2017-09-22, 12:43
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnye
Jag tycker den här attityden är så tråkig, hos både kvinnor och män.
Män klagar på feminister som hela tiden hävdar att män är dåliga. Men vad är det här då? Det känns ju minst lika illa.

Kan vi inte bara börja vara trevliga mot varandra? Jag blir fan lite lessen över att alla är så bitska numera.

Tyvärr är det ju den tonen som allt mer tvingas fram, våldförhärligande extremfeminister som Kakan Hermansson och Lady Dahmer hyllas ju i media som hjältinnor och får sitta i tacofredagsmyset i lekprogrammen på SVT tillsammans med kändisar och barnprogramledare.
Dessa båda är ju ganska tydliga med vilken politisk profil de har.

De hamnar ju i samma extrema kategori som NMR-ledarna - men inte fan skulle Klas Lund eller Emil Högberg få vara med i På Spåret, direkt...

Och när hatet mot (vita) män blir så pass normaliserat och till och med hyllas i statligt finansierad fredagsunderhålllning - är det då verkligen så konstigt att motståndarna (vi antifeminister) svarar med samma mynt?
Citera
2017-09-22, 12:55
Medlem
ArsenalRamboRamseys avatar
Citat:
Män klagar på feminister som hela tiden hävdar att män är dåliga. Men vad är det här då? Det känns ju minst lika illa.

Kan vi inte bara börja vara trevliga mot varandra? Jag blir fan lite lessen över att alla är så bitska numera.

Det är tråkigt men jag vill inte ha en tråkig, gammal hagga som bara sitter och surar. Då är det bättre med yngre eller prostituerade.
Citera
2017-09-22, 13:03
Medlem
Ninnyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArsenalRamboRamsey
Det är tråkigt men jag vill inte ha en tråkig, gammal hagga som bara sitter och surar. Då är det bättre med yngre eller prostituerade.

Förståligt, men vad sägs om en trevlig hyfsat jämnårig kvinna som vill leva med dig, som tar hand om sitt yttre såväl som sitt inre, som har egna intressen och faktiskt lyfter din vardag?
För jo. Sådana finns.

Inte alla män är våldtäksmän.
Inte alla kvinnor är militanta feminister.
Inte alla män klär sig i fläckig brynja.
Inte alla kvinnor vägrar raka benen av ideologiska skäl.
Inte alla män vill bara spela tv-spel.
Inte alla kvinnor är enbart intresserade av shopping.

Listan kan göras lång. Och man kan inte dra alla över en kam.
Citera
2017-09-22, 13:05
Medlem
Ninnyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tyvärr är det ju den tonen som allt mer tvingas fram, våldförhärligande extremfeminister som Kakan Hermansson och Lady Dahmer hyllas ju i media som hjältinnor och får sitta i tacofredagsmyset i lekprogrammen på SVT tillsammans med kändisar och barnprogramledare.
Dessa båda är ju ganska tydliga med vilken politisk profil de har.

De hamnar ju i samma extrema kategori som NMR-ledarna - men inte fan skulle Klas Lund eller Emil Högberg få vara med i På Spåret, direkt...

Och när hatet mot (vita) män blir så pass normaliserat och till och med hyllas i statligt finansierad fredagsunderhålllning - är det då verkligen så konstigt att motståndarna (vi antifeminister) svarar med samma mynt?

Nej kanske inte, men på samma sätt som det är otroligt orättvist att skälla ut ALLA män för att några våldtar så är det orättvist att döma ut alla kvinnor för att några går helt bananas och dömer ut män.
Citera
2017-09-22, 18:03
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Du tycker bara det är tråkigt för kvinnan drar det kortaste strået.

Citat:

Det är inte lika illa. Det är biologi. Likt att kvinnan drar sig till den starkaste mannen i gruppen för att para sig är också biologi.

