2017-09-23, 10:06
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag hittar inte..kan du länka eller lotsa mej rätt?
Hela sidan är otillgänglig nu. Förmodligen pågår rensning.
Citera
2017-09-23, 10:13
Medlem
Idag får de mulet väder över sina huvuden på norra bantorget.
Undra hur länge till de får sitta där innan de skickas hem?
Citera
2017-09-23, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Städservice AB kanske.
Citera
2017-09-23, 10:14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44

Tack! Vore bättre om hazarerna rensades bort.
Citera
2017-09-23, 10:45
Medlem
Har de fått något genomslag i vanlig nyhetsmedia för sin march till den tomma ambassaden då? Eller blev det lika dödstyst som efter den där marschen ett par dagar före riksdagens öpnande, den som de hoppades skulle bli en verklig folkfest? och där inte en käft tågade från Stureplan, en av de tänkta startpunkterna.

Det känns som att PK-media i stort har tappat intresset helt för den här cirkusen, bortsett från DN:s idolporträtt av Fatemeh personligen. Problemet är att ingen vill göra grovjobbet med att avhysa skäggisarna från torget och sätta ett tydligt slutstreck för deras demonstrationer. Och låsa händerna bakom ryggen på en del av dem, t ex huckletjejen och Amir.
Citera
2017-09-23, 11:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, jag vet, skulle ha skrivit "gode män" - det kryllar av olika uppdrag man kan ha som dogooder. Minst 6 personer jobbar kring varje ensamstående: mig.handläggare, soc.sekr.,jurist, god man, lärare, familjehemsfldr., hvb-personal och nån dogooder - ett stöd "ADHD-Kevin" på glid i Trollis bara kan drömma om.

Jag tippar att Amir är runt 23 (+-3) år, men det är förbaskat svårt att säga. Man ser på kroppen och märker på beteendet att han inte är 17-18 år i alla fall. Oerhört hög svansföring hos 16-åriga gäster från främmande land överlag...
Hehe, menar såklart ensamkommande.

Amir, i natt:

Citat:
Svensk volontärer snackar med varandra och är vaken på plats för att ungdomar kan tar lite rast. #UngiSverige
https://twitter.com/nabizadehse/status/911339742775713792

Vad menas med "rast"? Är det att hålla vakt mot nazister? Det finns ju snut där, dygnet runt, så dom sover tryggare än jag...
Citera
2017-09-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Har de fått något genomslag i vanlig nyhetsmedia för sin march till den tomma ambassaden då? Eller blev det lika dödstyst som efter den där marschen ett par dagar före riksdagens öpnande, den som de hoppades skulle bli en verklig folkfest? och där inte en käft tågade från Stureplan, en av de tänkta startpunkterna.

Det känns som att PK-media i stort har tappat intresset helt för den här cirkusen, bortsett från DN:s idolporträtt av Fatemeh personligen. Problemet är att ingen vill göra grovjobbet med att avhysa skäggisarna från torget och sätta ett tydligt slutstreck för deras demonstrationer. Och låsa händerna bakom ryggen på en del av dem, t ex huckletjejen och Amir.
Inte vad jag har sett i media, direkt.
Idag har de mulet väder iallafall.
Ditt de vandrade igår var det ju stängt :-)
Kan de inte vandra hemåt snart mot Afghanistan istället.
Citera
2017-09-23, 11:09
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Jag har bara sett DN skriva om det.
Jag grubblar fortfarande på varför man tågar iväg och hetsar mot en stängd ambassad.
Är det nån som har en psykologisk trovärdig förklaring?
Jag som alltid varit intresserad av gruppsykologi och gruppdynamik känner igen en galen hetsare och masspsykosen den kan åstadkomma. Se på de dumma fåren runt henne.
Ryck hucklet av Khawari innan det är för sent!
Citera
2017-09-23, 11:11
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Som sagt var han sticker inte under stol att han har varit medlem i KFMLR.
Men, jag tror inte att han har sponsrat Amir med kamerorna.
Det kan vara fel med mitt antagande.
Vi får se vad framtiden siar i denna fråga.

Satelliten ger följande info:
https://www.hitta.se/kartan!~58.49122,11.60758,16z/tr!i=zNxt9Vsl/search!hq=munkedal;45591;håbyvägen;16;!q=Håbyvägen %2016%2C%20Munkedal!st=prv!t=at!ai=~M_-vnnnnO!aic= 58.49122:11.60758
Satt i en f.d ekonomisk förening och har ett projekt kallat avfart100 på sin meritlista...

Och ovanför honom i Dingle är vår huvudperson/fotograf skriven i en hyresfastighet med många invandrare, och även är skriven på en adress i Vaxholm/Sth , som visar sig vara en bostadsrätt.
https://www.hitta.se/bostadsrättsföreningen+päronträdet+13/vaxholm/LgsXXnO1Gq

Och här anar man att flera stycken har skrivit sig i en liten fastighet med max 10 lägenheter:
https://www.hitta.se/adress%3Akungsgatan+13+vaxholm/personer/2
Undrar om det är den svenska fotografen med dito företag på adressen som ställt upp...
Senast redigerad av absolut-justice 2017-09-23 kl. 11:35.
Citera
2017-09-23, 11:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har bara sett DN skriva om det.
Jag grubblar fortfarande på varför man tågar iväg och hetsar mot en stängd ambassad.
Är det nån som har en psykologisk trovärdig förklaring?
Jag som alltid varit intresserad av gruppsykologi och gruppdynamik känner igen en galen hetsare och masspsykosen den kan åstadkomma. Se på de dumma fåren runt henne.
Ryck hucklet av Khawari innan det är för sent!
Dels tror jag att de ställer till med saker för att generera DN- och MittI-artiklar, dels tror jag att det stärker "moralen" inom gruppen att ha något delmål att organisera sig mot - i morgon ska vi ju sörja tillsammans, till exempel...
Citera
2017-09-23, 11:20
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Dels tror jag att de ställer till med saker för att generera DN- och MittI-artiklar, dels tror jag att det stärker "moralen" inom gruppen att ha något delmål att organisera sig mot - i morgon ska vi ju sörja tillsammans, till exempel...

Så är det förmodligen. En grupp som känner sej övergiven av resten av välden ("Stockholm är inte snälla mot oss" t ex) för att inte tala om Mig verket och Afghanistan skapar väl en inre, stark sammanhållning som Hucklet lätt kan leda i fördärvet.
Citera
2017-09-23, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Idag får de mulet väder över sina huvuden på norra bantorget.
Undra hur länge till de får sitta där innan de skickas hem?

De kommer tyvärr inte skickas hem, politikerna kommer bara försöka lugna ner folk genom att säga, jodå vi kommer minsann att utvisa dom, men det kommer aldrig ske.
Ygeman sa för ett år sedan att 80.000 då skulle skickas hem, men det blev typ 8 som skickades hem, resten lever som så kallade papperslösa, vilket de inte är utan de är kriminella eftersom de struntar i de avslagsbeslut som de fått, men tyvärr kommer de belönas med ett permanent försörjningstillstånd när de hållit sig "gömda" i ex antal år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in