2017-09-22, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tror också att detta är troligt. Vidare utesluter det faktiskt inte våldtäkt, eller försök till våldtäkt. Han kan ha tänkt att han skulle ha någon nytta av henne, när hon nu hade tagit upp hans tid och kostat en massa bränsle i onödan.

Du återkommer hela tiden till att hon "tagit upp hans tid och kostat en massa bränsle i onödan". Han är inte prinsen av Danmark direkt. Han är en pajas. Du upphöjer honom till något han inte är. Han var killen som pysslar med pojkhobbies trots sina 46 år. Som är djupt skuldsatt. Som inte fick äga mer än sin cykel. Killen som besökte S/M-klubbar. Killen som inte begrep varför kvinnor inte alltid gick i nätstrumpor och högklackat. Med det tolkar jag som att han anser att kvinnor är till för att beskådas och vara objekt.

En vuxenbaby av sällan skådat slag.
Citera
2017-09-22, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
jeg fulgte et livreferat via enten BT eller ekstrabladet. Der fremgik det gennem PMs svar at han havde en fugtsvans. Dernæst kommenterede anklageren, at politiet ikke havde fundet den i værkstedet (implikation: den er borte). Mod dette indvendte forsvaret, at anklageren tog fejl, og at politiet havde fundet den. Derefter spurgte dommeren om noget andet. Det er mere eller mindre State of The Art knowledge jag just dumpade. Behövs ej Applåd.

Den där uppgiften har jag sett tidigare, att sågen skulle ha hittats. Detta framgår inte i referatet jag följde på ekstrabladet som jag sparat. Det måste vara BT du följde, kanske det referatet finns sparat någonstans?
Citera
2017-09-22, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Den där uppgiften har jag sett tidigare, att sågen skulle ha hittats. Detta framgår inte i referatet jag följde på ekstrabladet som jag sparat. Det måste vara BT du följde, kanske det referatet finns sparat någonstans?
Jo. Men det är fel såg. Den sågen man "hittat" hade inte samma färg som den han blev sedd med.
Citera
2017-09-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ja, du har faktiskt rätt!

Ja, då kanske han är galen trots allt. Det som absolut inte går ihop är ju dock detta, att han visste att han skulle bli den förste att bli misstänkt om han valde just K som offer, just under dessa omständigheter när alla visste att dom var ensamma tillsammans i en sluten miljö. Han är för intelligent för att göra ett sådant misstag. .

Du missar något väsentligt och det är att det spelar ingen roll hur väl han eventuellt skulle prestera på ett IQ-test, för det testresultatet blir underordnat om han har kraftigt psykiska besvär. Det är inte så att alla med personlighetsstörningar eller psykiska problem är lågbegåvade, men deras funktionsnivå är ofta kraftigt begränsad i vardags- och yrkesliv. Och personer med olika funktionshinder (neuropsykiatriska osv) är inte sällan i klammeri med rättvisan.

Madsen var väl "lyckad" på ett sätt (så till vida att han var något av en lokal kändis i Danmark), men man kan ju också lätt sammanställa en lista över områden där hans livsstil kraftigt avviker ifrån det liv majoriteten av medelålders personer lever.
Citera
2017-09-22, 10:07
Bannlyst
Har laddat upp hela referatet från Ekstrabladet som pdf här för dom som missat detta. Läses nedifrån och upp, börjar 14:00. https://www.scribd.com/document/359581532/Madsen
Citera
2017-09-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du återkommer hela tiden till att hon "tagit upp hans tid och kostat en massa bränsle i onödan". Han är inte prinsen av Danmark direkt. Han är en pajas. Du upphöjer honom till något han inte är. Han var killen som pysslar med pojkhobbies trots sina 46 år. Som är djupt skuldsatt. Som inte fick äga mer än sin cykel. Killen som besökte S/M-klubbar. Killen som inte begrep varför kvinnor inte alltid gick i nätstrumpor och högklackat. Med det tolkar jag som att han anser att kvinnor är till för att beskådas och vara objekt.

