2017-09-23, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Har funderat över den här videon, sen igår.

BDSM är en sak, men om man anser det tändande med ett spelat mord - vad innebär det egentligen? Att borra någon i huvudet medan den dör i skakningar - är IMHO inte något som någonsin bör kopplas ihop med sex.

Det kusligaste är väl ändå att det sitter en publik av likasinnade som applåderar, visslar och uppenbarligen anser att den här sortens performances är kul att titta på. :-(

Nu kanske de sitter hemma och runkar över tanken vad Madsen har gjort med Kim innan styckningen och vidare hur styckningen har gått till.
Citera
2017-09-23, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon kanske meddelade pojkvännen att hon hade blivit våldtagen?

Eller sen hade de redan i förväg (inte bara för denna händelse) överenskomna kod som betyder olika saker - typ: 1 = kalla på polisen jag är i livsfara, 2 = ring till en viss person, 3= kommer en timme senare än lovat (så slipper man skriva en lång harang varje gång det händer).

Om pojkvännen mottog nr 1 då visste han att det inte var frågan om lek utan att något fruktansvärt hade hänt. Särskilt om de två hade kommit överens om att man använder koden bara då när man av någon anledning inte kan skriva hela meningar och förklara närmare.
Åh gud . Tänk om det var så? Och att han inte fick koden förrän PM kastade mobilen? Låter inte orimligt.
Citera
2017-09-23, 11:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att mobilen skickade ett tidigare skrivet sms när Madsen tog upp hennes mobil upp från ubåten för att kasta den i vattnet. De sekunderna från den kom upp från kabinen till den hamnade i vattnet räckte kanske för mobilen att koppla upp sig och skicka?
Hon kan ju ha försökt ringa och PM tog mobilen från henne och kastade den i vattnet/stampade sönder den.
Citera
2017-09-23, 11:51
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det kusligaste är väl ändå att det sitter en publik av likasinnade som applåderar, visslar och uppenbarligen anser att den här sortens performances är kul att titta på. :-(

Nu kanske de sitter hemma och runkar över tanken vad Madsen har gjort med Kim innan styckningen och vidare hur styckningen har gått till.

Ja, exakt. De flesta har väl gränser, och förstår att det är en fantasi de inte bör leva ut i verkligheten. Men det finns en viss sannolikhet att detta slog fel i PMs huvud.
Citera
2017-09-23, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Se på fan!! Jag hittade det, det ligger kvar på tv2/lorry.

Kurt Kragh:*Jeg tror ikke, at Peter Madsen var klar over, at politiet var inde i sagen, da han gik i land fredag den 11. august. Det var Kim Walls kæreste, der, efter et sidste opkald fra Kim Wall, slog alarm hos politiet. De satte efterfølgende en stor efterforskning i gang. Det gør politiet kun, hvis der er tale om en alvorlig anmeldelse.
https://www.tv2lorry.dk/artikel/tidligere-efterforskere-her-halter-peter-madsens-forklaring

Man har alltså gått in och tagit bort uppgifter i media igen, detta förändrar ju en hel del, att Kim Wall ringde sin pojkvän, hon bör alltså varit vid liv 02:30 när han larmade, alternativt lyckades mobilen skicka ett sms som skrivits tidigare av KW, när Madden kastade bort mobilen hennes.

Tusen tack för hjälpen snälla du. Reagerade direkt på att allt var kvar i artikeln och endast samtalet var spårlöst försvunnet men det hittade du.

Kan ju hända att denna Kurt Kragh fått information och förmedlade den vidare till media utan att tänka sig för. För om nu allt detta stämmer vill nog inte Jens Möller att detta skall komma fram. Möjligt att detta "samtal" skall användas i förhörena längre fram mot PM när han fantiserat ihop sin historia klart. Ingen aning men i media fick detta samtal inte vara i alla fall.
Senast redigerad av proximac 2017-09-23 kl. 12:33.
Citera
2017-09-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Tusen tack för hjälpen snälla du. Reagerade direkt på att allt var kvar i artikeln och endast samtalet var spårlöst försvunnet men det hittade du.

Kan ju hända att denna Kurt Kragh fått information och förmedlade den vidare till media utan att tänka sig för. För om nu allt detta stämmer vill nog inte Jens Möller att detta skall komma fram. Möjligt att detta "samtal" skall användas i förhörena längre fram mot PM när han fantiserat ihop sin historia klart. Ingen aning men i media fick detta samtal inte vara i alla fall.
Tror du? Då borde hon levt vid den tiden? Shit
Citera
2017-09-23, 13:10
Medlem
Citat:
Jo. Men det är fel såg. Den sågen man "hittat" hade inte samma färg som den han blev sedd med.
Vittnen brukar ha en förmåga att minnas fel - kanske inte var orange handtag på sågen. Eller PM kanske höll i mer än en såg när han sågs - dvs även höll i någonting annat som var orange.

