2017-09-22, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
De mest attraktiva männen besitter både egenskaper från "skitstövlar"/alpha/whatever och "bra människor"/beta, och vet när det är lämpligt att låta dom ta plats.

Huvudet på spiken, hela livet är ett rollspel, de som lyckas har förmågan att anpassa sig efter situationen. Man kan kalla det för dupering om man vill men det spelar ingen roll, det är så det fungerar.
2017-09-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Projiceringar blandat med ignorerande av ämnet och obefogad skuldbeläggning av män. Sluta stoppa huvudet i sanden, fegisar.
Motivera gärna vad du anser vara fel i det jag skrev om att se sin egen del i dynamiken som skapas mellan personer, och att ta eget ansvar för egna handlingar och därigenom påverka andra.
2017-09-22, 10:38
Medlem
Katzyns avatar
Det är inte snarare så att det är du som snart fyller 30, inte har lyckats ordna dig en kärnfamilj, och nu är förlorad? Du säger att du radade upp tjejerna förr, men nu är de inte längre intresserade av dig, de finner inte dig intressant. Du kanske skulle ha knullat runt lite mindre och tagit vara på någon av de relationer du säger att du haft? Hur kom det sig att det inte blev någon bestående kärnfamilj för dig i någon av de relationerna? Har du varit för kräsen, eller var du inte pappamaterial?
2017-09-22, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är inte snarare så att det är du som snart fyller 30, inte har lyckats ordna dig en kärnfamilj, och nu är förlorad? Du säger att du radade upp tjejerna förr, men nu är de inte längre intresserade av dig, de finner inte dig intressant. Du kanske skulle ha knullat runt lite mindre och tagit vara på någon av de relationer du säger att du haft? Hur kom det sig att det inte blev någon bestående kärnfamilj för dig i någon av de relationerna? Har du varit för kräsen, eller var du inte pappamaterial?
Men jesus kristus. Vad fan är det med er kvinnor? Gång på gång ska ni alltid gå mot TS och hans individuella fall. Ska det vara så svårt att fatta att TS pratar för samhället i stort och i synnerhet mäns roll i det hela?

Det handlar inte om att du knullar/inte knullar fått familj/inte fått familj

Ska det vara så sjuhelvetesjävla svårt att förstå?

Du menar vidare också att det inte kan finnas ett samhälle där man kan knulla runt samtidigt som principer om kärnfamiljen råder?

Ett mer konservativt samhälle med inslag av liberala värderingar ger dig ett samhälle där män får knulla i alla fall någon gång i halvåret så att mannen kan må bra och bidra till samhället. Så som det är nu får ingen man ligga (om vi tänker de som är singelmän). Det håller på att bildas en tredje underklass av män som inte klarar av det nya informationssamhället (sociala medier) som bara är till förmån för kvinnor.
2017-09-22, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Vad anser du om männens roll i dynamiken mellan kvinnor och män?

Du skriver att du raggar online, ligger runt och hoppar mellan förhållanden, inser du att ditt beteende gör dig till en del av problemet? Hade du istället sett till att förhållandet du var i höll sig bra och stannat där, så hade du inte bidragit till hoppa runt marknaden.

Om du upplever att andra personer har för höga krav så är det ju enkelt för dig att undvika dem, ge inte den typen av bekräftelse till någon om du inte tycker att den förtjänar det.

Var någon lägger ribban för hur en person ska vara och vilka känslor som ska finnas för att vilja ingå ett förhållande är individuellt, och i ett fritt samhälle så har man rätt att välja att leva ensam. Anser du att det är fel?

Personligen trivs jag oerhört bra i mitt förhållande, och den absolut största anledningen till det är min man. Med den långa relationserfarenhet jag har kan jag tveklöst säga att jag hellre skulle leva ensam än att leva med fel person, och de flesta med relationserfarenhet skulle göra det valet.

Varje (heterosexuellt) förhållande består av en kvinna och en man, och båda har lika stort ansvar för att hålla förhållandet bra och lyckligt. Genom att lasta över skulden för att förhållandet inte fungerar på den andra så gör man sig själv en otjänst, för ser man inte sin egen del så kommer man inte heller bli bättre på att skapa lyckliga relationer.