Exakt, jag förstår inte varför en del medveten tycks prova blunda för detta.

Sen att det även råkade vara ett australienskt filmteam vid verkstaden samma dag tycks vissa använda som något empiriskt bevis på att han blev bombarderad av journalister och intervjuer precis hela tiden och sällan hade tid över och Kim minsann hade världens största mega-tur att få två timmar exklusivt med denna popstjärna mer eller mindre på en gång.

En superkändis som egentligen normalt sett är fullbokad hela dagarna med att antingen göra exklusiva intervjuer eller göra ingenjörsmässiga beräkningar med hjälp av den ingenjörsutbildningen han inte har åt det arbetsteam som inte respekterar honom och snarare bara tycks tycka synd om honom! Vilken hjälte!

I så fall borde det funnits runt ett tusental med porträttartiklar, djupgående artiklar om "hans" verksamhet och professionellt gjorda videos om Peter Madsen, men var är de? Det finns sannolikt inte ens i närheten av ett hundratal av sådana. De flesta artiklarna som finns är av typen nyhetsförmedling av deras udda verksamhet "Raketen kunde inte flyga", "Strid i ubåtsklubben", "En ubåt har sänkts" osv som ju ofta inte ens kräver någon form av intervju.

Så som många grävt efter information om honom i denna tråd i över en månad borde vi ha funnit minst tio gånger mer högkvalitativ medial publicitet om honom innan detta än vi gjort om han verkligen var så upptagen med intervjuer som han tycks vilja skapa en bild av. Det hänger ju inte ihop alls!

Hela Peter Madsen är ett stort luftslott och just ordet pajas som både du och jag använt om honom flitigt anser jag är ett otroligt passande ord.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-22 kl. 10:18.
Citera
2017-09-22, 10:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är mycket möjligt att det kan ha tagit en sådan vändning om Kim Wall, i Madsens ögon, visade sig vara en simpel lögnare, som han därmed inte behövde respektera längre. Inte omöjligt alls med tanke på hur sjuk i huvudet han faktiskt verkar vara.

När många flashbackare lägger pussel här i tråden, så går dom bort till figursågen, och fixar nya pusselbitar när dom befintliga inte vill passa.

Fogsvansen menar du väl..?

Citat:

Så om en människa i dina ögon är misslyckad, så har du rätt att ljuga för honom, ta upp hans tid och låta honom ödsla resurser på dig? Danmarks prinsar hade haft både mer tid och mer pengar än M för intevjuer som inte leder till något, så det var en dålig jämförelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du missar något väsentligt och det är att det spelar ingen roll hur väl han eventuellt skulle prestera på ett IQ-test, för det testresultatet blir underordnat om han har kraftigt psykiska besvär. Det är inte så att alla med personlighetsstörningar eller psykiska problem är lågbegåvade, men deras funktionsnivå är ofta kraftigt begränsad i vardags- och yrkesliv. Och personer med olika funktionshinder (neuropsykiatriska osv) är inte sällan i klammeri med rättvisan.

Madsen var väl "lyckad" på ett sätt (så till vida att han var något av en lokal kändis i Danmark), men man kan ju också lätt sammanställa en lista över områden där hans livsstil kraftigt avviker ifrån det liv majoriteten av medelålders personer lever.

Fast SÅ allvarliga psykiska problem kan han inte ha. Då skulle han inte ha klarat av allt han ändå har klarat av. Och klarat sig från att bli inburad tills han blev 46 år.

Han VILLE ju inte ha samma livsstil som andra i hans ålder. Det har han ju sagt, han har uttalat sig rätt nedlåtande om folk som har familj och hus och sitter framför TV:n och väntar på att livet ska ta slut. Eller words to that effect. Han var nöjd med att ha fru och katter boende i sin hangar.

