2017-09-22, 06:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hade ingen susning om vad denna organisation och dessa fester innebar, även om jag låg tämligen nära sanningen, som det nu visar sig.

Jag förstår varför Madsen tilltalades av detta och att han kunde återuppleva samma känsla med utvalt sällskap i ubåten tryggt placerat på botten av havet. I en total tystnad, helt osynlig för omvärlden, inga ljud släpptes ut eller kom in. En helt egen värld.

Kolla här då, på den sidan. Kraka!!! Det är ett så ovanligt namn att det inte kan vara en slump. Antingen är denna Kraka vad eller vem hon nu är (om man tittar på bilden av ett ben i nätstrumpbyxa, stilettklack och fastbundet med en kedja kan det vara en docka) döpt efter ubåten eller så är ubåten döpt efter hen. Och jag som trodde att M kände till nordisk mytologi, och hade döpt sin ubåt efter Sigurd Fafnesbanes dotter...

Antar att Freya inte heller har med det fornnordiska i sig att göra, utan mer att Freja var just fruktbarhetsgudinnan och att det är ett vanligt namn på nordiska porrstjärnor (har jag hört).

Det här blir bara mer och mer konstigt!

"SISSY BOUDOIR

Kraka invites kinky guests who in different ways are feminine: women, queers, babydolls, sissy-boys, and MtF-princesses.

Come enter the red web and let Kraka and her helpers challenge you...

There is an opportunity for refined punishment in your naughty butt and for feminine play with likeminded. In the playroom, upstairs!"
Citera
2017-09-22, 06:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Sluta överanalysera. Han trodde väl att det var fritt fram eftersom han tagit med henne på resan. Gjorde närmanden och fick nobben och då rann det över. Jag tror han våldtog och slog ihjäl henne, eller i omvänd ordning.

Tyvärr 😒

Det var inte vad GW trodde. Men visst, GW kan ha fel.
Citera
2017-09-22, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
videoene er fra 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Manifest sin hjemmeside

http://manifest.eu/

Har också gått igenom detta, likaså följt hans tid med Pipaluk. Finns mycket på denna man och många kopplingar till både det ena och det andra. För att få en bild av honom i debatten om sexuellt motiv behövs just denna information.

Vag jag märkt är att han är som mest aktiv just runt åren ca 2007-2010 i diverse svängar publikt. Jag tror Pipaluk hade ens stor påverkan på honom vilket han också berättar.

När gifte sig PM?

Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Fast PM är ju inte den enda person som besökte den klubben, och långt ifrån alla sexförbrytare besöker den typen av klubbar. Styckmordet på KW har inget med det att göra, IMO. Det betyder bara att PM är lite excentrisk.

Den är din uppfattning det. Åklagaren är av en annan vilket du själv noterat i häktningsframställan där hans sexuella preferenser är av vikt. Åklagaren har en uppfattning om motiv och den uppfattningen tar han upp med PM. Ingen debatt har ännu förts om en pitchad artikel av varken förhör eller åklagare utan den debatten tas här i kulisserna under anonymitetens fingrar. Bäst så faktiskt.
Citera
2017-09-22, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det har jag också för mig och det gäller samtliga typer av ubåtar, inte bara kärnvapenbestyckade.
Det kritiska är att det saknas vattendjup. Kan man inte säkert gå under alla fartyg har man inte så mycket val annat än att köra på ytan.

Även även det som gör att Nautilus får nöja sig med att för det mesta bara dyka rakt ner. En mycket mindre ubåt hade haft fler möjligheter att faktiskt köras under vattnet runt Köpenhamn. Nautilus behöver gå väldigt långt för att hitta tillräckligt djupt vatten för att det skall vara lönt att utnyttja gyrokompassen.
Citera
2017-09-22, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
K var ju på väg att flytta till Kina, det skulle inte ha blivit någon mer gång. Ni har missuppfattat: man träffar inte intervjupersonerna två gånger och får två visningar av vad det nu är, när man säljer material till tidningar på spekulation. Vilka intervjupersoner skulle ställa upp på det? OM det mot förmodan var så att K förväntade sig detta, och att hon sa det till honom när han trodde att allt var klart med hans framträdande i Wired, så kan man förstå att han blev förbannad (men inte att han dödade henne såklart).

EDIT: dessutom är det helt omöjligt att hon skulle ha intervjuat honom medan han körde båten. Det förklarade ju "tysken": dels för att motorljudet skulle ha överröstad dem, och dels för att det är ett jättearbete att framföra ett sådant fartyg ensam och vara tvungen att vara både rorsman, maskinist och utkik samtidigt. Han skulle inte ha kunnat koncenterera sig på att dessutom lyssna och svara på hennes frågor samtidigt.
Går uppenbarligen prata uppe i tornet när ubåten kör på ytan.

