2017-09-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Nu undrar jag verkligen hur det står till med dig.
Lyoness omsätter 17,8 miljoner, ja det är vi överens om. Sen drar man ju kostnader från det, precis som du säger, men var någonstans i beräkningen får du det till att kostnader minskar omsättning.
Du borde nog ta en paus och vila upp dig.
Om jag nu ska sänka mig till din mentala nivå så ser det ut som att du sitter i ett hörn och tokrunkar och skriker klappmongo. Jag vet att du inte är så puckad i vanliga fall pellets, antingen har du bara lite otur när du tänker eller så börja du bli riktigt desperat, så ta en paus ett tag.

Stackar klappmongo...

Om ett företag har 100 Miljoner i Omsättning - så för att se siffrorna för omsättningen som endast gäller "produkterna" i företaget så måste du först dra av kostnaderna som ligger på Lön , lokalhyra etc. eftersom dessa har ingenting med "produkterna" att göra..

Med andra ord så kan du inte räkna på dina påhittade 18 Miljoner (Även om du vill tokrunka till dessa siffror)
Citera
2017-09-28, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Det är två helt olika bevisbördor vi pratar om här Pellets! Här handlar det om din trovärdighet i ditt sätt att argumentera för din sak. Du har i tråden flertalet gånger bevisligen ljugit för att argumentera mot någon annan. När detta påpekas efterkonstruerar du precis allt du tidigare skrivit och/ eller kommer med oerhört löjliga förklaringar till varför du gjorde si eller så.

1. Marknadsföringskonstnaden
Här tjafsade du med mig gällande vår kostnad vi tar för företaget att nå fler kunder. Du påstod att dina kostnader blev lägre än våra. När jag genom räkneexempel visade hur fel du hade så svarade du plötsligt att du inte hade kostnader! Lögn alltså, som du sen försökt bortförklara!
I det fetstilta ljuger du - och det är du fullt medveten om.
När jag körde via "vanlig" marknadsföring hade jag c:a 50-80% billigare totalkostnad än att vara med i Lyoness bluff + att min reklam gick direkt mot min potentiella kundkrets och inte klappmongon.

Idag har jag INGEN kostnad (Förutom arbetstid) då allt går via sociala medier och blir absolut direkt riktad till korrekt kundkrets.

Detta har redan diskuterats - jag har inte ljugit om detta - jag har bevisat flera gånger i tråden att det är billigare att göra det själv.

Vill du köra det racet igen - varsågod - men du eller annat klappmongot kommer inte att komma någonstans med detta

Citat:
2. Fejkade konton
Du påstod detta år (2017) i tråden att du en helg (2017) roat dig med skapa 14 konton bara för att visa att Lyoness medlemsantal var fejk! Vi bad om ett enda Lyoness ID för att kunna utröna sanningen men du vägrade. DU påstod vi kunde spåra dig (fel, fejk konto). Sen påstod du ett bra tag senare att det var 8 konton. När skillnaden i antal ifrågasattes så berodde det "plötsligt" på att du inte hade tillgång till alla 14 längre. Skälet var att du "dödade" massa skräpmailkonton och då inte kunde logga in längre. (Vem fasen behöver 28 skräpkonton om man är normal?. När vi då påpekar att Lyonesskontona inte försvinner bara för det så kom du plötsligt inte ihåg inloggen.
Sen påstod du plötsligt att du skapat dina Lyoness koton 2014. När detta påpekas vägrar du ge en förklaring till varför du påstår så olika saker som du inte borde ha en anledning att ljuga om. Finns ingen vinst överhuvudtaget. Det är bara så enkelt att du ljuger och lögnerna i ditt huvud börjar ta för mycket plats nu.
huruvida jag har 14 konton nu , eller 8 , eller 2 är inte av vikt i diskussionen.
I tråden skall vi diskutera företaget - och det är bevisat att antalet medlemmar inte stämmer med verkligheten eftersom man kan fejka medlem efter medlem....

Citat:
Du är överallt på nätet och svammlar i diverse forum om det mesta. Du är en sån liten människa som mår bra av att anonymt klämma till andra människor för att själv må bra. Men tror du att ord som tokrunka och Klappmongo förhöjer nivån på dina inlägg så är du fel på det.

