Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Du återkommer hela tiden till att hon "tagit upp hans tid och kostat en massa bränsle i onödan". Han är inte prinsen av Danmark direkt. Han är en pajas. Du upphöjer honom till något han inte är. Han var killen som pysslar med pojkhobbies trots sina 46 år. Som är djupt skuldsatt. Som inte fick äga mer än sin cykel. Killen som besökte S/M-klubbar. Killen som inte begrep varför kvinnor inte alltid gick i nätstrumpor och högklackat. Med det tolkar jag som att han anser att kvinnor är till för att beskådas och vara objekt.
En vuxenbaby av sällan skådat slag.
Exakt, jag förstår inte varför en del medveten tycks prova blunda för detta.
Sen att det även råkade vara ett australienskt filmteam vid verkstaden samma dag tycks vissa använda som något empiriskt bevis på att han blev bombarderad av journalister och intervjuer precis hela tiden och sällan hade tid över och Kim minsann hade världens största mega-tur att få två timmar exklusivt med denna popstjärna mer eller mindre på en gång.
En superkändis som egentligen normalt sett är fullbokad hela dagarna med att antingen göra exklusiva intervjuer eller göra ingenjörsmässiga beräkningar med hjälp av den ingenjörsutbildningen han inte har åt det arbetsteam som inte respekterar honom och snarare bara tycks tycka synd om honom! Vilken hjälte!
I så fall borde det funnits runt ett tusental med porträttartiklar, djupgående artiklar om "hans" verksamhet och professionellt gjorda videos om Peter Madsen, men var är de? Det finns sannolikt inte ens i närheten av ett hundratal av sådana. De flesta artiklarna som finns är av typen nyhetsförmedling av deras udda verksamhet "Raketen kunde inte flyga", "Strid i ubåtsklubben", "En ubåt har sänkts" osv som ju ofta inte ens kräver någon form av intervju.
Så som många grävt efter information om honom i denna tråd i över en månad borde vi ha funnit minst tio gånger mer högkvalitativ medial publicitet om honom innan detta än vi gjort om han verkligen var så upptagen med intervjuer som han tycks vilja skapa en bild av. Det hänger ju inte ihop alls!
Hela Peter Madsen är ett stort luftslott och just ordet pajas som både du och jag använt om honom flitigt anser jag är ett otroligt passande ord.