När ubåten dyker så är inte elmotorn så väldigt bullrig - finns youtubeklipp där du ledigt hör vad folk säger medan elmotorn går. Och mobiltelefoner brukar inte vara så bra att ta upp ljud. Vidare så brukar han ju vid dykning främst lägga sig på botten eftersom det inte finns något utrymme att försöka köra mer än en kort sträcka.
Citera
2017-09-22, 08:30
Medlem
Citat:
Deinitivt en trolig bugg i programmet. I citatfunktionen. Moderator UTRED!
Behöver inte utredas. Om du citerar ett korrekt citat får du en korrekt postning. Om du citerar en postning där någon har editerat sönder taggarna så kommer även din postning att drabbas. För många som redigerar bort t ex ] som stänger slut-taggen. Sedan blir det fel för alla som fortsätter att skapa svars-kedja från den postningen om folk inte använder förhandsgranskning eller sunt förnuft och korrigerar.
Citera
2017-09-22, 08:30
Medlem
Citat:
Sluta överanalysera. Han trodde väl att det var fritt fram eftersom han tagit med henne på resan. Gjorde närmanden och fick nobben och då rann det över. Jag tror han våldtog och slog ihjäl henne, eller i omvänd ordning.

Tyvärr 😒

Precis. En person som gör sexuella närmanden funderar inte i banor som "nej, men den här kvinnan är ju journalist, så henne kan jag inte antasta" utan allt är impulser och bristande impulskontroll. Hade hans sinne inte runnit över hade detta förmodligen blivit ett av alla de väl fördolda övergrepp som förekommer precis på inom samhällsinstitutioner och som förmodligen ofta döljs ännu mer om någon form av yrkesmässig kontakt förekommer, eftersom allt genast blir mer komplicerat då oavsett om de som antastats är yrkesutövare eller om den som antastar gjort det i sin yrkesroll.
Citera
2017-09-22, 08:35
Medlem
Citat:
Ditt inlägg #24102.
Aldrig använda post-nummer i hänvisning till annan postning - använd länk eller riktigt citat. Tänk på att moderatorerna ofta raderar postningar vilket numrerar om den siffra du ser.
Citera
2017-09-22, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ha ihjäl nån för man inte hamnar i tidningen? Ja det låter ju som ett väldigt troligt scenario. Verkligen.

Vad är troligare? (Olyckan med luckan, om än fullt möjlig, faller pladask för att kroppen styckas, man styckar inte folk som förolyckats. )

Vi har motiv, vi har skäl till att stycka kroppen för att dölja brottet. Vi har Madsen som betonar detta med Wired av någon anledning när han grips, han finner det tydligen viktigt att nämna att hon var utsänd av Wired, enligt hans uppfattning, och att han inte gör någon bakgrundskoll på journalister. Varför nämner han detta om det inte har något alls med saken att göra? Jag tror att han sade detta för att det var direkt relaterat till hennes död, som en slags ursäkt. Vi har von B tidigare vän, now turned enemy, som har nån blogg i Wired, som han har sagt att han ska bräcka.

Vi har hans relation till journalister, som i 100% av fallen slutar med osämja, och här är det dessutom möjligt att KW slirade lite på sanningen om Wired, de uppgifter vi har tyder på det(*). Hur reagerar Madsen då, om han känner sig avsiktligt förd bakom ljuset? Han som brukar kasta verktyg efter folk om dom har skillda uppfattningar. (*)Vi har det faktum att Wired inte vill kännas vid Kim Wall och ställer sig frågande till att hon skulle vara utsänd av dom. Och vi har en av Kim Walls vänner, som hört från en annan gemensam vän, att KW skulle pitcha artikeln till Wired. Detta stämmer inte med Madsens uppfattning om saken, där han uttryckligen säger att KW sade sig vara utsänd av Wired.

Denna förklaring är inte den mest spännande, och mest snaskiga med sex inkluderat, för det måste det ju alltid vara på flashback, men den är den troligaste, och enklaste, som inbegriper all den information vi har vid handen. Alla andra förklaringar kräver att man hittar på en massa vilda omständigheter som inte har direkt stöd i det vi faktiskt vet. Detta är Ockhams rakknivs version om vad som utspelat sig i det här fallet.

Med en annan förklaring så måste ni helt bortse från ovanstående förhållanden, och hävda att dessa inte har något med saken att göra, samt *hitta på* en massa andra vilda idéer som saknar stöd i det vi vet.
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-22 kl. 08:58.
Citera
2017-09-22, 08:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vad är troligare? (Olyckan med luckan, om än fullt möjlig, faller pladask för att kroppen styckas, man styckar inte folk som förolyckats. )

Vi har motiv, vi har skäl till att stycka kroppen för att dölja brottet. Vi har Madsen som betonar detta med Wired av någon anledning när han grips, han finner det tydligen viktigt att nämna att hon var utsänd av Wired, enligt hans uppfattning, och att han inte gör någon bakgrundskoll på journalister. Varför nämner han detta om det inte har något alls med saken att göra? Jag tror att han sade detta för att det var direkt relaterat till hennes död, som en slags ursäkt. Vi har von B tidigare vän, now turned enemy, som har nån blogg i Wired, som han har sagt att han ska bräcka.