Angående att 475 kr (50 SP x 9,50 kr = 475 kr för en BC1 Unit) blir 4845 kr så tar du info på sidan 11 och lägger ihop det med Easy Shop Plus så får du svaret!
Lögn så det skriker om det..

På Sidan 11 framgår det att bonusarna beräknas veckovis på antalet booked units under den veckan.
Och lägga ihop easy shop plus har inte diskuterats och det nämns inte i kompensationsplanen heller.

Det är detta som ni klappmongon skall bevisa - men än så länge har ni inte lyckats med detta

Citat:
Men för att återgå till att du inte vill svara på frågan om varför du skrev så fel som först 2017 och sen 2014:

Det är egentligen inte intressant för oss att veta för vi vet redan att du ljuger och att du inget svar har. Du kan inte svara helt enkelt. Hade du kunnat svara och bevisa din oskyldighet så hade du gjort det. Att vägra så länge du inte får dokument är enbart korkat.

Du ljuger Pellets!

Men för att återgå till kärnfrågan kära klappmongo.
https://www.scribd.com/document/3595...ig-Unit-201-AQ
(FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?

Det gick inte så bra att presentera någonting tydligen.....

Så nej - du eller annat klappmongo ska inte kalla mig en lögnare - se till att leverera dokumentation och korrekta länkar som backar upp era påståenden - för just nu är det endast ni som anses vara lögnare i tråden
Citera
2017-09-29, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Stackar klappmongo...

Om ett företag har 100 Miljoner i Omsättning - så för att se siffrorna för omsättningen som endast gäller "produkterna" i företaget så måste du först dra av kostnaderna som ligger på Lön , lokalhyra etc. eftersom dessa har ingenting med "produkterna" att göra..

Med andra ord så kan du inte räkna på dina påhittade 18 Miljoner (Även om du vill tokrunka till dessa siffror)
nu står det 17,8 miljoner i omsättning om du läser årsredovisningen.
Så hur tänker du.
Citera
2017-09-29, 10:31
Medlem
Citat:
nu står det 17,8 miljoner i omsättning om du läser årsredovisningen.
Så hur tänker du.

Gjorde en avrunding på 200.000:- sek uppåt...

Vilket är lite bättre avrunding än din avrundning uppåt på 16 Miljoner......

Så det är lika konstigt som dina klappmongoinlägg.....

Vart tog länken vägen?
Hur kommer det sig att Bonusen enligt kompensationsplanen betalas ut veckovis baseras på booked Units under den veckan , medans ni hävdar att man får räkna med "gamla units"?
Nu börjar andra klappmongot peka mot "Easy Shop Plus" som inte har ett skit med Bonusen i kompensationsplanen att göra då detta inte finns nämnt någonstans i kompenastionsplanen.
Det är starkt att ni fortsätter argumentera för något ni inte kan bevisa någonstans iform av en länk...

Och inte så bra för er klappmongon att försöka komma med en skärmdump - men misslyckas!!!
Citera
2017-09-29, 11:50
Medlem
[quote=Pellets|61917884]Gjorde en avrunding på 200.000:- sek uppåt...

Vart tog länken vägen?
Hur kommer det sig att Bonusen enligt kompensationsplanen betalas ut veckovis baseras på booked Units under den veckan , medans ni hävdar att man får räkna med "gamla units"?
Nu börjar andra klappmongot peka mot "Easy Shop Plus" som inte har ett skit med Bonusen i kompensationsplanen att göra då detta inte finns nämnt någonstans i kompenastionsplanen.
Det är starkt att ni fortsätter argumentera för något ni inte kan bevisa någonstans iform av en länk...