Det sker inga uppbrott från lyckliga relationer, så istället för att ondgöra sig över att någon lämnar en relation så är det mer konstruktivt att fundera på anledningen till att relationen inte var bra och lycklig.

Genom sitt eget beteende påverkar man andras beteenden, och är man bra på det så är det mycket lättare att skapa bra relationer. Allt börjar hos en själv.

Du verkar ha en mycket sund syn på relationer, kul att se en kvinna med detta mogna synsätt. Dock hör texten inte till tråden ö.ht.
2017-09-22, 12:19
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Men jesus kristus. Vad fan är det med er kvinnor? Gång på gång ska ni alltid gå mot TS och hans individuella fall. Ska det vara så svårt att fatta att TS pratar för samhället i stort och i synnerhet mäns roll i det hela?

Det handlar inte om att du knullar/inte knullar fått familj/inte fått familj

Ska det vara så sjuhelvetesjävla svårt att förstå?

Du menar vidare också att det inte kan finnas ett samhälle där man kan knulla runt samtidigt som principer om kärnfamiljen råder?

Ett mer konservativt samhälle med inslag av liberala värderingar ger dig ett samhälle där män får knulla i alla fall någon gång i halvåret så att mannen kan må bra och bidra till samhället. Så som det är nu får ingen man ligga (om vi tänker de som är singelmän). Det håller på att bildas en tredje underklass av män som inte klarar av det nya informationssamhället (sociala medier) som bara är till förmån för kvinnor.

Ska det vara så svårt att förstå att man behöver vara skeptisk mot om den egna livsupplevelse verkligen är en objektiv beskrivning av verkligheten för alla, i stort, utan att åtminstone ställa den mot någon form av objektiv fakta? TS resonerar enbart utifrån egna erfarenheter, som alla skulle kunna vara tja... hans egna erfarenheter baserade på hans livssituation och egna val.

Nej, jag menar att TS projicerar sin egen situation och sin egen problematik på andra (kvinnor över 30). Det är ju rätt uppenbart att det är TS själv som har de problem han hävdar att kvinnor över 30 skulle ha.

Och TS hör ju knappast till denna underklass av män, han säger ju själv att han haft lätt för att träffa kvinnor och få till kortare eller längre relationer. Han har inte tagit tillvara på de chanser han fick helt enkelt. För småtjejerna han helst vill knulla har han blivit för gammal, för mer sofistikerade och högklassiga kvinnor i hans egen ålder är inte patrask som hänger på dejtingsidor i hopp om att få knulla småflickor som om han vore 18 fortfarande intressant. Kvar blir de kedjerökande tjocka singelmammorna med storhetsvansinne.
2017-09-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ska det vara så svårt att förstå att man behöver vara skeptisk mot om den egna livsupplevelse verkligen är en objektiv beskrivning av verkligheten för alla, i stort, utan att åtminstone ställa den mot någon form av objektiv fakta? TS resonerar enbart utifrån egna erfarenheter, som alla skulle kunna vara tja... hans egna erfarenheter baserade på hans livssituation och egna val.

Nej, jag menar att TS projicerar sin egen situation och sin egen problematik på andra (kvinnor över 30). Det är ju rätt uppenbart att det är TS själv som har de problem han hävdar att kvinnor över 30 skulle ha.

Och TS hör ju knappast till denna underklass av män, han säger ju själv att han haft lätt för att träffa kvinnor och få till kortare eller längre relationer. Han har inte tagit tillvara på de chanser han fick helt enkelt. För småtjejerna han helst vill knulla har han blivit för gammal, för mer sofistikerade och högklassiga kvinnor i hans egen ålder är inte patrask som hänger på dejtingsidor i hopp om att få knulla småflickor som om han vore 18 fortfarande intressant. Kvar blir de kedjerökande tjocka singelmammorna med storhetsvansinne.