Citat:

Jag läste ett fullständigt referat på danska från omhäktesförhandlingen, och de fick släppa frågan om sågen p.g.a. det var oklart om polisen hittat rätt såg i verkstaden. Men utredningen om detta lär ha fortsatt.
Citera
2017-09-22, 10:15
Bannlyst
Citat:
Jo. Men det är fel såg. Den sågen man "hittat" hade inte samma färg som den han blev sedd med.

Detta är ju en ganska viktig liten detalj, om den hittats eller inte, Du har ingen källa på det där?
Citera
2017-09-22, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[Ad hominem argument snipped] Vad har du själv att tillföra? Jag bad dig visst om en källa på ditt påstående. Har du funnit den?

Argumentum ad rem.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-22 kl. 10:29.
Citera
2017-09-22, 10:23
Medlem
Citat:
Fogsvansen menar du väl..?

Så om en människa i dina ögon är misslyckad, så har du rätt att ljuga för honom, ta upp hans tid och låta honom ödsla resurser på dig? Danmarks prinsar hade haft både mer tid och mer pengar än M för intevjuer som inte leder till något, så det var en dålig jämförelse.

Han VILLE ju inte ha samma livsstil som andra i hans ålder. Det har han ju sagt, han har uttalat sig rätt nedlåtande om folk som har familj och hus och sitter framför TV:n och väntar på att livet ska ta slut. Eller words to that effect. Han var nöjd med att ha fru och katter boende i sin hangar.

.
Min fetning.
Men du antar att det är en sanning när du säger att hon ljugit för honom. Det är något som du spekulerat och som du nu tar för sanning.
Ang livsstil. Nej, han ville inte ha ett normal jobb där man betalade skatt och försörjde sig. Han ville ha folk som gav honom pengar (s k sponsorer) så han kunde fortsätta med att pyssla med en pojkhobby på heltid. Han betalar inte sina skulder. Han sitter hårt fast hos fogden. Varför? Kan det bero på att han tycker att sånt som räkningar och skulder till staten inte är för någon som är nära nobelpriset? Jag själv föraktar människor som inte betalar sina skatter. De skatter som ger barnen skolor, ger dig själv sjukvård. Som skattesmitare vill du ändå åtnjuta gratis sjukvård och allt annat skatterna för med sig i form av förmåner. Nej, detta är inget för den store Madsen. Såna småsaker gäller inte honom.

Vuxenbaby.
Citera
2017-09-22, 10:24
Medlem
Citat:
Detta är ju en ganska viktig liten detalj, om den hittats eller inte, Du har ingen källa på det där?
Ska se om jag hittar. Men det är en jävla massa artiklar att gå igenom.
Citera
2017-09-22, 10:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Min fetning.
Men du antar att det är en sanning när du säger att hon ljugit för honom. Det är något som du spekulerat och som du nu tar för sanning.
Ang livsstil. Nej, han ville inte ha ett normal jobb där man betalade skatt och försörjde sig. Han ville ha folk som gav honom pengar (s k sponsorer) så han kunde fortsätta med att pyssla med en pojkhobby på heltid. Han betalar inte sina skulder. Han sitter hårt fast hos fogden. Varför? Kan det bero på att han tycker att sånt som räkningar och skulder till staten inte är för någon som är nära nobelpriset? Jag själv föraktar människor som inte betalar sina skatter. De skatter som ger barnen skolor, ger dig själv sjukvård. Som skattesmitare vill du ändå åtnjuta gratis sjukvård och allt annat skatterna för med sig i form av förmåner. Nej, detta är inget för den store Madsen. Såna småsaker gäller inte honom.

Vuxenbaby.

Nåja, han har inga barn som tar upp resurser i skolsystemet och genom bidrag, i alla fall. Och han HAR ju bidragit med en hel del: han har tagit emot praktikanter (ja från det vanliga danska utbildningsväsendet) och han har gett andra, som kanske varit ensamma annars, en meningsfull fritid och en meningsfull sysselsättning. Säkerligen har han dragit turister till Danmark också, till raketuppskjutningarna och eventen med Nautilus. Du lär hitta många mer onyttiga människor i Danmark om du ska börja så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in