Och inte så bra för er klappmongon att försöka komma med en skärmdump - men misslyckas!!![/QUOTE
Du fortsätter med din dagisnivå.
Avrundning hit och dit.
Sen har du beskrivit kompplanen helt korrekt. Det är bara du som lägger in din tolkning.
Varje söndag kväll stängs bokningsprogrammet och en avräkning görs.
Har det tillkommit några nya enheter har du premier om det har uppstått balans.
Det är nästan så jag har lust att lägga upp en skärmdump, men jag ger fan i det, vet inte om det skapar problem för mig.
Oavsett om du sitter och tokrunkar och skriker klappmongon så räknar jag in stålar varje vecka.
Även om jag inte bevisar det för dig så är det så.
Du kommer bli varse. Jag garvar hela vägen till banken och du sitter hålögd i ett hörn och tokrunkar och skriker klappmongo till alla du kan.
Jag önskar dig lycka till pellets.
Hur du än försöker svartmåla så blir du frånåkt.
Citera
2017-09-29, 12:02
Medlem
Citat:
Citat:
Gjorde en avrunding på 200.000:- sek uppåt...

Vart tog länken vägen?

Och inte så bra för er klappmongon att försöka komma med en skärmdump - men misslyckas!!!

Du fortsätter med din dagisnivå.
Avrundning hit och dit.
Sen har du beskrivit kompplanen helt korrekt. Det är bara du som lägger in din tolkning.
Varje söndag kväll stängs bokningsprogrammet och en avräkning görs.
Har det tillkommit några nya enheter har du premier om det har uppstått balans.
Det är nästan så jag har lust att lägga upp en skärmdump, men jag ger fan i det, vet inte om det skapar problem för mig.
Oavsett om du sitter och tokrunkar och skriker klappmongon så räknar jag in stålar varje vecka.
Även om jag inte bevisar det för dig så är det så.
Du kommer bli varse. Jag garvar hela vägen till banken och du sitter hålögd i ett hörn och tokrunkar och skriker klappmongo till alla du kan.
Jag önskar dig lycka till pellets.
Hur du än försöker svartmåla så blir du frånåkt.

Jag eller vi andra vanliga , normala individer har inte blivit frånåkt någonstans.

Det är ni klappmongon som inte kommer någonstans eftersom ni kan inte lägga upp någon som helst bevisning för era påståenden någonstans.

Vi har efterfrågat det flera gånger i tråden , men ni klappmongon misslyckas hela tiden.
I andra trådar har klappmongon försökt , men så fort man tittat på dom skärmdumparna som de klappmongona levererat her dessa varit manipulerade - och de som inte varit manipulerade har inte kunnat påvisat argumenten...

Du och alla andra klappmongon kan fortsätta att skrika "Vi har rätt och ni har fel - men vi kan inte bevisa att vi har rätt" - ni har gjort er till åtlöje i tråden och fortsätter göra er till åtlöje.
Vilket vi är väldigt tacksamma för , eftersom det förhoppningsvis räddar ett antal från att förlora en massa pengar.

Om jag avrundar 200.000 så är det fel - men om ni klappmongon avrundar 16 Miljoner så är det ok?
Du kan ju fundera på det argumentet till att börja med...

Så länge ni inte kommer med någon bevisning så gäller kompensationsplanens information.

Bonus beräknas (enligt sidan 11 på tidigare länk) i 2 delar...

1) Antal bokade units under en vecka - Personal Units , Transfer Units och Bonus Units.
(Här får man alltså INTE räkna med "gamla Units")
Måste fylla minst 3/3 upp till 25/25 - och bonusen bygger på vilken nivå klappmongot befinner sig på.
Denna bonus betalas ut veckovis baserat just på "Booked Units" under den veckan och kan alltså variera beroende på resultatet för klappmongot.

2) Antal bokade units under en vecka - Endast Personal Units!!!
Måste fylla minst 35/35 - och bonusen bygger på vilken nivå klappmongot befinner sig på.
Högre nivå sänker kravet till 25/25 o.s.v.
Denna bonus betalas ut veckovis baserat just på "Booked Units" under den veckan om klappmongot uppfyller kravet för den veckan.
Här ligger den "stora bonusen" på 600$

Easy Shop plus nämns ingenstans - och ni har heller inte påvisat att man får räkna "Gamla bokade units" i ovan nämnda. Och så långe ni inte har lyckats med det - är det ovanstående som gäller - eftersom det är det som står i kompensationplanen.
Citera
2017-09-29, 13:09
Medlem
Citat:
Jag eller vi andra vanliga , normala individer har inte blivit frånåkt någonstans.

Det är ni klappmongon som inte kommer någonstans eftersom ni kan inte lägga upp någon som helst bevisning för era påståenden någonstans.

