2017-09-22, 01:12
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Intressant, lärde mig ett nytt ord, "ymnighetshorn". Sanningen är att det är just ett ymnighetshorn, dock omvandlar det moderna samhällets promiskuösa värderingar detta ymnighetshorn till en påse skit.

Det rent slöseri att en attraktiv kvinna som du lever i celibat, sluta upp med det genast ^^
Sex är överskattat. Särskilt med människor som inte bryr sig ett vitten om ens partner.

Sedan tror jag att många kvinnor (feminister eller ej) får så mycket kukar i inboxen att det devalverar värdet. Vi vet också att många män kör denna taktik som en metod. Därför upplever man inte direkt en makt utan ser det mer som spam ungefär.
Citera
2017-09-22, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Sex är överskattat. Särskilt med människor som inte bryr sig ett vitten om ens partner.

Sedan tror jag att många kvinnor (feminister eller ej) får så mycket kukar i inboxen att det devalverar värdet. Vi vet också att många män kör denna taktik som en metod. Därför upplever man inte direkt en makt utan ser det mer som spam ungefär.

Härligt, vi är överens. Ytligt sex är överskattat. Sex med en stark emotionell relation är det däremot inte. Då kanske vi också är överens om att det är väldigt viktigt att se till att samhället inte skapar onödiga klyftor mellan könen och att vi istället förstår varandra, kompletterar varandra och uppskattar varandra, som vi var menade att göra. Att förneka verkligheten och förhålla sig till agendadriven vetenskap hjälper inte i detta fallet.

Det är komiskt, vi vill innerst inne egentligen samma sak. Vi kan dock inte komma fram till målet om vi väljer att stoppa huvudet i sanden och önska om hur verkligheten ser ut.
Senast redigerad av dingdingvarld 2017-09-22 kl. 01:24.
Citera
2017-09-22, 01:21
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

Kallar du kvinnors snippor för inbox? Är du sexist?

Där har vi det igen: känner man inte av det existerar det inte för jag(buffy) är en stereotypkorkad feminist.
Citera
2017-09-22, 01:23
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Härligt, vi är överens. Då kanske vi också är överens om att det är väldigt viktigt att se till att samhället inte skapar onödiga klyftor mellan könen och att vi istället förstår varandra, kompletterar varandra och uppskattar varandra, som vi var menade att göra. Att förneka verkligheten och syssla förhålla sig till agendadriven vetenskap hjälper inte i detta fallet.

Det är komiskt, vi vill innerst inne egentligen samma sak. Vi kan dock inte komma fram till målet om vi väljer att stoppa huvudet i sanden och önska om hur verkligheten ser ut.
Det är väl att föredra om människor överlag är snällare mot varandra. Men jag tror kanske att du inte alls ser det som jag gör.

Jag tror inte att alla kvinnor är som mig, eller män. För dem kan sex just bara vara sex.
Citera
2017-09-22, 01:24
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Kallar du kvinnors snippor för inbox? Är du sexist?

Där har vi det igen: känner man inte av det existerar det inte för jag(buffy) är en stereotypkorkad feminist.
Eh? Nej jag pratar om mail.
Ja jag känner till att du finner mig korkad ty det upprepar du i var tredje inlägg.
Senast redigerad av Buffymylove 2017-09-22 kl. 01:26.
Citera
2017-09-22, 01:25
Medlem
Citat:
Det är väl att föredra om människor överlag är snällare mot varandra. Men jag tror kanske att du inte alls ser det som jag gör.

Nej, mina ögon är inte fulla med sand. Och det säger jag inte för att vara elak, det skulle snarare infinna sig en gnutta hopp för saker och ting om en starkt indoktrinerad feminist som du faktiskt gick att resonera med, att lyckas få dig faktiskt lätta på locket och se att det kanske var så som du trodde.

Motbevisar du mig så gör jag gladeligen detsamma.
Citera
2017-09-22, 01:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Nej, mina ögon är inte fulla med sand. Och det säger jag inte för att vara elak, det skulle snarare infinna sig en gnutta hopp för saker och ting om en starkt indoktrinerad feminist som du faktiskt gick att resonera med, att lyckas få dig faktiskt lätta på locket och se att det kanske var så som du trodde.

Motbevisar du mig så gör jag gladeligen detsamma.
va? Nej jag kommer inte sladda in på din biologiskt deterministiska linje för jag tycker det är massa bs.
Citera
2017-09-22, 02:11
Medlem
BigFatCones avatar
Om vi säger så här då; kan kvinnor agera sexuellt intresserade för att skaffa sig fördelar på något sätt? Och kan män göra det på samma sätt i lika stor utsträckning?
Citera
2017-09-22, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om vi säger så här då; kan kvinnor agera sexuellt intresserade för att skaffa sig fördelar på något sätt? Och kan män göra det på samma sätt i lika stor utsträckning?

Man skulle tillochmed kunna uttrycka det som att kvinnor behöver inte göra mer än att uttrycka ett neutralt stadie av sexuellt intresse för att mannens beteende mot henne skall skifta.
Citera
2017-09-22, 02:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Man skulle tillochmed kunna uttrycka det som att kvinnor behöver inte göra mer än att uttrycka ett neutralt stadie av sexuellt intresse för att mannens beteende mot henne skall skifta.
Det skulle man säkert kunna. Men du förstår säkert också var jag är på väg med det här så jag lämnar just den här aspekten för tillfället.
Citera
2017-09-22, 11:20
Medlem
ArsenalRamboRamseys avatar
Kvinnor har sexuell makt i Sverige men när de blir 28 år gamla så blir deras kortläsare "utdaterad". Då har de ingen makt längre och då ska man byta ut henne mot en yngre modell.
Citera
2017-09-22, 11:27
Medlem
Ninnyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArsenalRamboRamsey
Kvinnor har sexuell makt i Sverige men när de blir 28 år gamla så blir deras kortläsare "utdaterad". Då har de ingen makt längre och då ska man byta ut henne mot en yngre modell.

Jag tycker den här attityden är så tråkig, hos både kvinnor och män.
Män klagar på feminister som hela tiden hävdar att män är dåliga. Men vad är det här då? Det känns ju minst lika illa.

Kan vi inte bara börja vara trevliga mot varandra? Jag blir fan lite lessen över att alla är så bitska numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in