín ahslund som har något att säga till om när det gäller serie a i gammelmedia, och han är vettig med lagom distans till allt. Även personer som Birro och Jesper hussfelt har försvunnit från serie a,vilket jag tycker är synd trots deras brist på distans till allt.
Citera
2017-09-23, 16:54
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Kommer aldrig glömma när Jennifer Wegerup offrade sin egen värdighet för att försöka dra sensationslystna läsare till sin artikel genom att dra Gianluigi Buffons namn i smutsen.

Juventus-Lecce 1-1, säsongen 2011/2012. Tredje omgången från slutet, mitt under brinnande Scudetto-strid mot Milan:
https://www.youtube.com/watch?v=LoXjCkfji0w

Tidigare i veckan har det uppdagats att Buffon spelar pengar på fotbollsmatcher privat. Ingenting som bryter mot lagen, annat än den moraliska för den puristiskt lagde.

Så vad gör Jennifer Wegerup i detta läge? Hon drar kopplingen mellan Buffons spelande och misstaget han begår i matchen mot Lecce(!). Hon blåser upp en gigantisk rubrik och en text som inte ens är insinuant utan direkt anklagande. Buffon är mutad och begår misstaget med flit...

Ingenstans i Italien fanns några sådana spekulationer eller kopplingar utan här tog Jennifer en rövare i hopp om att inte bli callad på sitt bullshit. Ett intellektuellt och moralmässigt haveri som för all framtid kommer att pryda hennes CV.

Tänk er att vara italienbaserad journalist i flera decennium och ha fotbollsbevakningen som främsta levebröd, och att i det läget ändå inte ha den mentala kapaciteten att förstå att man inte drar en gentleman och ikon i smutsen utan några som helst grunder. Det vittnar om dels låg intelligens men även total brist på inre moralisk kompass.
Senast redigerad av BonhommeDeNeige 2017-09-23 kl. 16:57.
Citera
2017-09-23, 18:01
Medlem
sebastian_s avatar
Man får väl ta tillbaka sin "sågning" av Roma den här säsongen. De har mycket som ser mycket mycket bra ut. Allison såg återigen ut som en av ligans bästa målvakter och i anfallet är Dzeko bättre än förra säsongen med assist och mål igen, och Perotti trollar vidare(rabona igen!). Det har inte har sett så här bra ut sen hösten 2013.
Citera
2017-09-23, 19:59
Medlem
anteri17s avatar
Jag konstaterar bara att det är en njutning att läsa toppen av tabellen. Alla topplag har öppnat poängmässigt starkt, och det ser ut att bli ett race långt in i säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in