Kom igång att vittnet inte hade anledning att förvänta sig att PM med såg skulle vara viktigt att memorera eftersom det inte fanns någon anledning att misstänka ett kommande mord. Det finns massor vi inte vet om hur pålitligt vittnet faktiskt är.
Citera
2017-09-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Vittnen brukar ha en förmåga att minnas fel - kanske inte var orange handtag på sågen. Eller PM kanske höll i mer än en såg när han sågs - dvs även höll i någonting annat som var orange.

Kom igång att vittnet inte hade anledning att förvänta sig att PM med såg skulle vara viktigt att memorera eftersom det inte fanns någon anledning att misstänka ett kommande mord. Det finns massor vi inte vet om hur pålitligt vittnet faktiskt är.
Jag förutsätter att polisen rett ut det vid det här laget.
Citera
2017-09-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Förluckan var svår att öppna för den användes sällan. Någon fastmonterad stege har jag heller inte sett. Förluckan är också rätt så hög, ca 250-300 cm lyfthöjd. Dessutom så är den öppen för andra att se. Med en nattkikare hade du kunnat se PM kämpa med kroppdelarna från mils avstånd. Det verkar inte som att förluckan har använts iaf av flera olika anledningar. Finns väl ingen större anledning för PM att ljuga om att han använde tornluckan heller.

Sen får ju det stå för dig att det "bara" är at hiva ut en torso på 35 kg. Jag skulle ju vilja se dig göra det.
Det stora problemet med förluckan torde vara att ta sig upp sista biten. Ingenting att hålla i sig i, samtidigt som metallen blir hal. I tornluckan finns det ju ett räcke hela vägen runt som går att hålla i sig i under sista delen av klättringen. Och har man ett rep kan man även dra repet runt någonting för att avlasta om man vill vila.
Citera
2017-09-23, 13:25
Bannlyst
Citat:
Tror du? Då borde hon levt vid den tiden? Shit

Jag tror inte hon var död redan vid 21. Gällande förhörsteknik så är det mer av en självklarhet att man ger en del information som den misstänkte bygger upp sin version på, denna historia ser förhörsledarna till att få ett antal gånger på band eller pränt. I Danmark får de förhörda skriva under sitt förhör med underskrift så dom inte kan dra valsen att dom inte sett eller läst eller blivit lurade under polisförhöret. I Sverige finns inte namnunderskriften från de förhörda istället ser man bara "uppläst och godkänt" under förhören. Sen när PMs historia är väldokumenterad kommer godbitarna som förhörsledarna har i rockärmen. Kanske ett samtal, vad vet jag

I det andra forumet berättar danskarna att stället han påstår sig släppt av KW inledningsvis är adsolut inget ställe en kvinna skall gå ensam på. Han har alltså haft en plan med vald ilandstigningsplats, osäkert område och att något kan ha hänt henne där som han inte ansvarat för.

Varför han valt tiden 22.30 måste också ha någon innebörd, vad däremot vet jag inte men givetvis är inte klockslaget valt av en slump. Något finns som i händelseförloppet som gör att han valt tidpunkten, vad vet inte jag men förhoppningsvis Jens Möller.
Citera
2017-09-23, 13:25
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast

Det är korrekt, angående hur pålitliga vittnen är.

Men - jag har missat att vi skulle ha en trovärdig källa på att sågen är upphittad? Den kan väl inte ha legat under ett skrivbord på verkstan, och blivit missad först?
Citera
2017-09-23, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för intressant info,Sheriffen
Tolkade jag det rätt? Att han får framföra Nautilus som en fritidsbåt
med vilken last som helst. Jag uppfattade raderna som taget ur ett längre sammanhang.
Så det är inte säkert att jag tolkade innebörden korrekt.
Vad folk får och vad folk gör är inte alltid samma sak.

Som båt räknat så är Nautilus just det - en båt. Är den mindre än gränsen för certifiering så blir det bara att använda den, så länge det inte sker yrkesmässigt.

Du tror väl inte att PM skickat in papper och frågat om det krävs något extra godkännande för att få bogsera en raketplatform efter ubåten?

Grundregeln du måste tänka hela tiden är är KISS - Keep It Simple Stupid. Om inte någon explicit tvingar PM att fixa ett godkännande så kommer inte PM själv att ta ett sådant steg. Finns ingen dokumentation någonstans presenterad att det skett något som helst godkännande av ubåten - däremot finns det en eller flera publikationer som utan att presentera någon källa verkar ha gjort antagandet att ubåten skulle vara besiktad och godkänd.

Som NY-artikeln där man tydligen hittat notering att det krävs godkännande för att ta med passagerare, men glömt att fundera på om den lagstiftningen faktiskt är applicerbar utanför ren yrkestransport. Hur många har sökt godkännande med fin certifiering för att skjutsa grannen i sin plastbåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in