2017-09-20, 23:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nej. Vad jag har förstått pågick intervjun i övervattensläge men ett dyk i vidd Middlegrund-Flakfortet för att KW kanske skulle få uppleva känslan samt ta inspirerande foto till sitt försöksrepotage som hon hoppades att Wired skulle vara intresserade av. I så fall hade de nog gjort om turen med en riktig fotograf ombord vid ett senare tillfälle om Wired hade köpt det.
Det är märkligt att PM med "chock samt "suicidal psykose" så omtänktsamt tänkte på sina medarbetare.
Typ-Synd om dem att behöva stiga upp tidigt helt i onödan när jag nu tänker att ta mitt liv,bäst att höra av mig.
Han var kanske nervös och pressad för att det skulle gå bra för von Bengtsson nästa dag.
Enligt vänner drevs PM av hämdbegär-han ville visa motståndare att han var bättre. Men jag tror att han låg i lä av von Bengtssons kunskaper.

K var ju på väg att flytta till Kina, det skulle inte ha blivit någon mer gång. Ni har missuppfattat: man träffar inte intervjupersonerna två gånger och får två visningar av vad det nu är, när man säljer material till tidningar på spekulation. Vilka intervjupersoner skulle ställa upp på det? OM det mot förmodan var så att K förväntade sig detta, och att hon sa det till honom när han trodde att allt var klart med hans framträdande i Wired, så kan man förstå att han blev förbannad (men inte att han dödade henne såklart).

EDIT: dessutom är det helt omöjligt att hon skulle ha intervjuat honom medan han körde båten. Det förklarade ju "tysken": dels för att motorljudet skulle ha överröstad dem, och dels för att det är ett jättearbete att framföra ett sådant fartyg ensam och vara tvungen att vara både rorsman, maskinist och utkik samtidigt. Han skulle inte ha kunnat koncenterera sig på att dessutom lyssna och svara på hennes frågor samtidigt.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-21 kl. 00:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
och då är det bara att kasta all kunskap och fakta ut genom fönstret? Bara att påstå alla möjliga saker helt utan någon som helst koll. Denna tråden är nu "dösnack" och inte en tråd om fallet KW?

Om de som är här verkligen vore intresserade av det de pratade om, så skulle de ju kolla upp hur saker och ting faktiskt ligger till. och fråga om sådant de inte vet, istället för att i det närmaste fabulera om allt möjligt. Och om de inte är intresserade av det tråden handlar om, så kan de väl uppehålla sig i någon annan tråd avsedd för just dösnack i så fall.

Nej, jag tycker faktiskt att håller man sig i en tråd som denna, då får man ändå ha en susning vad man snackar om. Det är grymt enkla saker att kolla upp, men till och med du klarar inte ens av att googla något som enkelt som europeiska rymdorganisationen, som jag redan nämnt, för att få svaret.

Men det värsta med allt detta dravel är att den lilla mängd intressanta information och fakta kring fallet KW drunknar.

Det är jag som gjorde fel, vilket jag bett om ursäkt för liksom att jag utan kontroll använde en användares uppgift.

Jag vet numera vad som blev dubbelfel. Vad mer begär du?
Citera
Medlem
Citat:
Du kanske skulle ta och kolla upp ett sjökort.....
Nej,varför skulle jag göra det. Det räcker med att läsa på Wiki.
Vad har nu detta hårklyveri med mordet att göra.
Att ni ska få tuppa er och hävda er?
Citera
2017-09-20, 23:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
??? Tror inte du fattat vad de gör fel👽
Från och med nu så kommer jag att rapportera alla inlägg med söndriga taggar!!! Så se för fan till att fixa de annars ...
Citera
2017-09-20, 23:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Vilken djävla dricka att just du finns. Snälla du. Rädda oss ifrån vår okunnighet. Heter det EFA, EFA eller EFA och i så fall, vad betyder det?
När du ändå är i gång så skulle vi begåvningsbegränsade vilja veta om du så ödmjukt kunde upplysa oss om hur djup Flintrännan är.
Vi tackar på förhand och avundas din otroliga begåvning.

PS. Vet du hänvändelsevis hur många betydelser "RÖVHÅL" har och vilka som kan appliceras på dig? DS.