Vi har efterfrågat det flera gånger i tråden , men ni klappmongon misslyckas hela tiden.
I andra trådar har klappmongon försökt , men så fort man tittat på dom skärmdumparna som de klappmongona levererat her dessa varit manipulerade - och de som inte varit manipulerade har inte kunnat påvisat argumenten...

Du och alla andra klappmongon kan fortsätta att skrika "Vi har rätt och ni har fel - men vi kan inte bevisa att vi har rätt" - ni har gjort er till åtlöje i tråden och fortsätter göra er till åtlöje.
Vilket vi är väldigt tacksamma för , eftersom det förhoppningsvis räddar ett antal från att förlora en massa pengar.

Om jag avrundar 200.000 så är det fel - men om ni klappmongon avrundar 16 Miljoner så är det ok?
Du kan ju fundera på det argumentet till att börja med...

Så länge ni inte kommer med någon bevisning så gäller kompensationsplanens information.

Bonus beräknas (enligt sidan 11 på tidigare länk) i 2 delar...

1) Antal bokade units under en vecka - Personal Units , Transfer Units och Bonus Units.
Måste fylla minst 3/3 upp till 25/25 - och bonusen bygger på vilken nivå klappmongot befinner sig på.
Denna bonus betalas ut veckovis baserat just på "Booked Units" under den veckan och kan alltså variera beroende på resultatet för klappmongot.

2) Antal bokade units under en vecka - Endast Personal Units!!!
Måste fylla minst 35/35 - och bonusen bygger på vilken nivå klappmongot befinner sig på.
Högre nivå sänker kravet till 25/25 o.s.v.
Denna bonus betalas ut veckovis baserat just på "Booked Units" under den veckan om klappmongot uppfyller kravet för den veckan.
Här ligger den "stora bonusen" på 600$

Easy Shop plus nämns ingenstans - och ni har heller inte påvisat att man får räkna "Gamla bokade units" i ovan nämnda. Och så långe ni inte har lyckats med det - är det ovanstående som gäller - eftersom det är det som står i kompensationplanen.
Men pellets, vi säger väl att det är så. Blir du nöjd då. Du kommer bli varse hur det funkar då lyoness kommer finnas längre än din tid på jorden.
Och du behöver inte sätta dig och tokrunka nu och skrika klappmongo. Vi kan din nivå. Lev bara i villfarelsen av att du har rätt.
Citera
2017-09-29, 13:22
Bannlyst
Citat:

Herre jäklar, Pellets!

Kompensationsplanen är bevis gott nog som den är, problemet är DU! Enbart DU!
Du hänger upp dig på två ord och skriver om hela innebörden i stycket utifrån DIN syn på det!
Du tolkar enstaka ord som du vill och gapar och skriker i tråden att vi har fel eftersom vi inte "bevisar"!

Vad vill du vi ska bevisa?

Du rör ihop Units med personer och fylla ben med karriärnivå etc....

Du är hopplös!

En placerad Unit behåller efterföljande Units HELA tiden, inget raderas eller nollställs!

Beräkna innebär att nya balansen beräknas en gång i veckan och då läggs de Units till som tillkommit INOM den senaste veckan.

Förstår du? Vad som tillkommit senaste veckan läggs till och beräknas. Kommer din Unit då till nästa nivå får du utbetalning enligt KP sid 11, i annat fall inget.

När din Unit slutligen når 35-35 har den betalt ut allt (commission + bonus + bonusunits) den kan och är därmed förbrukad.

Lögnare!
Citera
2017-09-29, 13:28
Medlem
Citat:
Herre jäklar, Pellets!

Kompensationsplanen är bevis gott nog som den är, problemet är DU! Enbart DU!
Du hänger upp dig på två ord och skriver om hela innebörden i stycket utifrån DIN syn på det!
Du tolkar enstaka ord som du vill och gapar och skriker i tråden att vi har fel eftersom vi inte "bevisar"!

Vad vill du vi ska bevisa?

Du rör ihop Units med personer och fylla ben med karriärnivå etc....

Du är hopplös!

En placerad Unit behåller efterföljande Units HELA tiden, inget raderas eller nollställs!