Herregud? Det är ju exakt precis tvärt om. Det finns massvis med fakta som underbygger det TS skriver om, och massvis med människor som håller med honom. Sen finns det random kvinnor som du som läser rubriken, ignorerar resten och kommer in och skriver om hur TS är feg och dålig på att ragga, att han skall ta tag i sig själv. Du gör ju _exakt_ det du beskriver?
2017-09-22, 12:36
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Herregud? Det är ju exakt precis tvärt om. Det finns massvis med fakta som underbygger det TS skriver om, och massvis med människor som håller med honom. Sen finns det random kvinnor som du som läser rubriken, ignorerar resten och kommer in och skriver om hur TS är feg och dålig på att ragga, att han skall ta tag i sig själv. Du gör ju _exakt_ det du beskriver?

Eh va, jag har inte skrivit något om att han är feg och dålig på att ragga?

Vad gör jag? Förhåller mig skeptisk till att basera verklighetsuppfattning på personliga anekdoter? Jo det stämmer, tycker man måste hålla isär personliga känslor och fakta när man diskuterar på en allmän nivå.
2017-09-22, 12:42
Medlem
Fan vad du gnäller TS.

Man the fuck up och skaffa dig en vettig tjej istället för att gnälla som en liten bitch om hur jävla orättvist allt är mot dig.

Du kanske får inse att du måste jobba lite mern ett "ligga?" och lite mer än att lyssna med halva örat.

Du går ju in med inställningen att kvinnor är orättvisa och att du minsann missgynnas, då är det klart som fan att du är sjukt oattraktiv. Ingen gillar ett gnälligt jävla offer.
2017-09-22, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Du verkar ha en mycket sund syn på relationer, kul att se en kvinna med detta mogna synsätt. Dock hör texten inte till tråden ö.ht.
På vilket sätt anser du att texten inte hör till tråden? Läs trådstarten och mitt inlägg igen.

Trådstarten går ut på att TS anser att dynamiken mellan kvinnor och män är helt körd, och han lastar kvinnorna för det.

Han berättar att han själv raggar online, ligger runt och hoppar mellan förhållanden, men att det har blivit mycket svårare för honom nu.

Han ondgör sig också över att kvinnors krav är för höga, att kvinnorna han ligger med är upptagna, att hans vänner tofflar i sina förhållanden, och att kvinnor avslutar dåliga förhållanden.

I mitt svar skrev jag att man alltid är två personer om att skapa dynamiken i ett förhållande, att båda är lika delaktiga i resultatet, att man är ansvarig för sina egna handlingar och för sin del i förhållanden.

Lösningen på trådens ämne har enligt mig väldigt mycket med trådens ämne att göra...
2017-09-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
På vilket sätt anser du att texten inte hör till tråden? Läs trådstarten och mitt inlägg igen.

Trådstarten går ut på att TS anser att dynamiken mellan kvinnor och män är helt körd, och han lastar kvinnorna för det.

Han berättar att han själv raggar online, ligger runt och hoppar mellan förhållanden, men att det har blivit mycket svårare för honom nu.

Han ondgör sig också över att kvinnors krav är för höga, att kvinnorna han ligger med är upptagna, att hans vänner tofflar i sina förhållanden, och att kvinnor avslutar dåliga förhållanden.

I mitt svar skrev jag att man alltid är två personer om att skapa dynamiken i ett förhållande, att båda är lika delaktiga i resultatet, att man är ansvarig för sina egna handlingar och för sin del i förhållanden.

Lösningen på trådens ämne har enligt mig väldigt mycket med trådens ämne att göra...

Skulle tråden diskuterat ETT förhållande så skulle jag förstå ditt resonemang och det skulle vara högst relevant. Nu diskuterar vi relationer på samällsnivå, då blir det plötsligt andra parametrar som blir intressanta då urvalet är så stort. Då är det inte riktigt "man alltid är två personer om att skapa dynamiken i ett förhållande" som är intressant längre, utan bredare trender som påverkar relationer över hela samhället.
2017-09-22, 13:15
Bannlyst
Citat:

Det du skriver är problematiskt då du antar att kärnfamilj är något att sträva efter. Du är kärnfamiljsnormativ, även om du bara skämtar om det.

Vad finns det för källa på att en man som inte har kärnfamilj är förlorad vid 30? Det är snarare så att den mannen som då har fixat sitt gällande makt, status och pengar bara kan håva.
Om det inte är en betacuckold

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in