2017-08-10, 03:27
Medlem
Ber om ursäkt om detta redan avhandlas tidigare i denna tråd, eller i annan tråd (som jag inte hittat), men finns det någon ytterligare motdemonstration planerad som jag kan gå med i?
Citera
2017-08-10, 03:30
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Tills den 23 /8 får de stanna på torget. Enligt Expressen. Grattis Söder.
Det är bara 13 nätter kvar då.

Skall bli lite halvintressant att se om grabbgänget orkar sitta och dra runt där såpass länge. Jag kan tänka mig att det blir ganska tradigt efter ett tag och jag tror inte dessa har samma uthållighet som t.ex. dom där falun gongarna man sett utanför kinesiska ambassaden sen början på 2000-talet.

Medborgarplatsen kanske erbjuder lite mer förströelse dock, är inte mynttorget ganska "off" sett till folk som spatserar förbi?

På P1 sa den som anstiftat allihopa att denne ringde 112 hela tre gånger under och innan debaclet utan att någon svarade. Låter som en liten vals i mina öron men SR köpte det rakt av utan några motfrågor.
Citera
2017-08-10, 03:43
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Man blir lite glad av att se videon. Speciellt kommentarerna där iallafall 80% skriver att dom ska ut från landet

Var inne och kikade lite nu. Tonen har verkligen blivit hårdare från svenskar som är skeptiska till detta människorexperiement bara de senaste två åren. Det är lite som att anden är ute ur flaskan och den breda massan börjar inse priset av ett öppet hjärta.
Citera
2017-08-10, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Skall bli lite halvintressant att se om grabbgänget orkar sitta och dra runt där såpass länge. Jag kan tänka mig att det blir ganska tradigt efter ett tag och jag tror inte dessa har samma uthållighet som t.ex. dom där falun gongarna man sett utanför kinesiska ambassaden sen början på 2000-talet.

Medborgarplatsen kanske erbjuder lite mer förströelse dock, är inte mynttorget ganska "off" sett till folk som spatserar förbi?

På P1 sa den som anstiftat allihopa att denne ringde 112 hela tre gånger under och innan debaclet utan att någon svarade. Låter som en liten vals i mina öron men SR köpte det rakt av utan några motfrågor.

Ja, det ska bli spännande och se vad som händer.
Nej, de orkar inte sitta där i 13 nätter till, det är för kallt. Jag tror att det är målet, att trötta ut de. Få de att ge upp. De kommer även att lida av sömnbrist efter flera nätter utomhus.
Medis är ett tillhåll, vill jag påstå.
Hoppas du sitter i sthlms län men det är mycket restauranger runt medis, fredag - lördag kommer det inte att vara tyst på torget på natten. Alla dagar är det full kommers på torget. Tyvärr en hel del fyllon som kan sitta på bänkarna. Folk shoppar i Söderhallarna som ligger bredvid där hazarerna sitter.

Om man säger så här: var ska de gå på toa ? Skiter dem i parken nedanför Söderhallarna ?
Hoppas de har löst det problemet.

Det andra är att de har alla ögon på sig på medis, det hade de inte på Mynttorget.

Visst blåser det på Mynttorget men medis är fan så mycket kallare för det är byggt på en sjö.
( fatburen )
Citera
2017-08-10, 04:06
Medlem
Redors avatar
För det första så kostar afghanerna oss skattebetalare pengar. Det behöver man inte vara främlingsfientlig för att fatta.
Men inte nog med det, nu ska de slösa polisens resurser genom att behöva ha dygnet-runt bevakning också.