Beräkna innebär att nya balansen beräknas en gång i veckan och då läggs de Units till som tillkommit INOM den senaste veckan.

Förstår du? Vad som tillkommit senaste veckan läggs till och beräknas. Kommer din Unit då till nästa nivå får du utbetalning enligt KP sid 11, i annat fall inget.

När din Unit slutligen når 35-35 har den betalt ut allt (commission + bonus + bonusunits) den kan och är därmed förbrukad.

Lögnare!
Varsågod att visa att texten i kompensationsplanen har annan betydelse.

Det har ni fortfarande inte lyckas med...

Det vill säga...

"Bokade Units under veckan i dina ben är det som sätter bonusen för den veckan"
Inte bokade units innan....

Så du kan inte "Samla Units för att kunna nå 35/35" - du är tvungen att nå detta under samma vecka....
Citera
2017-09-29, 13:35
Medlem
Citat:
Varsågod att visa att texten i kompensationsplanen har annan betydelse.

Det har ni fortfarande inte lyckas med...

Det vill säga...

"Bokade Units under veckan i dina ben är det som sätter bonusen för den veckan"
Inte bokade units innan....

Så du kan inte "Samla Units för att kunna nå 35/35" - du är tvungen att nå detta under samma vecka....
Precis, varje söndag natt gås systemet igenom av datorerna och har det bildats nya units så får du bonusarna för dom nya.
Om du får 5/5 så får du 95:- då du redan tidigare har fått 57:- för 3/3 så inte får du för 3/3 igen. Utan precis som du hela tiden skriver. Det är endast dom nya enheterna, som du får bonus för.
Citera
2017-09-29, 14:05
Medlem
Citat:
Precis, varje söndag natt gås systemet igenom av datorerna och har det bildats nya units så får du bonusarna för dom nya.
Om du får 5/5 så får du 95:- då du redan tidigare har fått 57:- för 3/3 så inte får du för 3/3 igen. Utan precis som du hela tiden skriver. Det är endast dom nya enheterna, som du får bonus för.
Nej - inte enligt kompensationsplanen - och ni har heller inte visat motsatsen....

Vecka 1 = 3/3 fyllda av nya Units = Bonus för 3/3 enligt kompensationsplanen
Vecka 2 = 3/4 fyllda av nya Units = Bonus för 3/3 enligt kompensationsplanen
Vecka 3 = 5/5 fyllda av nya units = Bonus för 5/5 enligt kompensationsplanen
Vecka 4 = 3/2 fyllda av nya Units = Ingen Bonus enligt kompensationsplanen
o.s.v.

Så står det i Kompensationsplanen - och er klappmongo bonus på 600$ betalas endast ut om ett klappmongo lyckas fylla 35/35 under en och samma vecka.

Enligt erat klappmongo resonemang så är Bonusen enligt följande

Vecka 1= 5/5 Ben fyllda av nya Units = Bonus för 3/3 OCH 5/5 betalas ut
(Står ingenting om detta i Kompensationsplanen)
Vecka 2 = 30/30 Ben fyllda av nya Units = Bonus för återstående (Men INTE 3/3 & 5/5 för dom har redan blivit utbetalade) OCH 600$ eftersom ni nu "har nått 35/35 med gamla och nya units"
Vecka 3 = Spelar ingen roll eftersom all bonus redan betalats ut - du kan inte få samma bonus två gånger....

Ni har inte visat ett skit på erat resonemang - och så länge ni inte har gjort det är det rent skitsnack och patetiska försök att få med fler klappmongon....
Citera
2017-09-29, 14:17
Medlem
Dömda för pyramidspel och för att vara ett snöbolls system.
Dvs pengar fastnar i systemet längre och längre tid i takt med månadsinbetalningarna..
Finns inte på världskartan att lyo kommer 70 dubbla sin omsättning en gång till så om farrs skrattar sig till banken betyder det att han är anställd av lyo eller nöjd med att gått back...
Dom ända som gått plus på lyo är dom anställda och dom som vägrade byta till det nya samma lika avtalet för dom får idag tillbaka sin insatts plus ränta OM lyo följer domstolens dom.
Senast redigerad av mickell 2017-09-29 kl. 14:35. Anledning: Autokorr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in