Vi har hans relation till journalister, som i 100% av fallen slutar med osämja, och här är det dessutom möjligt att KW slirade lite på sanningen om Wired, de uppgifter vi har tyder på det. Hur reagerar Madsen då, om han känner sig avsiktligt förd bakom ljuset? Han som brukar kasta verktyg efter folk om dom har skillda uppfattningar. Vi har det faktum att Wired inte vill kännas vid Kim Wall och ställer sig frågande till att hon skulle vara utsänd av dom. Och vi har en av Kim Walls vänner, som hört från en annan gemensam vän, att KW skulle pitcha artikeln till Wired. Detta stämmer inte med Madsens uppfattning om saken, där han uttryckligen säger att KW sade sig vara utsänd av Wired.

Denna förklaring är inte den mest spännande, och mest snaskiga med sex inkluderat, för det måste det ju alltid vara på flashback, men den är den troligaste, och enklaste, som inbegriper all den information vi har vid handen. Alla andra förklaringar kräver att man hittar på en massa vilda omständigheter som inte har direkt stöd i det vi faktiskt vet. Detta är Ockhams rakknivs version om vad som utspelat sig i det här fallet.

Med en annan förklaring så måste ni helt bortse från ovanstående förhållanden, och hävda att dessa inte har något med saken att göra, samt *hitta på* en massa andra vilda idéer som saknar stöd i det vi vet.

Ja, jag tror också att detta är troligt. Vidare utesluter det faktiskt inte våldtäkt, eller försök till våldtäkt. Han kan ha tänkt att han skulle ha någon nytta av henne, när hon nu hade tagit upp hans tid och kostat en massa bränsle i onödan.
Citera
2017-09-22, 09:07
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Nja, jag har också lite erfarenhet av folk med Aspergers syndrom eller, som det ska heta numera, "högfungerande autism". Och det är två saker som de alla har gemensamt:

1. De kan inte ljuga. De säger alltid sanningen, till och med när den skadar dom själva, och till och med när den är väldigt oförskämd. Det GÅR inte att nå fram till dem, med varför det är olämpligt att gå fram till en främmande äldre kvinna på busshållplatsen och säga: "du ser ut som att du ska dö snart". (True story.) Svaret blir: "jag var ju bara ärlig. Man ska vara ärlig". Till detta hör också en upptagenhet med regler, vad man får och vad man inte får göra. Och att leka polis mot folk som bryter reglerna.

Detta är ju inte M alls, han har inga problem med att ljuga, han är en naturbegåvning på det - och regler skiter han i, han kör sitt eget race!

2. Det andra de har gemensamt, är att de inte kan känna vibbar och atmosfärer, inte kan se högre syften, utan bara ser det mest konkreta, och delarna och inte helheten. De förstår inte konst eller romantik. Pekar man på en vacker solnedgång så får man en föreläsning om vad som händer när jorden snurrar runt sin egen axel. De aspergare jag har känt skulle inte ha sett något romantiskt i Kapten Nemo - det är bara en påhittad figur - eller något spektakulärt och eggande i en konstföreställning på vattnet - det är bara människor som står och gör fåniga rörelser, väcker inga känslor alls. "Måste man stå här och bara vänta på att det ska ta slut?", typ.

Och detta är ju inte M heller, han är ju en drömmare, en romantiker i allra högsta grad!

Anekdotisk bevisföring. Jag har nämnda syndrom och jag känner inte igen mig i din beskrivning. Naturligtvis kan vi med AST ljuga, även om det är mindre troligt. Jag tvivlar på att mitt ex som inte är lika högfungerande som jag, skulle känna igen sig heller. Själv gillar jag konst (riktig sådan och inte dagens skräp).
Citera
2017-09-22, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ja, jag tror också att detta är troligt. Vidare utesluter det faktiskt inte våldtäkt, eller försök till våldtäkt. Han kan ha tänkt att han skulle ha någon nytta av henne, när hon nu hade tagit upp hans tid och kostat en massa bränsle i onödan.

Det är mycket möjligt att det kan ha tagit en sådan vändning om Kim Wall, i Madsens ögon, visade sig vara en simpel lögnare, som han därmed inte behövde respektera längre. Inte omöjligt alls med tanke på hur sjuk i huvudet han faktiskt verkar vara.

När många flashbackare lägger pussel här i tråden, så går dom bort till figursågen, och fixar nya pusselbitar när dom befintliga inte vill passa.
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-22 kl. 09:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in