Om du hade kunnat läsa, så hade du vetat att jag redan har informerat er begåvningsbegränsade om djupet i Flintrännan!

Jag är helt övertygad om att DU vet hur många betydelser "RÖVHÅL" har, då du verkar insatt i ämnet.
Citera
2017-09-20, 23:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej,varför skulle jag göra det. Det räcker med att läsa på Wiki.
Vad har nu detta hårklyveri med mordet att göra.
Att ni ska få tuppa er och hävda er?

Det är ju det som är det mest tråkiga av allt. Att du inte förstår vikten av korrekta fakta när vi snackar om ett fall som detta.

Länka gärna wikin som nämner djuphavsgraven i Öresund.
Citera
2017-09-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ni måste få rätt på era forumtaggar. Redigera era inlägg tills det blir rätt bara. Just citeringar skrivs med QUOTE-taggar. Om inte de blir rätt så går citeringarna sönder.

Ser du att ett av dina inlägg är felaktigt så redigera det och använd "förhandsgranska" till det blir rätt bara.

Förstod jag rätt nu. Att jag ska trycka på redigera varje gång innan jag skickar det?
Citera
2017-09-20, 23:51
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Om du hade kunnat läsa, så hade du vetat att jag redan har informerat er begåvningsbegränsade om djupet i Flintrännan!

Jag är helt övertygad om att DU vet hur många betydelser "RÖVHÅL" har, då du verkar insatt i ämnet.

Jag har missat din info om djupet i rännan men beträffande "RÖVHÅL" så kan jag numera räkna in minst två. Har du inte en påse på magen så är det tre.
Citera
2017-09-20, 23:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Du kanske skulle ta och kolla upp ett sjökort.....
Du jag är kass på sjökort men jag har kollat bilder och läst lite om Köge Bugt. Det är ett rätt stort område men jag tror att det mestadels är sandbotten och runt tio meters djup vilket är relativt enkelt att undersöka för snuten. Och sen kan det finnas fritidsdykare som letar också. Om det är välpackat så lär nog paketet ligga stilla på botten och chansen att det kommer in till stranden av sig själv är obefintlig. Även de saknade likdelarna var för sig är ju rätt tunga och driver nog inte så lätt av sig själv heller.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-20 kl. 23:58.
Citera
2017-09-20, 23:52
Medlem
Citat:
Det är ju det som är det mest tråkiga av allt. Att du inte förstår vikten av korrekta fakta när vi snackar om ett fall som detta.

Länka gärna wikin som nämner djuphavsgraven i Öresund.

Har du problem med läsförståelse? Eller uttrycker jag mig verkligen så oklart?
Tyvärr är Hasse Alfredsson död och så också Sten Broman. Men de skämtade en hel del om "djuphavsgraven". Kanske därför även andra gör det.
Och hur som helst har det ej med KW att göra.
Citera
2017-09-20, 23:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är jag som gjorde fel, vilket jag bett om ursäkt för liksom att jag utan kontroll använde en användares uppgift.

Jag vet numera vad som blev dubbelfel. Vad mer begär du?

Inget mer. Lätt hänt att göra fel. Cred till dig som insåg ditt misstag!
Det var dock fler än du, och det var då jag reagerade. Lätt hänt att skriva fel. Men när ett fel fortsätter upprepa sig, då är det inte ett skrivfel... och det är ju totalt galna påståenden i snart vartenda inlägg i tråden. (Och då talar jag inte om dig, nödvändigtvis). Det blir ju helt hopplöst och meningslöst att försöka följa fallet KW när tråden bara skräpas ner med inlägg som är totalt befriade från kunskap och bara innehåller direkta felaktigheter.
Citera
2017-09-20, 23:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

OK.

Klart att han var
Totalt underlägsen konkurrenten. Att tänka sig att Näsa skulle anställa Madsen är totalt otänkbart.

Man kan ju också se det så, att M inte kan ha varit SÅ okunnig och dilettantiskt som vissa här vill ha det till, när han faktiskt fick en f.d. medarbetare på NASA att arbeta med honom på hans projekt... Någon som vet varför v. B. slutade på NASA förresten?
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-21 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in