Citat:

Klart man kan vara trevlig, men det är såhär verkligheten ser ut. Det är bara att acceptera.
Citera
2017-09-22, 18:09
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Förståligt, men vad sägs om en trevlig hyfsat jämnårig kvinna som vill leva med dig, som tar hand om sitt yttre såväl som sitt inre, som har egna intressen och faktiskt lyfter din vardag?
För jo. Sådana finns.

Ja dom finns. Men nu pratar vi generellt. Och denna grupp kvinnor är försvinnande få.

Citat:
Inte alla män är våldtäksmän. Pja, kvinnana avgör detta om sexet var bra eller inte. Eller ett misstag.
Inte alla kvinnor är militanta feminister. Bara när dom tjänar på det själva
Inte alla män klär sig i fläckig brynja. Synd!
Inte alla kvinnor vägrar raka benen av ideologiska skäl. Men för att straffa mannen.
Inte alla män vill bara spela tv-spel. Generellt är det så
Inte alla kvinnor är enbart intresserade av shopping. Generellt är det så

Listan kan göras lång. Och man kan inte dra alla över en kam. Vill du tysta diskussionen? Vi pratar generellt.
Citera
2017-09-22, 18:10
Medlem
AdjooooglEs avatar
Förövrigt tycker jag det är fel att benämna det makt. Kapital tycker jag är det mer korrekta.
Citera
2017-09-22, 18:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Förövrigt tycker jag det är fel att benämna det makt. Kapital tycker jag är det mer korrekta.
Ja. Makt får det att låta som att man på något sätt har bestämmanderätt över någon. Det handlar ju om makt över en situation och hur den ska utspelas. Men visst, kapital är ett betydligt bättre ord och jag jämförde det ju även med "manligt våldskapital". Bara för att jag inte har slår folk på käften när dom inte håller med mig så betyder ju inte det att det inte existerar eller att jag inte har tillgång till det.
Citera
2017-09-22, 18:36
Medlem
ArsenalRamboRamseys avatar
Citat:
För jo. Sådana finns.

Inte alla män är våldtäksmän.
Inte alla kvinnor är militanta feminister.
Inte alla män klär sig i fläckig brynja.
Inte alla kvinnor vägrar raka benen av ideologiska skäl.
Inte alla män vill bara spela tv-spel.
Inte alla kvinnor är enbart intresserade av shopping.

Listan kan göras lång. Och man kan inte dra alla över en kam.

Problemet är att jag blir mer värdefull för varje år. Alla kvinnor tappar i värde för varje år. Varför ska jag nöja mig med en ful och gammal kvinna när kvinnor inte nöjer sig?
Min fru är inte född ännu!
Citera
2017-09-22, 18:44
Medlem
Ninnyes avatar
Citat:
Problemet är att jag blir mer värdefull för varje år. Alla kvinnor tappar i värde för varje år. Varför ska jag nöja mig med en ful och gammal kvinna när kvinnor inte nöjer sig?

Haha, nä har du bestämt dig så är det ju bara att gratulera
Lycka till och jag hoppas du och din framtida fru blir lyckliga!
Citera
2017-09-22, 18:46
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Om en kvinna kan få en bättre man (status, kapital, socialt osv) Klart hon går till honom. Det är som jag brukar säga till dessa män: Det var bara din tur.

Om en man kan få en yngre kvinna (ungdomligare, vackrare, fräschare) Klart att mannen ska gå till henne.

Det tragiska är att mannen som går efter den kvinna som är ungdomligare får uppleva skam.
Det behöver inte kvinnan uppleva..... hon är stark och självständig.

HAHAHA. "Min fru är inte född ännu!" Fyfan vad roligt. Jag dör.
Citera
2017-09-22, 18:47
Medlem
Ninnyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Ja dom finns. Men nu pratar vi generellt. Och denna grupp kvinnor är försvinnande få.

Nejdå, jag är nöjd bara jag vet att ni förstår att det finns trevliga kvinnor också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in