Om Afghanerna hoppas på sympatier, så är det nog jävligt fel väl att gå, att reta upp befolkningen ännu mer

And BTW, om man inte vill bli hemskickad igen så är det alltid en bra början att visa tacksamhet och respekt mot det land som tar emot en. Dvs att man inte begår brott eller anser att en våldtäkt är helt naturligt, liksom att bära kniv..
Senast redigerad av Redor 2017-08-10 kl. 04:08.
Citera
2017-08-10, 04:15
Medlem
Ouch1s avatar
Underbart att höra, nu får ju de goda människorna på Söder precis vad man önskar sig.
Citera
2017-08-10, 04:44
Medlem
Rasande-Roses avatar
om aktionen äkt rum så är det utmärkt. Det är självförsvar mot dessa brutala illegalier. Utvisa hela bunten.
Citera
2017-08-10, 05:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
För det första så kostar afghanerna oss skattebetalare pengar. Det behöver man inte vara främlingsfientlig för att fatta.
Men inte nog med det, nu ska de slösa polisens resurser genom att behöva ha dygnet-runt bevakning också.

Om Afghanerna hoppas på sympatier, så är det nog jävligt fel väl att gå, att reta upp befolkningen ännu mer

And BTW, om man inte vill bli hemskickad igen så är det alltid en bra början att visa tacksamhet och respekt mot det land som tar emot en. Dvs att man inte begår brott eller anser att en våldtäkt är helt naturligt, liksom att bära kniv..

Oja! Men du har onda krafter ifrån miljöpartiet som vill låta skäggbarnen får stanna. Stockholms Socialborgaråd, hon som hatar hemlösa Svenskar och har dragit in fler miljoner i stöd för hemlösa Svenskar, hon vill att skäggbarnen skall stanna , samtidig som Stockholm stad har Europas högsta hemlöshet. Snacka om politisk misslyckade.
Citera
2017-08-10, 05:50
Medlem
Lobba in några molotovcocktails, så kan de skåla
Citera
2017-08-10, 06:28
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Lobba in några molotovcocktails, så kan de skåla

Nu sitter de på bästa stället. Istället för att skrämma iväg de är det smartare att skjutsa dit fler sittstrejkande afghaner.
Citera
2017-08-10, 07:13
Medlem
Två funderingar:

- kommer denna "aktion" att lyckas, d.v.s. kommer regeringen att ge MV ändrade instruktioner? Kom ihåg att de "strejkande" vill prata med Ribbendal, som lyder under Löfven....

- kommer det svenska folket att tycka mer synd om skäggbarnen? Skäggbarn är kanske inget trevligt och snällt uttryck, men har sitt berättigande, då t.o.m. MV kommit fram till att c:a 70-80% (minst?) försökt och lyckats med att få sin ålder fastställd till 15-18 år, för att vinna stora fördelar i förmåner som migranter.

Jag hoppas att denna "aktion", förmodligen stöttad/iscensatt av grönvänstern, får motsatt effekt, att fler fått nog av galenskaperna i migrationspolitiken och uttrycker det i nästa val!
Senast redigerad av Whyback 2017-08-10 kl. 07:17.
Citera
2017-08-10, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Två funderingar:

- kommer denna "aktion" att lyckas, d.v.s. kommer regeringen att ge MV ändrade instruktioner? Kom ihåg att de "strejkande" vill prata med Ribbendal, som lyder under Löfven....

- kommer det svenska folket att tycka mer synd om skäggbarnen? Skäggbarn är kanske inget trevligt och snällt uttryck, men har sitt berättigande, då t.o.m. MV kommit fram till att c:a 70-80% (minst?) försökt och lyckats med att få sin ålder fastställd till 15-18 år, för att vinna stora fördelar i förmåner som migranter.

Jag hoppas att denna "aktion", förmodligen stöttad/iscensatt av grönvänstern, får motsatt effekt, att fler fått nog av galenskaperna i migrationspolitiken och uttrycker det i nästa val!

Tyvärr klara inte Svensk media att förklara kostnader för dess barn. Man har snyft efter snyft artikel, men journalisterna ovilja att förklara för sina läsare att varje skäggbarn vi ta emot är färre resuser i skola, färre blöjbyte inom långvården och högre skatter. Stockholm stad har chockhöjt kommunalskatten under den här mandat perioden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in